Gå til innhold

Claymitt vs Clay - Erfaringer?

Recommended Posts

Skrevet

Hei

Vurderer og kjøpe meg Claymitt fra BN, men usikker på om jeg skal gå for mitt eller standard clay?

Noen som har noen forslag erfaring for og mot?

-Thomas-

2013 Mercedes Benz CLA 220 CDI

2015 Kia Cee'd SW 1.6 GDI Jubileum

hmsilset
Skrevet

Ville ha kjøpt en av hver og prøvd. Bruker mest claymitt selv. Vanelig clay er kjekt å ha til mykere lakker da mitt lager lettere merker om en ikke skyller mye og bruker mye lube.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

Skrevet

Er nok greit å ha begge ja, så kommer du til på litt trangere plasser også

Har selv kjøpt claymitt som skal prøves nå til vårshinen, litt skeptisk til den da jeg ser at de fleste forsatt bruker vanlig clay. 

Skrevet

Brukte for første gang Claymitt igår, og det gikk jo utrolig fort, så var veldig greit på store flater ihvertfall men kan også brukes på mindre områder uten noe større problem :) gikk litt fort i svingene når eg brukte den, så endte opp med og få ganske mye marring/merke etter den så vil som Hmsilset skriver, brukt mye Lube og skylle den ofte :)

Max Protect Certified Car Care Center

Max Protect Certified Detailer

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Bilpleielog : http://www.detailersclub.no/forums/topic/25261-nistads-bilpleielog/

Instagram : j9stad

Skrevet

Claying var det værste jeg visste, så når claymitten kom var jeg frelst. Bruker det resterende såpevannet + en kork ONR som lube og hele prosessen tar nå kun et par minutter og resultatet blir 100%. 

Ulempen er marring, men clayer uansett kun før polering :)

• DCN Poeng 1
Skrevet

Takker for svar :thumbup:

Da har claymitt funnet veien inn i ønskelisten fra Bilnerden ihvertfall, så blir clay evt med på neste runde.

-Thomas-

2013 Mercedes Benz CLA 220 CDI

2015 Kia Cee'd SW 1.6 GDI Jubileum

longbow
Skrevet

Eg bruket kun claymitt. Bruker resten av såpevannet. Eg kjøpte en billig en på ebay, og det funker helt perfekt. 

Eg bruker bare clay uansett hvilken før eg skal polere,ikkje før eg legger ny voks, da tar eg heller en ekstra runde med vask så det ikkje blir merker. 

• DCN Poeng 1

IGL Kenzo master installer

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

.

am6kjeks
Skrevet
3 timer siden, longbow skrev:

Eg bruket kun claymitt. Bruker resten av såpevannet. Eg kjøpte en billig en på ebay, og det funker helt perfekt. 

Eg bruker bare clay uansett hvilken før eg skal polere,ikkje før eg legger ny voks, da tar eg heller en ekstra runde med vask så det ikkje blir merker. 

Har du link?

longbow
Skrevet

Eg eg på ferie No,og har kun mobil, så får ikke lagt inn link. Men viss du søker på " detailing clay towel " så kommer det opp masse å velge i ;) eg bestille meg nettopp en til 65 kr, den eg har begynner å bli gammel etterhvert. 

• DCN Poeng 1

IGL Kenzo master installer

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår