Gå til innhold

DA-maskin, pads og slipemidler til Tesla


Ega84

Recommended Posts

Hei alle sammen!

Er idag eier av en Tesla 85D med farge Midnight Silver (mørk grå).

Bilen er fra juni 2015 og har siden ny kun blitt vasket iht DCN fremgangsmåte, samt vokset når bilen var ny og i høst. Noen vaskeriper har det selvfølgelig blitt, men etter min vurdering er lakken stort sett fin.

 

Har i den siste tiden blitt blitt inspirert av å lese her inne, og har en liten drøm om å handle inn utstyr (DA maskin, pads, slipemidler etc), i den hensikt å polere bilen årlig for å opprettholde en ripefri og fin finish. Til info har jeg aldri brukt en poleringsmaskin før.

 

Så da lurer jeg på følgende:

1. Til denne lakken, er det noen som har noen anbefalinger ift valg av DA maskin, pads og slipemidler? Vil tro det er flere her inne som har polert denne fargen og har noen tips til maskin og komboer.

2. Har fått med meg at denne lakken kan være noe trøblete å jobbe med. Er det noe ambisiøst for meg som nybegynner å kjøre igang med maskinpolering på en Tesla?

    Til info har jeg en noe sliten Peugeot ION som jeg tenkte å prøve meg ut på før Teslaen får kjørt seg!

 

Takk for svar!

 

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja etter tilstanden på Peugeot'en å dømme, så har jeg antatt at lakken er myk. 

Kanskje noe i samme gaten som Tesla sin lakk?

 

Noen andre som har noen råd å komme med? 

Vet at det ikke finnes noen fasit i dette faget, men om noen vet om en utprøvd kombo til Tesla så slipper jeg å gå på et bomkjøp. 

 

Vil feks pakken med uber pads og Menzerna polish som bilnerden selger være et greit utgangspunkt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
mandresen

Med en DA maskin kan du ikke gjøre så mye feil. Når det gjelder type DA så finnes det mange tråder om det, selv bruker jeg Rupes Duetto. 

 

På min røde Tesla har jeg brukt Scholl 17(litt grov)  og Scholl 30 (fin) polish og så PolishAngel Viking Coat. 

 

Til sommeren blir det kun PolishAngel produkter all the way. 

 

Fungerte veldig bra med Scholl, men husk å bruke veldig lite produkt. 

 

Mvh 

Martin 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips folkens!

Leste igjennom en del Tesla S&S, og endte opp med å bestille et bredt spekter av Uber pads og Menzerna polish. Samt en Rupes BigFoot LHR15 Mark II på tilbud fra Scandicshine. Satser og håper på at det blir bra!

 

Martin; kjekt å vite at du har gode erfaringer med Scholl på Tesla, om overnevnte komboer ikke viser seg å fungere optimalt.

 

Eivind

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fikk jeg testet/øvd litt ut på Peugeot`en, og synes egentlig at det gikk overraskende greit for første gang med maskinpolering.

Noe nervøs i starten, men gikk seg til etterhvert. 

 

Brukte blå Uber og Menzerna FF3000. Rupes`en var behagelig i bruk, men har dog overhodet ingenting å sammenligne med.

 

Utgangspunket

IMG_0480.jpg

 

50/50

IMG_0481.jpg

 

Ferdig

IMG_0491.jpg

 

Fikk nok ikke vekk alt av riper, men synes resultatet ble tilfredstillende.

Gøy å se resultater så fort. Nå er det bare å fortsette å øve!

 

Eivind

 

 

Endret av Ega84
  • DCN Poeng 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...