Gå til innhold

Polere og vokse bil om vinteren

Recommended Posts

Skrevet

Har nettopp kjøpt meg en brukt BMW E92, og lakken trenger sårt clay, polering og voks.

Har funnet en fin plass å stå å jobbe på, problemet er at jeg får ikke lov å stå på utisden å vaske pga all isen som vil fryse på utsiden av porten.

Eneste alternativ jeg da har er å vaske i vaskehall 5 minutter unna arbeidsstedet også kjøre bort. Jeg vil jo da naturligvis ikke komme frem med nyvasket bil.

Noen som har noen tips til hva jeg kan gjøre når jeg er fremme for å bli kvitt driten som har kommet på bilen på veien bort? Regner med jeg får lov å stå med bøtte i nærheten der, vet bare ikke hvordan jeg skal gå frem uten å få lov å spyle.

Innspill mottas med takk!

erikstein
Skrevet (endret)

1. Vask den gullende ren.

2. Kjør forsiktig tilbake.

3. Bland en bøtte med Optimum No Rinse Wash & Shine.

4.Tørk over og sett i gang :) 

Søk opp produktet på youtube så får du flere treff om hvordan den fungerer.

Endret av erikstein
Skrevet

Takk for tips!
Vet du om hvilke forhandlere som har dette i fysisk butikk? Har lånt hallen for helgen, så det er ikke så mange dagene igjen til jeg skal sette i gang.

Eventuelt et produkt som gjør samme nytte som fks Bilxtra har?

Gleder meg til å polere nye bilen :D

erikstein
Skrevet

Det kommer jo helt an på hvor du bor hen i verden det :)

Noen nettbutikker har hentemuligheter. Bestiller du fra bilnerden i dag og bor sentralt på østlandet, er du forholdsvis sikker på å ha den før fredag. Sannsynligvis torsdag.

Skrevet

Har handlet inn litt diverse nå men har støtt på ett problem til. Clay.

Har jobbet så sene timer denne uka at har ikke fått dratt avgårde å handla utstyret før nå, og alle sjappene rundt her var selvfølgelig utsolgt eller stengt. Fikk tilslutt ordnet meg en claybar av en kompis, men har ikke noe å bruke som clay lube..

Har søkt litt og ser at man kan bruke Quick Detailer - har ikke

eller såpevann, men da er jeg vel avhengig av å få spylt av bilen etterpå?

Skrevet

Ja, har sett at det skal funke med såpevann, men hvordan blir dette når jeg ikke får vasket av bilen når jeg er ferdig å claye og skal begynne å polere? 

Skrevet (endret)
27 minutter siden, erikstein skrev:

Eller vann. Fungerer helt utmerket. 

Prøver meg på denne :) Takk! 
Har du prøvd clay baren til biltema? Fin pris men har vel aldri vært fornøyd med noe fra biltema i mitt liv

Endret av Jager
erikstein
Skrevet

Et siste tips er å legge clay i varmt vann noen min før du begynner. Lettere å forme :)

clay litt. Varmt vann igjen. Form den og fortsett.

Skrevet
3 timer siden, Jager skrev:

Ja, har sett at det skal funke med såpevann, men hvordan blir dette når jeg ikke får vasket av bilen når jeg er ferdig å claye og skal begynne å polere? 

(Du kan claye bimmeren der du vasker. Kjøre bort til arbeidsplass, rense lakken med 4 - 5 fuktige mf kluter , utføre en baggie test [sikkerhet først] og angripe. Ha det gøy :) ) 

Not certified at anything really :)

Showcase

Skrevet

Takk for mange tips! Kunne hatt claya der jeg står og vasker men det er vaskehallen på Shell, og folk kommer og går hele tiden så får ikke stå i fred og risikerer å måtte flytte meg ut.. Dette er min første gang, så kan ikke forvente allverden men tror jeg har en grei plan på hvordan jeg skal gå frem i morgen :)

Skrevet
Et siste tips er å legge clay i varmt vann noen min før du begynner. Lettere å forme [emoji4]

clay litt. Varmt vann igjen. Form den og fortsett.

Kanskje for sent å tipse nå, men bruk to claybiter, så kan den ene ligge i varmtvann mens den andre jobber. Så bytter du og knar du dem litt når det trengs.

Skrevet

Det gikk utrolig bra, å claye med vann fungerte som bare det! Ble veldig fornøyd med resultatet, har noen bilder men får ikke lagt de til pga bildet er på 4,03 MB?

Tusen takk for alle tipsene.

Skrevet
Det gikk utrolig bra, å claye med vann fungerte som bare det! Ble veldig fornøyd med resultatet, har noen bilder men får ikke lagt de til pga bildet er på 4,03 MB?

Tusen takk for alle tipsene.

Last opp bildene dine i photobucket eller lignende :)

Skrevet

Clayen tok veldig mye, så det var var helt klart at det trengtes. Brukte noen timer på å claye hele bilen.

Renset også alt av interiør, stoffet i gulvet og skinnseter og polerte alle vinduer innvendig og utvendig. 

Nå er bildene mindre enn det kreves, men det kommer opplastning mislyktes?

erikstein
Skrevet

Jeg er usikker her, men må man være vip for å kunne laste opp?

Skrevet (endret)

Det er vel kanskje jeg som kom aboslutt 0 om pc.. Men mulig det er som du sier også. Får ikke til å legge i photobucket heller så :thumbs: 

Der kom ett bilde hvertfall! Dårlig kvalitet, tatt med tlf. 

2016-01-24 13.14.17.jpg

Endret av Jager
Bildet
Skrevet

Interiøret etter autoglym interior shampoo, Autoglym leather cleaner og leather care balm og Autoglym vinyl and rubber care (og mye børsting):thumbs:

2016-01-24 20.32.37.jpg

Skrevet (endret)

Maskering for polering av ruter med Autoglym Car Glass Polish.

Poleringen jeg brukte var Meguiars Ultimate Polish og voksen var Meguiars Dark Wax.

Alt ble gjort for hånd pga jeg ikke har maskin og har rett og slett ikke lært meg det enda. 

Uten navn5.jpg

Dette ble rotete og mange innlegg, har noen flere bilder men føler ikke jeg kan spamme altfor mye. Noen bilder er i hvertfall det minste jeg kan gjøre som takk for hjelpen! :thumbs:

Endret av Jager
Skrevet

Ser riktig bra ut! Gratiss;)

Ser jeg feil eller det er ingen knapper på rattet ??:unsure:

Not certified at anything really :)

Showcase

Skrevet (endret)
13 minutter siden, mikeb skrev:

Ser riktig bra ut! Gratiss;)

Ser jeg feil eller det er ingen knapper på rattet ??:unsure:

Ingen knapper på rattet dessverre.. Hvorfor første eieren valgte å ta på seg sparebuksene på akkurat dette er for meg et mysterium :(

Vet du om det er mulig å ettermontere dette på det rattet jeg har eller om jeg da må bytte ut hele rattet? Nylig kjøpt denne bilen, så er villig til å bruke litt penger på få det som jeg vil til en viss grad vel og merke.

Endret av Jager

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår