Jump to content
Sign in to follow this  
Freakshow

Quick detailer vs After wash

Recommended Posts

Freakshow

hei folkens! :) har en flaske med smartwax QD som begynner å bli tom!
så må få bestilt meg noe nytt.

jeg bruker den stort sett bare til å gi bilen en quick shine etter vask. altså sprayer og tørker på våt bil! :)
men så har jeg kommet osv CG sin After Wash og lurte på om noen av dere har no formening om jeg burde holde meg til en QD eller om afterwash er veien og gå?

kom gjerne med pros and cons ^^

takk for hjelpen :D

Skarholm

Jeg ville heller gått for gyeon wetcoat da den gir litt glans og ganske god vannskrekk :-) Men det er jo bare 1 av mange forskjellige meninger oppe i dette sirkuset. 

Fordeler: enkel å legge på( spray på , spyl av), har god holdbarhet, fungerer bra på sideruter, gir glans.  Jeg kommer ikke på noe negativt iallfall. 

Edited by Skarholm

Freakshow
4.1.2016 at 23.09, Skarholm skrev:

Jeg ville heller gått for gyeon wetcoat da den gir litt glans og ganske god vannskrekk :-) Men det er jo bare 1 av mange forskjellige meninger oppe i dette sirkuset. 

Fordeler: enkel å legge på( spray på , spyl av), har god holdbarhet, fungerer bra på sideruter, gir glans.  Jeg kommer ikke på noe negativt iallfall. 

har sett litt på den, men den fungerer vel dårlig som tørkehjelp?

eller mente du denne bare som hjelpemiddel for å holde voksen bra gjennom vinteren? ^^

Skarholm

Spray den på etter du har vasket bilen. Spyl av igjen og mesteparten av vannet renner rett av bilen ;-)

Concker / Norwash

Jeg mener det burde skilles mellom QD og Tørkehjelp.
I mitt hode ihvertfall så er det 2 helt forskjellige produkter.

Jeg bruker QD etter tørk for å fjerne evt vann/renne merker, støv, fingermerker eller andre småting på lakk, da i hovedsak enten før jeg skal ta bilde av bilen eller før utstilling på treff.
Mens en Tørkehjelp som washcoat er noe jeg bruker for å gjøre tørke jobben lettere på f.eks kundebiler før polering, eller på vinteren/perioder hvor LSP/Voksen har mistet det meste av effekten sin.

Edited by Concker

Bernhard

Det er også verdt å tenke over at spraysealere fjerner voksen som ligger i bunnen :)

• DCN Point 1

Freakshow
Jeg mener det burde skilles mellom QD og Tørkehjelp.

I mitt hode ihvertfall så er det 2 helt forskjellige produkter.

Jeg bruker QD etter tørk for å fjerne evt vann/renne merker, støv, fingermerker eller andre småting på lakk, da i hovedsak enten før jeg skal ta bilde av bilen eller før utstilling på treff.

Mens en Tørkehjelp som washcoat er noe jeg bruker for å gjøre tørke jobben lettere på f.eks kundebiler før polering, eller på vinteren/perioder hvor LSP/Voksen har mistet det meste av effekten sin.

Kanskje jeg burde bestille en flaske med washcoat ^^

Men på sommertider så tørker du bare av bilen på vanlig måte eller bruker du no hjelpemiddel uten om tørkehånkle selvfølgelig ^^

Det er også verdt å tenke over at spraysealere fjerner voksen som ligger i bunnen

Vil washcoat eller CG sin afterwash fjerne si "orginal" voksen som er lagt tidligere?

Er det noen her som har testet CG afterwash? Er den verdt kronene den koster eller er det bortkastet?

Concker / Norwash
Jeg mener det burde skilles mellom QD og Tørkehjelp. I mitt hode ihvertfall så er det 2 helt forskjellige produkter.

Kanskje jeg burde bestille en flaske med washcoat ^^

Men på sommertider så tørker du bare av bilen på vanlig måte eller bruker du no hjelpemiddel uten om tørkehånkle selvfølgelig ^^

Det er også verdt å tenke over at spraysealere fjerner voksen som ligger i bunnen

Vil washcoat eller CG sin afterwash fjerne si "orginal" voksen som er lagt tidligere?

Er det noen her som har testet CG afterwash? Er den verdt kronene den koster eller er det bortkastet?

Så lenge bilen er behandlet bruker jeg kun microfiber ved vanlig vask. Qd før utstilling. Dryaid føler jeg kun er nødvendig om bilen ikke er behandlet. (Bruker stort sett bare på kundebiler, i forkant av polering )

• DCN Point 1