Ståle

Pippipene er her igjen

I en annen tråd kan vår kjære headturner og selvutnevnte smukkas Truha nå

meddele at fuglene atter har begynt å skite

- om det er noe de avstår fra på vinteren, eller om det er trekkfugler med andre toalettvaner

sier han ikke noe om. :)

Uansett så er det viktig å få bort dette fra lakken så raskt som mulig, og da bør det ligge en boks wipes

i bilen.....det er helt klart.

men hvilken type anbefaler folket ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ikke wipes. QD og en MF-klut.

Hvilken type qd spiller egentlig liten rolle, men en fin blanding med Optimum NoRinse er ikke å forakte :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme som Lex...

vintertid så fryser det til is før det treffer lakken, no problemos :) om sommeren derimot er det bløtt og formbart fra flere km opp til det treffer lakken.... da er det greit med en mf og en Qder i bilen, men vær forsiktig med å gni for mye på lakken om det er mye støv, møkk på den..

3 timers bilkos og så en skikkelig ruke på taket er knall.... fytte

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk takk....

Der lærte jeg enda noe nytt i dag,

Utplasseringsstrategi for QD og brukeropplæringsplan skal utformes umiddelbart :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja due og måke ruker er god knal... DØ DIN FUGLEJ#####

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

PM funker ikke, trenger en e-post adr til deg Smellycat...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Katt hjelper mot slikt. :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Katt hjelper mot slikt. :D

Ikke i den høyden annet en om du skyter opp katten med rakett.... vaske ute og tørke i garasjen er eneste løsning... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For de som parkerer f.eks. langs med en vegg hvor det ofte sitter fugler på toppen av den veggen (også kalt taket, he-he), eller på vinduskarmene oppover, så hjelper det faktisk å spenne opp et fiskesnøre for å unngå at de setter seg der. Jeg aner ikke helt hvordan jeg skal forklare det på noen enkel måte, så jeg forsøker heller med en illustrasjon:

Den hvite streken er ment å være fiskesnøre (bør være tynt, men det er mest av estetiske årsaker) og de svarte skal være festeanordninger. Jeg suger på grafikkkompetanse, men håper dere skjønner hva jeg mener i hvertfall......

Cluet er ihvertfall at fugler ikke setter seg ned på noe som er så tynt som et fiskesnøre. Spenn det opp ca 5 cm over kanten på taket, så slipper du at de setter seg ned under snøret, he-he !

post-203-1240162325_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette hørtes ut som et fint tips. Takk :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et tips:

Hoggorm.jpg

vil nok anbefale å bruke en lekeorm istedenfor B) Legg en lekeorm på garasjetaket så setter ikke fuglene seg der i det hele tatt.

Dette tipset blir brukt mye av båtfolket, som legger en på kalesjen for at fuglene ikke skal sette seg der. :)

kan jo legge en på taket på bilen, da holder man både fugler og langfingra personer unna :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive