Gå til innhold

Ad. fjerning av holos og vaskeriper

Recommended Posts

Anterialis
Skrevet (endret)

Hei,

jeg har lest flere guider og div. poster her inne og tror jeg forstår det grunnleggende. Allikevel ønsker jeg bekreftelse på korrekt gjennomføring da jeg ikke oppnår resultatene jeg ønsker.. Jeg har ingen problemer med å oppnå dårlige resultat så lenge jeg lærer av det og kan unngå dette neste gang. P.t. får jeg dårlig resultat UTEN at jeg forstår helt hvorfor. Takk og lov for dette forumet :D (Ikke vær redd, jeg er fremdeles motivert =) ) 

Noen spørsmål:

1. For å fjerne holos, starter man med mildeste kombo og forsøker så f.eks. samme poleringsmiddel (FF3000) på litt grovere pute om man ikke får fjernet holosene? Og så grovere og grovere pute? Eller samme milde kombo, men endret press? Jeg brukte moderat press (1-2 kg) hele tiden... Andre alternativer for å fjerne holos?
  2. Skal MF-en som brukes til polerings-/voksbuffing være tørr eller lett fuktig?
  3. Jeg kom også på nå at alle AutoFinesse poleringsproduktene samt Collonite-voksen overvintret denne vinteren. Jeg bor på innlandet og det var mange dager med flere minusgrader. Produktene ser i dag normale ut, ikke skilt etc. Kan de allikevel være ødelagt? Kan dette være noe av årsaken til dårlig resultat?
  4. Bør man alltid gå over hele bilen med wipedown / IPA før man legger på voks for å oppnå best feste? Til nå har jeg kun buffet av poleringsrestene og så lagt på voks med en gang.
  5. Er det noe i veien for å blande produktserier? Feks AutoFinesse Restoring compound #1 som første steg, dernest Menzerna FF3000 feks? Bør jeg kjøpe Menzerna FF300 feks i stedet for? Må jeg bruke IPA mellom hvert poleringssteg?
  6. Det nevnes at holos har en "retning". Hvordan defineres denne retningen? For meg ser holo-ene ut som togsinner hvor det er en lang stripe (togskinnene) med små riper som står 90 grader (treplankene i togskinnene). Hva er retningen på holoen? Retningen på togskinnene eller retningen på treplankene?

Takk for hjelp =)

Endret av Anterialis

BMW X5 45e M-sport ´20

Mini Cooper ´17 

BMW 330e M-sport ´16

BMW i3 ´15

Alfa Romeo Guilietta 1.4T ´11

BMW 320D coupé M-sport ´10

Audi 80 ´87

Honda Hornet CB600F (MC)

BMW 320i M-sport ´92

Honda CBR 125

CooperWorks
Skrevet

Ser at ingen har svart så jeg skal prøve å hjelpe deg litt :-) (svarer på tlf så det kan bli litt rotete)

1. Holos: Det stemmer at man tar den mildeste kombinasjonen. Her har kjørestil mye å si. Spre produktet på level 1 og skru opp til hastighet 2-3. Kjør gjerne 3-4 pass uten noe press og så skrur du ned til level 1 og kjører 1-2 pass. Hjelper det ikke så tar man en litt grovere kombinasjon og kjører likt som beskrevet over

2. Fuktig MF: Man pleier ikke å gjøre den fuktig med mindre det er man har en voks som er litt sensitiv og vanskelig å buffe ( Type Fusso o.l.)

3. Produkter og kulde: Kan være vanskelig å tolke men har de ikke skilt seg og virker til å fungere så kan det nok brukes. Hva tenker du når du sier dårlig resultat? For det kan være flere faktorer som feks feil bruk av produktene

4. Blande produktserier: Absolutt ikke noe problem når det kommer til polish

5. Wipedown: Det er på flere stadier man burde bruke det. Har man grovkorrigert og skal ta finsteg så burde man gjøre det mellom stegene. Og man burde ta Wipedown til slutt for å se om alle defekter er borte og det ikke ligger noe oljer igjen. Om det har mye å si for festet til voksen er forskjellige meninger om men ikke en stor ting

6. Holos og retninger: Holos kan gå i alle retninger men i dette tilfellet bruker man retninger for å finne ut om det er holos eller produktrester. Tørker man på panelet og holosene forandrer retning så er det ikke holos men polishrester/ oljer fra polishen.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår