Gå til innhold

Trenger tips - tette lekkasje i boblebad

Recommended Posts

Skrevet

Har et utendørs spa/bobblebad. For ca 4 mnd siden fikk jeg en lekkasje ved en lykt som står nede i karet. Fikk ikke løs lykten og dermed skiftet pasninger så løsningen ble å tørke godt å kjøre på med tec7. Fikk hedre i 5-6 dager før fylling.

Skulle bytte vann her om dagen og vaske. Oppdaget da at jeg kunne dra av store lag med tec7 fra rundt lykten, det var som om det var nylagt. Innerste laget er fremdeles hardt så det har ikke begynt å lekke igjen.

antar det er kjemikaliene i vannet som har gjort dette. Har funnet noe som heter plast-aid som jeg selvsagt ikke finner i Norge. Trenger råd til hva som kan brukes, bør aller helst være raskt og enkelt å legge ala tec7/sika. 

Akkurat nå er vurderingen å legge ny tec7(som tross alt holdt 4-5 mnd), bestille plast-aid og ta den mer varige reparasjonen ved neste vannbytte om noen mnd. Anbefales andre ting enn tec7?

Takknemlig for alle råd/innspill/erfaringer

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]

2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

maeland87
Skrevet

Sto med samme problemet for noen år siden, bare i en av dysene.

Jeg fik fikset problemet med " stay afloat selant " ble bestilt inn via en båt forhandler i Stavanger

legger med link til en youtube video

Skrevet

Kanon. Dette skal sjekkes. Antar det har holdt siden du anbefaler. Ca herdetid på dette?

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]

2013 BMW 525d XDrive

2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
1999 Volvo V70 2.0LT

maeland87
Skrevet

Ble tatt i bruk dagen etterpå, jeg tettet fra baksiden og bare klinte godt rundt.

kom ikke mer vann igjennom, og holdt vertfall i gode 2 år før jeg flyttet til nytt hus.

Skrevet

Lover godt. Jeg må legge det på innsiden da jeg ikke kommer til selve lekkasjen fra undersiden

2013 BMW 525d XDrive

2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
1999 Volvo V70 2.0LT

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår