Gå til innhold

E-Golf 2016 Oryx White

Recommended Posts

Skrevet

Har bestilt en e-golf til over nyttår, og snakket med selger ang. nybilklargjøring. Han nevnte at de la en enkel sealer (ukjent merke). 
Noen som har erfaring med vask av bil, evt om det er bedre å legge på en voks, f.eks SW concorso? Og hvordan er det med håndvask/berøringsvask rett etter henting av bil? 
Noen som kjenner til hardhet på lakken? og evt. hvilke pads som funker best i kombo med hvilke produkter? Er tenkt en bil jeg ønsker å ha lenge, slik at produktene som folk har god erfaring med gjerne kan bli kjøpt inn. 
Og hvordan er det å legge SW Conc på evt. sealer? Må da sealer fjernes eller er det like greit å bare hente bilen ut fra forhandler å bare la det være? 

takk for svar.

Mvh

Fredrik O. Danielsen

Skrevet

Gratulerer med ny bil!

VW blir klartgjort ved ankomst Norge på bekkelagskaia i Oslo. Der fjernes det transportvoks, det monteres skiltplater og evt ettermontert norsk utstyr (skvettlapper etc).

Litt vannskrekk er det når bilene kommer derfra (har kjøpt 2 nye vw selv) men det er ikke spesielt holdbare greier. Jeg anbefaler derfor at du tar deg en runde med maskin og legger en voks eller sealer etter eget ønske. Lakken vil jeg karakterisere som medium pluss, dvs ganske hard men ikke umulig å jobbe med. Scholl S20 på blå Scholl-pad og DA-maskin rydder greit opp i vaskeriper. :)

Polerer du bilen med maskin fjerner du det som ligger på lakken fra før, så det er ikke noe å bekymre seg for.

• DCN Poeng 1

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår