Gå til innhold

BESKYTTELSE AV PORSELEN VASK

Recommended Posts

FrederikOslo
Skrevet

Hei,

Til dere kloke hoder som har Dr. grad i coating og andre smarte medikamenter for beskyttelse av overflater.

Vi har montert ny poselensvask på kjøkkenet hjemme og jeg ser for meg et helvete fremover vedr vedlikehold.

Er det en coating eller noe annet belegg man kan legge på en slik vask som kan beskytte overflaten?

Can man legge en voks eller coating ?

Hjelp meg å se ut som en helt ovenfor fruen i heimen !

Alle innspill mottas med takk.

Skrevet

Jeg bruker fusso voks på badet og der funker det knall og holder lenge. Blir nok litt dårligere holdbarhet på kjøkkenet  pga zalo og varmt vann. Ville vel egentlig tru at porselen er lettere å holde rent enn rustfritt stål. 

FrederikOslo
Skrevet

Hei og takk. Du har et poeng der vedr stål VS porselen. Mulig bare være flink å vaske og bruke microfiber å tørke etter bruk etc.

Skrevet

Nanosvamp på porselen :thumbup:

Helt konge til vasken og dusjen (både glass og fliser) på badet hos oss i hvert fall!

• DCN Poeng 1
  • 2 weeks later...
Alfaduden
Skrevet

Prøvde Nanosvamp i dusjen i går. Helt sykt bra! 

Men, spørsmål: Bruker man rengjøringsprodukt sammen med nanosvampen? Jeg gjorde det i går, men vet ikke om det hadde noe å si.

Ellers tok den både merker på speil og på flisene bak servanten! 

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

Magnus Skjølsvik Svendsen

1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

Skrevet
3 minutter siden, Alfaduden skrev:

Men, spørsmål: Bruker man rengjøringsprodukt sammen med nanosvampen? Jeg gjorde det i går, men vet ikke om det hadde noe å si.

Ellers tok den både merker på speil og på flisene bak servanten! 

Du kan jo bruke rengjøringsmidler, men i 99 av 100 tilfeller er det nok med vann :)

vær forsiktig med nanosvampen på vanlig tregulv eller bord, da den fungerer ala 5-6000 slipepapir ish.. om du har unger i hus, tar den etter egne erfaringer vekk sprittusj på gulv og vegger :) 

På fliser og porselen er det nok bare å kjøre på! Nanosvampen har erstattet skurekrem fra JIF på badet her i huset :)

• DCN Poeng 1
Alfaduden
Skrevet
12 minutter siden, MSkjei skrev:

Nanosvampen har erstattet skurekrem fra JIF på badet her i huset :)

Bra! Først ble Jif og annet erstattet med Surfex her hjemme, nå går surfexen ut til fordel for Nanosvamp og vann. Kult! :D

2017 Mercedes B250e 

Skrevet

Nanosvamper har stort sett erstattet kjemikaler til badet for min del også, men den er desverre ikke så god på inngrodd kalk på glass, der trengs det litt hjelp. Ellers er det bare lunkent vann :) 

Alfaduden
Skrevet
2 minutter siden, Simenhbe skrev:

Nanosvamper har stort sett erstattet kjemikaler til badet for min del også, men den er desverre ikke så god på inngrodd kalk på glass, der trengs det litt hjelp. Ellers er det bare lunkent vann :) 

Liker denne:

porsgrund-showerclean-10133_10133_2.jpg.

Sammen med Nanosvampen ble det gullende rent! :)

2017 Mercedes B250e 

FrederikOslo
Skrevet

Nanosvampen har jeg god erfaring med på bilen og i heimen og tror bare man må holde overlfatn ren hele tiden slik at ikke noe gror inn/fast.

Takker for gode tips

• Forhandlere
Skrevet

Glass Ultra kan brukes på porselen, keramiske fliser og pleksi, i tillegg til frontruter / bilglass og for den saks skyld dusjkabinett. Til info.

Håvard

Er du VIP? Da gir vi deg hele 25% rabatt på alle bestillinger.

Sjekk ut vår nye nettside og ikke minst vår splitter nye nettbutikk.

Web: http://www.nanolex.no
Butikk: http://www.nanolexbutikken.no

Skrevet
36 minutter siden, Fuglestein skrev:

hvem selger nanosvampen? ser ut som jeg trenger en slik :)

Mange som selger lokalt, men unødvendig dyrt.

Det beste er å bestille seg en 50/100-pakning fra Kina (eBay) ;) 

Skrevet

Jeg er inhabil.. Men jeg går på Obs bygg, de har den i kjemi skapet.. Husker søren meg ikke prisen heller..

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår