Jump to content
Sign in to follow this  
alextech

Dremel - Anbefaling

Recommended Posts

alextech

Hei!

Jeg må kjøpte meg en dremel. Hva hvor og hvilken? 

Tittet på Dremel 8200. Det er med batteri og en haug av utstyr, men ser de finnes i flere utstyrsnivåer. Burde jeg kjøpe uten eller med utstyr? (Kan evt kjøpe slipehoder osv på Clas)?

Hvordan fungerer batteriet på disse? Er jo veldig digg og slippe ledning da. 

Noen erfaringer?

Christer

Kjøp deg en Dremel 3000 eller 4000 med ledning og Flex Attachment. Jeg har både 4000 med ledning og 8200 med batteri, og 8200'en blir aldri brukt nettopp fordi den er batteridrevet. Batteriet varer ca 30 minutter hvis man jobber litt med den, og så vil den ha 4+ timer på å lade, som da er dødtid der du ikke får gjort noe som helst med mindre du investerer tungt i flere batterier. Jeg vurderte å kjøpe to ekstra ladere og tre ekstra batterier, men endte på en kablet versjon i stedet. Jeg anbefaler også opphengsstativ til den sånn at ikke maskinen ligger og ruller rundt på arbeidsområdet ditt.

Edited by Christer

alextech

Takk for tips Christer. Regnet med og få svar fra deg. 

Stusset på dette med batteritid, men hvis jeg har to batterier har jeg jo i teorien over 1 time med kjøring? 

Forstår at du normalt sett har ett annet bruksområdet enn meg. Er bare redd for at jeg angrer på at jeg kjøpte kabel når jeg skal ut og fikle med ting og trenger den...

Opphengsstativ skal jeg ta med og ja. 

Må tenke litt på det :)

EDIT:

Leste litt mer om hastighet på de ulike verktøyene nå, og ser at batteridrevne kanskje blir for trege ved noen typer kuttere osv... Ledning it is :) 4000 med flex attachment!

Edited by alextech

Christer

Det er natt og dag forskjell på motorkraft i de kablede utgavene kontra batteridrevne. 8200 har også bare 10,8V batteri, så den er ikke veldig utholdende eller kraftig i utgangspunktet.

Eneste grunnen til at jeg beholder den er at den kan være nyttig hvis jeg skal gjøre arbeid på bilen der jeg ikke har strøm.

alextech

Ja, ser det nå :) Handlet meg 3000 maskinen med flex. Den burde gjøre susen til deg jeg skal gjøre. Så den hadde fått gode omtaler og.