Jump to content
Sign in to follow this  
Laffe

Spørsmål om såper og vannskrekk

Recommended Posts

Laffe

Hei alle. Fytti å kaldt det er, og værre skal det bli ja. Liten sjanse til å få vaska om dagen. Men men.

Jeg er VELDIG glad i CarPro Hydr02. Bruker det ikke hver gang jeg vasker ( vasker stort sett hver uke) men bruker den oftere en hver 6mnd :D
Jeg leter etter en god shampoo å bruke. Ser i dag at Bilnerden har tilbud på GYEON Bathe+. Ikke at tilbudet er det som kommer til å avgjøre handel eller ikke.

Det jeg lurer på egentlig er: GYEON Bathe+ skriver BN at er vannavstøtende. Er det noe vits å ha på denne og så ha på Hydr02 etterpå? Eller er det da waste å bruke GYEON Bathe+?
Kommer de til å motvirke hverandre? Eller blir det bare et lag til med beskyttelse?

MSkjei

Bathe+ gir vannskrekk, og vil gjøre tørkejobben enklere. Om du skal bruke produkter som Gyeon wetcoat, NEO eller CarPro Hydr02 bør du bruke disse før tørk. Har selv brukt Bathe+ og Wetcoat med glimrende resultat i en travel hverdag, så om du er fri for bilsåpe, vil jeg anbefaler Bathe+ på det sterkeste :)

Om det blir "smør på flesk" er vell en annen sak, men ut i fra hva jeg har erfart, er vannskrekken til wetcoat litt bedre enn Bathe+, og da gjelder det muligens også Hydr02 selv om jeg ikke har prøvd denne enda.

Laffe

Ja jeg er klar over at det brukes før tørk :) Lurer vel mest på om det er noen bakdel å bruke Bathe+ og Hydr02. Vil nok anta at Hydr02 blir en bedre løsning en Bathe+, uten at jeg kan si det med sikkerhet

Kristofferen

Jeg kan ihvertfall varmt anbefale HydrO2! Dette funket meget godt på en W211 stasjonsvogn jeg hadde for en stund siden.

Var fort gjort å stoppe innom et selvvaskeanlegg og kaste innpå en tier for å få nesten helt ren bil. Er jo selvsagt en fordel at denne bilen var sølvfarget da, men :)

Si ifra om jeg skal ta bort bildene.

2014-08-21%2022.37.00_zpsghknddnr.jpg

2014-08-21%2022.37.42_zpsnmaabblk.jpg

2014-08-21%2022.38.04_zpsy4s8jtuc.jpg

Laffe

Ja hydr02 blir fortsatt brukt. Veldig glad i den :)
Men jeg ser at CarPro også har en foam. Kommer til å teste den sammen med Hydr02.