Freakshow 724 Report post Posted January 4, 2016 hei folkens! har en flaske med smartwax QD som begynner å bli tom! så må få bestilt meg noe nytt. jeg bruker den stort sett bare til å gi bilen en quick shine etter vask. altså sprayer og tørker på våt bil! men så har jeg kommet osv CG sin After Wash og lurte på om noen av dere har no formening om jeg burde holde meg til en QD eller om afterwash er veien og gå? kom gjerne med pros and cons ^^ takk for hjelpen Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skarholm 35 Report post Posted January 4, 2016 (edited) Jeg ville heller gått for gyeon wetcoat da den gir litt glans og ganske god vannskrekk :-) Men det er jo bare 1 av mange forskjellige meninger oppe i dette sirkuset. Fordeler: enkel å legge på( spray på , spyl av), har god holdbarhet, fungerer bra på sideruter, gir glans. Jeg kommer ikke på noe negativt iallfall. Edited January 4, 2016 by Skarholm Quote Share this post Link to post Share on other sites
Freakshow 724 Report post Posted January 7, 2016 4.1.2016 at 23.09, Skarholm skrev: Jeg ville heller gått for gyeon wetcoat da den gir litt glans og ganske god vannskrekk :-) Men det er jo bare 1 av mange forskjellige meninger oppe i dette sirkuset. Fordeler: enkel å legge på( spray på , spyl av), har god holdbarhet, fungerer bra på sideruter, gir glans. Jeg kommer ikke på noe negativt iallfall. har sett litt på den, men den fungerer vel dårlig som tørkehjelp? eller mente du denne bare som hjelpemiddel for å holde voksen bra gjennom vinteren? ^^ Quote Share this post Link to post Share on other sites
Skarholm 35 Report post Posted January 7, 2016 Spray den på etter du har vasket bilen. Spyl av igjen og mesteparten av vannet renner rett av bilen ;-) Quote Share this post Link to post Share on other sites
Concker / Norwash 1,244 Report post Posted January 7, 2016 (edited) Jeg mener det burde skilles mellom QD og Tørkehjelp. I mitt hode ihvertfall så er det 2 helt forskjellige produkter. Jeg bruker QD etter tørk for å fjerne evt vann/renne merker, støv, fingermerker eller andre småting på lakk, da i hovedsak enten før jeg skal ta bilde av bilen eller før utstilling på treff. Mens en Tørkehjelp som washcoat er noe jeg bruker for å gjøre tørke jobben lettere på f.eks kundebiler før polering, eller på vinteren/perioder hvor LSP/Voksen har mistet det meste av effekten sin. Edited January 7, 2016 by Concker Quote Share this post Link to post Share on other sites
Bernhard 2,335 Report post Posted January 7, 2016 Det er også verdt å tenke over at spraysealere fjerner voksen som ligger i bunnen 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites
Freakshow 724 Report post Posted January 8, 2016 Jeg mener det burde skilles mellom QD og Tørkehjelp. I mitt hode ihvertfall så er det 2 helt forskjellige produkter. Jeg bruker QD etter tørk for å fjerne evt vann/renne merker, støv, fingermerker eller andre småting på lakk, da i hovedsak enten før jeg skal ta bilde av bilen eller før utstilling på treff. Mens en Tørkehjelp som washcoat er noe jeg bruker for å gjøre tørke jobben lettere på f.eks kundebiler før polering, eller på vinteren/perioder hvor LSP/Voksen har mistet det meste av effekten sin. Kanskje jeg burde bestille en flaske med washcoat ^^ Men på sommertider så tørker du bare av bilen på vanlig måte eller bruker du no hjelpemiddel uten om tørkehånkle selvfølgelig ^^ Det er også verdt å tenke over at spraysealere fjerner voksen som ligger i bunnen Vil washcoat eller CG sin afterwash fjerne si "orginal" voksen som er lagt tidligere? Er det noen her som har testet CG afterwash? Er den verdt kronene den koster eller er det bortkastet? Quote Share this post Link to post Share on other sites
Concker / Norwash 1,244 Report post Posted January 8, 2016 Jeg mener det burde skilles mellom QD og Tørkehjelp. I mitt hode ihvertfall så er det 2 helt forskjellige produkter. Jeg bruker QD etter tørk for å fjerne evt vann/renne merker, støv, fingermerker eller andre småting på lakk, da i hovedsak enten før jeg skal ta bilde av bilen eller før utstilling på treff. Mens en Tørkehjelp som washcoat er noe jeg bruker for å gjøre tørke jobben lettere på f.eks kundebiler før polering, eller på vinteren/perioder hvor LSP/Voksen har mistet det meste av effekten sin. Kanskje jeg burde bestille en flaske med washcoat ^^ Men på sommertider så tørker du bare av bilen på vanlig måte eller bruker du no hjelpemiddel uten om tørkehånkle selvfølgelig ^^ Det er også verdt å tenke over at spraysealere fjerner voksen som ligger i bunnen Vil washcoat eller CG sin afterwash fjerne si "orginal" voksen som er lagt tidligere? Er det noen her som har testet CG afterwash? Er den verdt kronene den koster eller er det bortkastet? Så lenge bilen er behandlet bruker jeg kun microfiber ved vanlig vask. Qd før utstilling. Dryaid føler jeg kun er nødvendig om bilen ikke er behandlet. (Bruker stort sett bare på kundebiler, i forkant av polering ) 1 Quote Share this post Link to post Share on other sites