Gå til innhold

Tips til slutt-steg på Bmw E46 Svart

Recommended Posts

Skrevet

Hei.

Har akkurat polert min egen bil, men sliter litt med sluttsteget. Sliter bedre forklart med og avslutte holofritt.

Har først kjørt Scholl s30 på orange scholl, og trodde jeg hadde det da. Kontrollerte med 3m kontrollspray og det så greit ut. 

Gikk så tom for produkt og kjørte putene sønder og sammen :ph34r:

Leste litt rundt, og så andre hadde hatt hell med Menzerna FF3000 på sort "waffel" scholl.

Bestilte meg menzerna og orange uber på mandag, og måtte teste i kveld.

Synest ikke FF3000 og orange var noen vinner, testet sort scholl og 3000, no go.

Endte opp på orange uber og menzerna 2500, trodde det gikk. Men etter en kontroll med Menzerna Top inspection, er jeg ikke helt fornøyd.

Kjøremønsteret mitt er på Das-6 pro.

Sprer produkt på 1 uten press, opp på 3 1pass uten press, opp på 5-6 3pass med litt press, ned igjen på 3 2pass uten press.

Har tidligere blitt tipset om å ikke kjøre på mer enn 4, og avslutte uten press da også( Dette var i kombo scholl s30 og orange scholl)

Noen som kan hjelpe en klovn i nød? Alle tips mottas med jubel :thumbs:

• Forhandlere
polishduden
Skrevet
Hei.

Har akkurat polert min egen bil, men sliter litt med sluttsteget. Sliter bedre forklart med og avslutte holofritt.

Har først kjørt Scholl s30 på orange scholl, og trodde jeg hadde det da. Kontrollerte med 3m kontrollspray og det så greit ut. 

Gikk så tom for produkt og kjørte putene sønder og sammen [emoji185]

Leste litt rundt, og så andre hadde hatt hell med Menzerna FF3000 på sort "waffel" scholl.

Bestilte meg menzerna og orange uber på mandag, og måtte teste i kveld.

Synest ikke FF3000 og orange var noen vinner, testet sort scholl og 3000, no go.

Endte opp på orange uber og menzerna 2500, trodde det gikk. Men etter en kontroll med Menzerna Top inspection, er jeg ikke helt fornøyd.

Kjøremønsteret mitt er på Das-6 pro.

Sprer produkt på 1 uten press, opp på 3 1pass uten press, opp på 5-6 3pass med litt press, ned igjen på 3 2pass uten press.

Har tidligere blitt tipset om å ikke kjøre på mer enn 4, og avslutte uten press da også( Dette var i kombo scholl s30 og orange scholl)

Noen som kan hjelpe en klovn i nød? Alle tips mottas med jubel :thumbs:

Dumper du mye varme inn i panelene? Prøv å øke farta og unngå varme, prøv å la det kjøle seg helt ned før du buffer, prøv gjerne å spray på litt kontrollspray når du skal buffe. Hva slags kluter buffer du med?

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Skrevet
27 minutter siden, polishduden skrev:

Dumper du mye varme inn i panelene? Prøv å øke farta og unngå varme, prøv å la det kjøle seg helt ned før du buffer, prøv gjerne å spray på litt kontrollspray når du skal buffe. Hva slags kluter buffer du med?

Tror ikke det blir så veldig varmt. Nå har jeg stort sett kjørt på full guff, for og så kjøle ned over 2 pass på middelsfart.

Jeg buffer av med diverse kluter, blant annet blå eurow, røde kluter fra bilnerden + diverse andre.

Skrevet

Noen andre med tips? Tenker flere tips/fremgangsmåter bare er bra[emoji28][emoji1]

Skrevet

UHS pleier å avslutte fint på BMW :) 

På min egen bil brukte jeg blå Uber og Menzerna SF4000 på roterende nesten uten press for å avslutte. Sær lakk som er ekstremt tung å korrigere men litt krevende å avslutte helt fint på (2008 karmesinrot E87).

hmsilset
Skrevet (endret)

Synes det er rart om det er hologrammer etter så gode komboer om det er bilen på profilbildet ditt du har polert :) Sikker på at du har buffet av alt selv om du har brukt inspeksjonsspray? Om du lyser når du buffer og ser hologrammene endrer retning fra vertikalt til horisontalt så er det oljer igjen på lakken. Ble lurt lenge selv en stund jeg :)

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

maeland87
Skrevet

Tok en mørkeblå/sort BMW 520 fra 2011 for noen måneder siden ( husker ikke fargekoden ) 

På fin steget brukte jeg gul rupes pad og menzerna ff3000, sprede på trinn 1 og opp til trinn 5. 4-5 pass med lett trykk på rupes duetto.

det løste vertfall mine frustrasjoner.

Skrevet
UHS pleier å avslutte fint på BMW [emoji4] 

På min egen bil brukte jeg blå Uber og Menzerna SF4000 på roterende nesten uten press for å avslutte. Sær lakk som er ekstremt tung å korrigere men litt krevende å avslutte helt fint på (2008 karmesinrot E87).

Hva er UHS? *nybegynner..*

Har selv en E87 jeg skal prøve meg på, fargekode 475 - Black sapphire metallic.

Skrevet
5 minutter siden, hhelgheim skrev:

Hva er UHS? *nybegynner..*

Har selv en E87 jeg skal prøve meg på, fargekode 475 - Black sapphire metallic.

Rupes UHS. En polish som er beregnet til 1-stegs jobber :)

Korrigerer ganske bra og avslutter sjokkerende fint i mange tilfeller.

Skrevet
12 timer siden, Simenhbe skrev:

UHS pleier å avslutte fint på BMW :) 

9 timer siden, maeland87 skrev:

Tok en mørkeblå/sort BMW 520 fra 2011 for noen måneder siden ( husker ikke fargekoden ) 

På fin steget brukte jeg gul rupes pad og menzerna ff3000, sprede på trinn 1 og opp til trinn 5. 4-5 pass med lett trykk på rupes duetto.

det løste vertfall mine frustrasjoner.

11 timer siden, hmsilset skrev:

Synes det er rart om det er hologrammer etter så gode komboer om det er bilen på profilbildet ditt du har polert :) Sikker på at du har buffet av alt selv om du har brukt inspeksjonsspray? Om du lyser når du buffer og ser hologrammene endrer retning fra vertikalt til horisontalt så er det oljer igjen på lakken. Ble lurt lenge selv en stund jeg :)

Takk for all input folkens.

Tror jeg fikk det bedre nå i kveld, kjørte da blå uber og menzerna ff3000.

Men, er det noen som har tips til sluttsteget på front- og bakfanger? Prøde med samme kombo her, men var litt holo igjen. Mulig jeg har kjørt med for mye press.

Skrevet
18 minutter siden, CooperWorks skrev:

Menzerna SF4000 gjør nok jobben her :)

Ville du kjørt den på blå?

CooperWorks
Skrevet

Ville du kjørt den på blå?

Husker ikke om det er blå eller grønn som er finest men prøv den fineste først og så om det ikke hjelper så tar du en grovere :-)

• DCN Poeng 1

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår