Jump to content
Sign in to follow this  
hdloop

Audi Q7 2012 Dyp Sort

Recommended Posts

hdloop

Hei,

Noen som har vært borti Audi Q7 2012 Dyp Sort - uten metallic (sikkert samme lakk på alle Audi uten metallic)

Mye småriper og noen litt større. Noe sier meg at denne lakken er veldig hard. Tips til combo? - må sikkert ha to steg over det meste.

Ser for meg at 2-3 lag Gtechniq EXO vil bli bra som LSP

Blir veldig glad for tips til denne.

todleif

Du nevner ingenting om kva slags maskiner, puter og poleringsmidler du har. 

Har du ein del erfaring med maskinene du bruker? 

hdloop

Hei,

jo da, har brukbar erfaring. Bruker Rupes og Flex (roterende)

Har det meste av produkter fra Rupes, Scholl og Menzerna.

Men, har stort sett tatt biler med metallic og godt med klarlakk. Tror dette er en av std fargene til Audi som ikke koster ekstra.

Tror ikke den har klarlakk..? Fikk ikke sjekket så nøye. Hadde vært flott om noen som har vært borti disse kan si litt om hvordan den er å jobbe med.

IvarB

Den har nok klarlakk. Men uten metallic, den er trollig brilliantsort, eller tilsvarende. De fleste audier har jo hard lakk som ofte må brukes roterende og grov polish for å komme noen vei, avhengig av tilstand og hvordan lakken oppfører seg. Men det er jo som med alle andre biler, det kan være små forskjeller på batch,årstall,type bil.

longbow

Eg polerte vekk noen striper på en A5 men slik lakk, ( sort med metalic ) og da kjørte eg krestel DA, gul uber og Menzerna FG400, men måtte ha 3-4 runder før det ble bra. Den var veldig hard i lakken, og det måtte jobbes ganske godt for å få det bra, men DA vel og merke.

JonasNordvoll

Den er sikkert lik VW sin solid black. Tok en touareg med det her i høst å finsteget var utfordringen da den var myk som f. Jeg grov korrigerte med lilla scholl å s3g på flex da. Finsteget endte på blå uber med menz SF4000 på duettoen det var det eneste som funka. Kjørte full spiker med begge maskinene å så rett av. På finsteget er det lurt å vente til alt har kjølt seg ned før du buffer :)

Lykke til :D

hdloop

Hei og takk for svarene.

Har så vidt startet. Jeg opplever lakken som beinhard. Selv lette vaskeriper krever at jeg går over to ganger med Rupes blå/blå. Kjører sikkert 6-7 pass.  Bruker mf padden. Har prøvd med Menzena FG400, funket ok og med S3 noe bedre. Syntes det tok mest med Rupes blå. På sluttsteget ser det ut som gul rupes pute med UHS polish blir blankt og fint. Kan være inntrykket blir noe annet når jeg får bilen ut i sola:-)

Bilen ser helt grusom ut - har tenkt et par ganger at jeg angrer for at jeg sa ja... Tipper det går med 40-50 timer... Får trøste meg med at dette er fin læring:-)

Q7.png