MaKoO

G220 vs DAS-6

32 innlegg i emnet

Hei,

Jeg skal kjøpe min første poleringsmaskin, og har sett meg ut to stk fra CleanYourCar.co.uk

Tenkte på enten G220 (Meguiars) vs DAS-6 (??Kestrel??) begge med Sonus kit.

G220: Meguiars G220 - Complete Sonus Kit

DAS-6: DAS-6 Dual Action Polisher - Sonus Kit

Skal brukes sånn ca 3-4 ganger i året og bare på egne biler, hvis jeg ikke får kjempe dilla :)

Hva tror dere om de to forskjellige maskinene og om sonus kittet? Heller mot DAS-6 pga prisen.

EDIT: Burde kanskje postet denne i "Annet om bilpleie" så om dette blir feil forum, flytt gjerne posten mods ;)

Endret av MaKoO
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

G220'en er god den, men det kommer an på hva slags lakk du skal korrigere(myk eller hard) Sonus poleringsmiddel har jeg ikke testet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke peil på lakken, men det gjelder Saab 95 00', Saab 93 06' og Opel Vectra 96'

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sikkert noen her som vet hardhet på de. Men hadde jeg vært deg, så hadde jeg kun kjøpt maskinen og handlet litt mer proffmidler fra f.eks Scandic Shine. (Menzerna eller Scholl)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, takk for svar..

Men hvilke maskin anbefaler du? Specsa er jo veldig like..

Edit:

DAS-6 med Menzerna kit

Er dette kittet bedre da kanskje?

Endret av MaKoO
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Megs/UDM maskinen er bra den, men kjøp høselvern, den bråker noe syntes jeg, mye pga det ekstra "giret" den har i forhold til den gamle meguiars/porter cable maskinen.

Skal nok ha meg en ny DA etterhvert her, og da blir det nok FLEX sin DA som blir valget, dyrere ja, men den skal være RR innen slike maskiner, og du merker nok forskjell på de lappene den koster ekstra (vil jeg håpe og tro)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar.

Men husk at jeg er helt ny på poleringsmaskiner, og skal kun drive på hobby basis med egne biler.

Så synes at 3000kr blir endel å bruke på poleringsmaskin.

Men ingen som har erfaringer eller vet noe om Kestrel DAS-6 ?

Hva betyr UDM? :P

Endret av MaKoO
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ultimate detailing machine :)

Kestrel var ny for meg så sorry...

2 hodet DA på biltema er vel 299,- mener jeg. helt grei, men er langt fra noe UDM eller Flex maskin... men duger i krig sammen med feks Cyclo pads og en lett korrigeringspolish..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ultimate detailing machine :)

Kestrel var ny for meg så sorry...

2 hodet DA på biltema er vel 299,- mener jeg. helt grei, men er langt fra noe UDM eller Flex maskin... men duger i krig sammen med feks Cyclo pads og en lett korrigeringspolish..

Styr unna det tohodete trollet fra biltema ihvertfall,

Tenk hvor lenge du skal jobbe med en slik maskin...bruker mange timer på å gå over en hel bil og når man skal stå i den støyen, med den vibrasjonen å styre en maskin som er så stor og uveissom (pga bredde og at det er 2 hoder) så blir det ikke noe moro....

Det er greit å kjøre en slik på panser eller tak, men når man skal rundt på trangere steder er det et helv....

Jeg tok taket på en bil med ei Biltema DA maskin i dag, og hele opplevelsen suger skikkelig i forhold til å kose seg med en mindre og

behageligere maskin.

Ville kjøpt den Megs maskina - som mange påstår er bra

mvh

ståle :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja takk for svar.

Valgte CleanYourCar/kestrel DAS-6 med Sonus kit jeg.

Leste litt på www.detailingworld.co.uk og virker som den er veldig lik G220.

Brukeren CleanYourCar/tim? der var veldig fornøyd med den og anbefalte DAS-6 med sonus kittet for nybegynnere, og det passet jo meg perfekt :)

Da gjenstår det bare å se om jeg gjorde et bra eller dårlig valg, og kommer nok tilbake hit med fasiten.

Endret av MaKoO
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja fasit er bra saker... hadde vært morro å høre hvordan denne maskinen er..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Åja takk for svar.

Valgte CleanYourCar/kestrel DAS-6 med Sonus kit jeg.

Leste litt på www.detailingworld.co.uk og virker som den er veldig lik G220.

Brukeren CleanYourCar/tim? der var veldig fornøyd med den og anbefalte DAS-6 med sonus kittet for nybegynnere, og det passet jo meg perfekt :)

Da gjenstår det bare å se om jeg gjorde et bra eller dårlig valg, og kommer nok tilbake hit med fasiten.

Jeg har DAS-6 maskinen...den duger godt :) Støyer mindre enn G220. Bare klipp av kontakten å sett på en norsk. Bytt gjerne til lenger kabel også.......kostet ca 1100kr inkl moms/frakt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg tror også du gjorde et godt valg med å kjøpe den rimelige maskinen, hvis den skulle gå i filler er det ikke fullt så ergelig som om du hadde en "dyrere" maskin siden det alltids er trøbbel med garanti på importerte el-varer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

MakoO, Har du fått pakken din? CYC sendt den?

Har hør mye bra om CYC, men jeg bestilte en pakke på lørdag og de står fremdeles "proscessing" under order history

så jeg syns det er litt dårlig. Har ikke fått mail om hvorfor ell... :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
MakoO, Har du fått pakken din? CYC sendt den?

Har hør mye bra om CYC, men jeg bestilte en pakke på lørdag og de står fremdeles "proscessing" under order history

så jeg syns det er litt dårlig. Har ikke fått mail om hvorfor ell... :(

Trur det ikke forandrer seg det.. Har bestilt endel fra cyc og de er som regel veldig raske med å sende. En ting som ikke er så ille bra er at den siste pakken jeg fikk fra cyc manglet det en børste. Har sendt de flere mail på dette og bedt dem ettersende denne børsten, men jeg får ikke noe svar fra de. Nå har det godt over 5 uker, så dette ble min siste bestilling fra cyc. Støtter heller noen som har god service på "gode og onde dager"

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor lenge venta du på pakkene du bestilte?

Får man en sporingskode på pakken?

Endret av liaklev1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hvor lenge venta du på pakkene du bestilte?

Får man en sporingskode på pakken?

det går som regel 4-5 virkedager, ja fikk sporing på pakka...husk at emailen du får om sporingen ser slik ut "cyberstation.emailnotif@neopost.com " det er lett å tru at dette er en spam-mail slik at man sletter den...

Endret av Tiger
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemte det;) fikk mail nå, pakka er i Leeds...

Og jeg som sendte mail i sta å klaga :mellow:

Endret av liaklev1
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er flotters:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive