MBjoel 161 Report post Posted January 23, 2016 Noen som har testet denne prewashen fra Delaval? Koster 859 for 20 l på Felleskjøpet. Skal blandes 10 til 30ml per liter og vistnok skumme godt. Inneholder det samme som Surfex, men har i tillegg 3-4 andre smussløsende midler, så har litt trua på denne. Blir å teste denne så fort tempen tillater bruk av vannslange og høytrykkspyler 2 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Plexim 10 Report post Posted January 26, 2016 Følg opp tråden med hvordan den virker da! Alltid spennende med noe nytt Quote Share this post Link to post Share on other sites
Nickname 411 Report post Posted January 26, 2016 (edited) Ikke noe å si på prisen til en 5L heller 236kr https://www.felleskjopet.no/delaval-rengjoeringsskum-5l-47246653 http://www.delaval.no/ImageVaultFiles/id_19452/cf_5/4-45_Foam_Cleaner_skumrengj-ring.PDF Edited January 26, 2016 by Rotiform Quote Share this post Link to post Share on other sites
MBjoel 161 Report post Posted January 31, 2016 26.1.2016 at 18.01, Plexim skrev: Følg opp tråden med hvordan den virker da! Alltid spennende med noe nytt Ble en kjapp test i går , men i mangel av godt nok lys ble det ikke tatt noen bilder. Virker foreløpig lovende, skal lage en liten test når gradene blir rød og det er lyst når en kommer hjem fra jobb. Desverre vært minus grader her hele helgen 26.1.2016 at 18.28, Rotiform skrev: Ikke noe å si på prisen til en 5L heller 236kr https://www.felleskjopet.no/delaval-rengjoeringsskum-5l-47246653 http://www.delaval.no/ImageVaultFiles/id_19452/cf_5/4-45_Foam_Cleaner_skumrengj-ring.PDF God pris på denne ja, har en liten ekstra jobb på FK hver tredje lørdag så greit med alt en kan kjøpe med GOD rabatt Quote Share this post Link to post Share on other sites
MBjoel 161 Report post Posted February 19, 2016 Her kommer en liten mini test av Delaval Vehicle Cleaner. Har har jeg brukt den ublandet i Kärcher skumkanon med justeringsskrue stilt nesten på fult. Hadde nok blitt bedre skum med en skikkelig skumkanon. Denne gangen ble firmabilen brukt som testkanin, bilen har gått noen dager uten vask og mange mil på motorveg med salt. Før vask Ny skumkanon står på innkjøpslisten, for dette funker ikke all verdens Etter 5 min Skummet har dratt meg seg mesteparten av dritten og ser nesten ren ut før avspylning Etter avspylning Konklusjon Denne kommer jeg til å prøve ut mer, virker ikke så sterk på LSP, men allikavel sterk nok til å løse opp skitten. Har testet på endel biler nå, også biler som ikke har vært vasket på månedsvis med overraskende gode resultater. Håper flere vil prøve denne, er ikke alle Felleskjøp butikker som har denne inne, men kan bestilles og leveres stort sett innen en uke, fin pris er det også 5 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Simenhbe 123 Report post Posted February 22, 2016 Ser ikke verst ut! Skummet fra den Kärcher skumkanonen er ikke langt fra det du får fra en "skikkelig" skumkanon (jeg har prøvd begge, nå bruker jeg "skikkelig" kanon på Nilfisk). Så ut til å skumme greit det der. En vanlig skumkanon skummer nok bittelitt bedre, men den store fordelen er litersflaske kontra den lille som Kärcher bruker 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
MBjoel 161 Report post Posted February 22, 2016 Kanskje jeg bare skulle prøvd å lage meg en litt større flaske inntil videre da ☺ kommer en liten test av kemetyl avfetting opp mot prickbort så fort det blir mildt nok igjen ☺ Quote Share this post Link to post Share on other sites
Simenhbe 123 Report post Posted February 22, 2016 25 minutter siden, MBjoel skrev: Kanskje jeg bare skulle prøvd å lage meg en litt større flaske inntil videre da ☺ Hvis jeg husker riktig er det vel litt sær innfesting av flaska på den skumkanonen der? kan vel gjøre det vanskelig å bruke andre flasker enn den som følger med. Med tanke på hvor lite en skumkanon koster er det sikkert like greit å fleske til med en skikkelig en i stedet. Da får du litersflaske i tillegg til en mer solid lanse Quote Share this post Link to post Share on other sites