Jump to content
Sign in to follow this  
Ctran

Ditec/ drop off

Recommended Posts

Ctran

Hei,

Har kjøpt en Tesla p85d for en liten stund siden og lakken er svart. Utrolig vanskelig å gjøre rent!

Tesla sier selv dem detailer dem før dem blir levert ut men syntes den ikke virker så bra.

Var hos et bilpleiefirma som holder på med Ditec og selgeren sa at lakken til Tesla er så myk at han anbefalte IKKE ditec da den puster og Tesla sin lakk er så dårlig så han anbefalte heller drop off som er keramisk. Helt potta tett.

Han sier også etter 400 vask skal den ha 65% igjen.

Jeg pleier å vaske/rense lakk/ forsegle en gang i året og polere samt vokse 4 ganger i året. Er litt grønn på dette så skal begynne å investerer i skikkelig maskiner, trolle forumet her for tips og utstyr :)

Men er det da nødvendig å kjøre drop off?

jeg spurte selger det samme og han sa når vi vasker og polerer bilene så slipper vi direkte på den orginale lakken. Tok eksempel som om hvis han hadde vasket en flekk på en hvit vegg hver dag så kunne man se hvor det har blitt vasket. En annen ting som skurret var han sa at hvis jeg vokser bilen så holden den kanskje 2 vask!

Dette er et verksted som flere store bilaktører bruker.

  • DCN Point 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gunnarmikal

Denne lakken er umulig å holde bra uansett lakk forsegling, eller mulig Max protect Unc-R gummimenbran coating kan være noe, men svart tesla er vanskelig å polere selv for proffe. (Da mener jeg detailere, ikke de "proffe" store firmaene)

 

men heller drop Off enn ditec uansett bil.

men ikke lever inn en svart tesla til hvem som helst, det finnes mange skrekk eksempler der ute. 

 

 

Edited by Gunnarmikal

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmsilset

Det er greit at finishen kan være vanskelig.Men at voks ikke skal holde en god stund skjønner jeg ikke.Har kun polert og vokset signature red og en grå Tesla.Voksen holdt i flere måneder der, til tross for hard maskinvask på begge.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ctran

Fant den Max protect til 2500,- nå. Men valget er da å prøve å gjøre den selv eller betale 8000-9000 for drop off. What to do?!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ctran

Jeg har også vokser og polert den andre teslaen, som er midnight silver grå. Holdt seg greit nok den også, men den svarte blir jo ekstrem møkkete og ser jo alt sammen på den.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blankbil / polishduden

Gå for Max Protect V2. Den er mye lettere å jobbe med på sensitiv sort lakk :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
alexanderst
1 time siden, Ctran skrev:

En annen ting som skurret var han sa at hvis jeg vokser bilen så holden den kanskje 2 vask!

Dette er et salgstriks.. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blankbil / polishduden
22 minutter siden, Ctran skrev:

Så er det vanskelig å legge for en nybegynner?

UNC-R på en sensitiv lakk er ikke å anbefale for en nybegynner nei. Men V2 er veldig lett å leke med :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmsilset

Skjønner fortsatt ikke hva du skal med dyre eller krevende forseglinger om du skal polere bilen jevnelig selv.Hadde evo 9 med sort og myk lakk.Holdt lenge med de beste voksene som swissvax crystal rock,collinite 845 osv :) Vask gikk lett med mild surfexblanding og en lett bøttevask.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ctran

Jeg tenkte det også, men henger meg litt opp i det selgeren sier at når man polerer så 'sliper' man den orginale lakken. Er dette noe jeg burde tenke på?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vennesla-BilSpa
20 minutter siden, Ctran skrev:

Jeg tenkte det også, men henger meg litt opp i det selgeren sier at når man polerer så 'sliper' man den orginale lakken. Er dette noe jeg burde tenke på?

Om man korrigerer med mye slipemidler så sliper man ned klarlakken. Det er dette som gjør at man får bort ripene, men det finns mange poleringsmidler uten som ikke sliper:

 http://alienautospa.no/produkt/eksterior/lakkrenspolish/rupes-polermid-ultrafdiamond-250-ml

http://alienautospa.no/produkt/eksterior/lakkrenspolish/etalon-et1004-finishing-glaze

Edited by Vennesla-BilSpa

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmsilset
45 minutter siden, Ctran skrev:

Jeg tenkte det også, men henger meg litt opp i det selgeren sier at når man polerer så 'sliper' man den orginale lakken. Er dette noe jeg burde tenke på?

Om f.eks lakken din i snitt har dybde på 120 um, så vil en fin runde med polering neppe være målbar.Så om du polerer 4 ganger i året vil det være mange år før du trenger bekymre deg for klarlakk om ingen har korrigert lakken mye før du eide den :)

  • DCN Point 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ctran

Ok, takker for alle svar. Får komme i gang til våren da :) må gå til innkjøp av en polerings maskin også. Dumt å kjøre rett på rupes sine?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Blankbil / polishduden
35 minutter siden, Ctran skrev:

 

2 timer siden, Ctran skrev:

Ok men hvordan er effekten på v2 kontra unc?

V2 har en forventet holdbarhet på 18 mnd. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
hmsilset
35 minutter siden, Ctran skrev:

Ok, takker for alle svar. Får komme i gang til våren da :) må gå til innkjøp av en polerings maskin også. Dumt å kjøre rett på rupes sine?

Ingen av de beste maskinene som er dumme kjøp.Men om du polerer kun egne biler ville jeg gått for noe litt billigere og heller mer utstyr som mikrofiber og pads(sort tesla skal være litt vanskelig) og mye annet som det går en del av :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Belle
3 timer siden, Ctran skrev:

Jeg tenkte det også, men henger meg litt opp i det selgeren sier at når man polerer så 'sliper' man den orginale lakken. Er dette noe jeg burde tenke på?

Sort Tesla uten metallic har grisetynn, supersensitiv lakk så en god coating er absolutt et bedre valg enn voks.

Jeg har prøvd mange forskjellige coatiner og mitt valg er Max Protect, og da helst V1 etterfulgt av UNC-R men UNC-R bør du prøve på en annen bil med mer tilgivende lakk først, den kan være veldig vanskelig :)

Gå for V1 etterfulgt av V2, evt bare V2 det blir mye bedre og holdbart enn voks :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Knutis
12 timer siden, Belle skrev:

Sort Tesla uten metallic har grisetynn, supersensitiv lakk så en god coating er absolutt et bedre valg enn voks.

Jeg har prøvd mange forskjellige coatiner og mitt valg er Max Protect, og da helst V1 etterfulgt av UNC-R men UNC-R bør du prøve på en annen bil med mer tilgivende lakk først, den kan være veldig vanskelig :)

Gå for V1 etterfulgt av V2, evt bare V2 det blir mye bedre og holdbart enn voks :)

Har kjøpt meg en slik selv nå, ser frem til å plages litt utpå nyåret. :) Skal prøve meg på CG's C9 carbonflex, se om det har noe for seg.

Jeg er dog enig med flere lenger opp om at en bil som tas to ganger i året ser bedre ut om 5år enn en bil som behandles en gang med en eller annen coating.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...