Jump to content
Sign in to follow this  
MBjoel

Delaval Vehicle Cleaner

Recommended Posts

MBjoel

Noen som har testet denne prewashen fra Delaval?

Koster 859 for 20 l på Felleskjøpet. Skal blandes 10 til 30ml per liter og vistnok skumme godt.

Inneholder det samme som Surfex, men har i tillegg 3-4 andre smussløsende midler, så har litt trua på denne.

Blir å teste denne så fort tempen tillater bruk av vannslange og høytrykkspyler :)

6OBi1C.jpg

• DCN Point 2

Plexim

Følg opp tråden med hvordan den virker da! Alltid spennende med noe nytt

MBjoel
26.1.2016 at 18.01, Plexim skrev:

Følg opp tråden med hvordan den virker da! Alltid spennende med noe nytt

Ble en kjapp test i går , men i mangel av godt nok lys ble det ikke tatt noen bilder. Virker foreløpig lovende, skal lage en liten test når gradene blir rød og det er lyst når en kommer hjem fra jobb. Desverre vært minus grader her hele helgen:mad:

26.1.2016 at 18.28, Rotiform skrev:

God pris på denne ja, har en liten ekstra jobb på FK hver tredje lørdag så greit med alt en kan kjøpe med GOD rabatt :)

MBjoel

Her kommer en liten mini test av Delaval Vehicle Cleaner. Har har jeg brukt den ublandet i Kärcher skumkanon med justeringsskrue stilt nesten på fult. Hadde nok blitt bedre skum med en skikkelig skumkanon.

Denne gangen ble firmabilen brukt som testkanin, bilen har gått noen dager uten vask og mange mil på motorveg med salt.

Før vask

krG2qa.jpg

4u4UPF.jpg

uY5gxg.jpg

UoBAOo.jpg

A2iuaX.jpg

Ny skumkanon står på innkjøpslisten, for dette funker ikke all verdens :)

xYbfZ4.jpg

CH5Bbs.jpg

22uKEU.jpg

Etter 5 min

NIwaLv.jpg

Skummet har dratt meg seg mesteparten av dritten og ser nesten ren ut før avspylning

EmFURK.jpg

1JXG73.jpg

Etter avspylning

CRFyzY.jpg

7sRdtx.jpg

3AQNyJ.jpg

g7Hpmr.jpg

Konklusjon

Denne kommer jeg til å prøve ut mer, virker ikke så sterk på LSP, men allikavel sterk nok til å løse opp skitten. Har testet på endel biler nå, også biler som ikke har vært vasket på månedsvis med overraskende gode resultater. Håper flere vil prøve denne, er ikke alle Felleskjøp butikker som har denne inne, men kan bestilles og leveres stort sett innen en uke, fin pris er det også :)

• DCN Point 5

Simenhbe

Ser ikke verst ut!

Skummet fra den Kärcher skumkanonen er ikke langt fra det du får fra en "skikkelig" skumkanon (jeg har prøvd begge, nå bruker jeg "skikkelig" kanon på Nilfisk).

Så ut til å skumme greit det der. En vanlig skumkanon skummer nok bittelitt bedre, men den store fordelen er litersflaske kontra den lille som Kärcher bruker :) 

• DCN Point 1

MBjoel

Kanskje jeg bare skulle prøvd å lage meg en litt større flaske inntil videre da ☺ kommer en liten test av kemetyl avfetting opp mot prickbort så fort det blir mildt nok igjen ☺

Simenhbe
25 minutter siden, MBjoel skrev:

Kanskje jeg bare skulle prøvd å lage meg en litt større flaske inntil videre da ☺

Hvis jeg husker riktig er det vel litt sær innfesting av flaska på den skumkanonen der? kan vel gjøre det vanskelig å bruke andre flasker enn den som følger med.

Med tanke på hvor lite en skumkanon koster er det sikkert like greit å fleske til med en skikkelig en i stedet. Da får du litersflaske i tillegg til en mer solid lanse :)