garrett_T4

Mercedes A serie 2001mod svart

Jeg tok på meg å detaile en mercedes A-serie type svart. damekjørt med maaaaange striper og swirls

Tenkte at det ikke skulle bli så vanskelig siden det var en 2001mod, er vel 2003 eller nyere som har keramisk klarlakk?

Men nok en gang skulle poleringa bli et helvette....

Etter litt testing endte jeg opp med scholl s03+ som virker veldig bra på alt av tyske lakktyper (synes jeg),

Greide å ta så å si alt av striper etter et par runder med s03+ og blå scholl pad, så var det scholl s30 med orange scholl pad som skulle avslutte det hele, også noe som fungerte veldig bra, MEN!!!

Etter jeg tørket av de siste restene av s03+ syntes jeg at jeg såg noen striper, jeg tenkte det bare var jeg som dro produktet utover, så jeg fortsatte bare med s30.

Da jeg var kommet til siste wipe av s30 så ser jeg at jeg lager striper med Microfiber kluten min, jeg kastet kluten og kjørte over på nytt, fjernet stripene og prøvde med en ny klut, nei, striper, er lakken så grønnjævli myk at jeg lager striper???? store striper, til og med når jeg drar fingeren forsiktig borti lakken, eller voks med en applicator pad.

(Nyvaskede MF ja foresten)

Er ikke tyskerlakk hard?? må kjøre ganske hardt for å fjerne de dypeste stripene..

Jeg sitter her ganske så frustrert nå...

Noen som har vært borti lignende?

Hva gjorde dere?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om denne lakken er bløt vet jeg ikke, men mye lakk får du riper av mht negler (Dennis` toyota feks) er vel bare å bruke det du har av bløt mf det da, og bare tørke lett over etter S30

Uansett høres det rart ut at den gi riper, bruker du feks Menzerna top inspec når du tørker over?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Om denne lakken er bløt vet jeg ikke, men mye lakk får du riper av mht negler (Dennis` toyota feks) er vel bare å bruke det du har av bløt mf det da, og bare tørke lett over etter S30

Uansett høres det rart ut at den gi riper, bruker du feks Menzerna top inspec når du tørker over?

Holder på med en nissan navara nå også, den har jo også myk japse-lakk da, men ikke i nærheten av den merca nei.

Bruker Scholl SW10, Nyvaskede Ultra plush, rare greier.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var borti litt av det samme på konas saab, merket at det var stor forskjell på hvilke MF jeg brukte.

Begynte med MF fra bilxtra, men endte opp med de røde fra pirex og en god del isopropanol.

Hva om du dropper vipeoff og heller bruker en håndbasert lekkrens på pad ? - jeg hadde littegrann produktrester etter s30 på

en toyota jeg tok i går/dag og disse forsvant helt da jeg la første strøket med EZ cram glaze fra CG...men jeg antar at feks step 1

med Megs DC series gjør samme nytta.....

Vet at dette antakelig er litt utradisjonelt, men i nøden spiser fanden fluer :)

mvh

ståle

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja er det....test en QDer da som wipeoff hjelp... er vel forsent kansje?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker å gjøre det samma sjøl, litt avhengig av hva slags produkt jeg har brukt, men funker gjør det.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vertuabond kan, legger trykk på KAN, gjøre susen i sånne tilfeller...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åssen gikk dette da ? :mellow:

Greit å vite "for the records" om du kom til noen løsning :)

mvh

ståle

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Microfiber lager riper på myke lakker desverre.. Slik er det bare.

Etter siste finishrunde gikk det vell greit? Kjenner ikke mye til scholl, men finishing burde fjerne de lette ripene MF´n lager om du ikke gnidde hardt for å fjerne produktrester også?

Noe sier meg at du har polert med trykk for å få bort ripene, noe som er riktig.

Panelet som du skal wipe´e av, er kanskje så varmt at når du drar en MF over, så er det det som lager ripene.

Dette kan også hende om man polerer et og et panel innte hverandre... Prøv annet hver panel for å la lakken kjøle litt slik at du ikke overlapper på allerede godt temperert lakk.

Snakker utifra egne erfaringer.. Mulig psykisk, men det hjalp vertfall meg. ^_^

Endret av NeDD
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mulig psykisk, men det hjalp vertfall meg. ^_^

Never underestimate the power of the Force !

Endret av My2Cents
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

samme med BMWen Petter og jeg tok i helgen, fjernet swirls osv med S17 (petter) og SIP (jeg), men når vi fjernet oljer med IPA, så ble det mye riper etter mf, som jeg har brukt MYE før. 106FA fjernet de lett med finishpad, men utrolig kjipt... Men skal sies at dette skjedde kun på paneler som var omlakkerte! Derfor har jeg kjøpt PTG nå

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive