Jump to content
Sign in to follow this  
hdloop

Lydoppgradering Golf GTE 2016

Recommended Posts

hdloop

Hei,

har planer om å få litt bedre lyd i bilen. VW Golf GTE 2016 med stor navi.

Viktigste kriterie er kvalitetslyd - ikke dunk-dunk. 

Har blitt anbefalt følgende:

Forsterker: http://nzc.no/products/hifonics-trx-5005dsp-4x75-4-ohm1x-650w-1-ohm

Høyttaler+diskanter: http://nzc.no/products/focal-ps165f-70w-rms-4ohm

Bass: http://nzc.no/products/hifonics-trs-250-300w-1x4-ohm

Har hatt Dynaudio på tidligere VW, men dette kunne ikke leveres på GTE. Blir dette like bra eller

bedre enn Dynaudio er jeg fornøyd. Blir profesjonelt utført av fagmann.

Setter stor pris på om noen har kommentarer eller om det er noe jeg bør endre for å få det best mulig:-)

Høier

Focal er jo kjent for å lage gode elementer. Vil nok tro at de spiller bedre enn dynaudio sine.

Hvorfor ikke bare velge en aktiv sub så slipper du forsterker i tillegg?

for du har vel ikke mulighet til å bygge ned forsterker i gul pga batteripakken^_^

Legg ut bilder av resultatet:D

hdloop

Aktiv sub var planen men for dårlig trykk i originalforsterker til å få det beste ut av høyttalerne. Da var det like greit å velge passiv for å få bedre integrasjon med høyttalerne. Forsterkeren har dsp slik at fintuningen blir så bra som mulig. 

jonarnes

Vurder også en sub under sete, gjerne i stedet for den i bagasjerommet. Fungerer meget bra i min stasjonsvogn .

hdloop
12 minutter siden, jonarnes skrev:

Vurder også en sub under sete, gjerne i stedet for den i bagasjerommet. Fungerer meget bra i min stasjonsvogn .

Oii, det har jeg ikke tenkt på - hvilken sub har du brukt. Dårlig nok plass bak som det er:-)

jonarnes

Jeg brukte en Ground zero 8" sub. Ser at mange av disse subbene ligner sterkt på hverandre så mye blir nok produsert samme plass.

Velg den største du får plass til :thumbup:

IMAG0022_zpsebac99ee.jpg

Haakon O

Jeg ville gått for det forslaget du har satt opp øverst, jeg regner med det blir installert av samme firma? Da er iallfall installasjon og oppsett av system helt i øverste klasse, den forsterkeren har en innebygget lyddel som man ellers må opp i ti tusen kroners klassen for å få integrert i spiller, eventuelt en ekstern dsp til 5000+ kroner. 

• DCN Point 1

TomTom

Jeg antar gulvet i en GTE ikke er helt ulikt e-golf. Jeg bygget min egen kasse under den alternative gulvplaten slik at installasjonen ble usynlig etterpå. Tror ikke Hifonics bassen du har fått anbefalt kan monteres uten å oppta en del bagasjeplass. Ellers har jeg stor tro på egen forsterker med Focal komponentsett. At det blir bedre enn Dynaudio er jeg overbevist om. 

hdloop
2 minutter siden, Haakon O skrev:

Jeg ville gått for det forslaget du har satt opp øverst, jeg regner med det blir installert av samme firma? Da er iallfall installasjon og oppsett av system helt i øverste klasse, den forsterkeren har en innebygget lyddel som man ellers må opp i ti tusen kroners klassen for å få integrert i spiller, eventuelt en ekstern dsp til 5000+ kroner. 

Stemmer, han installerer. Var og hørte på nesten samme oppsett i en BMW i går. Det var gåsehud:-)

hdloop
3 minutter siden, TomTom skrev:

Jeg antar gulvet i en GTE ikke er helt ulikt e-golf. Jeg bygget min egen kasse under den alternative gulvplaten slik at installasjonen ble usynlig etterpå. Tror ikke Hifonics bassen du har fått anbefalt kan monteres uten å oppta en del bagasjeplass. Ellers har jeg stor tro på egen forsterker med Focal komponentsett. At det blir bedre enn Dynaudio er jeg overbevist om. 

Nå har jeg ikke sett bake i e-golf, men den leveres med Dynaudio så antar det er litt bedre plass der. Han som skal installere mener det skal la seg gjøre å få puttet forsterkeren nedi bak. Praktisk iom at 12V batteriet også sitter bak.

Det er bassen jeg er mest usikker på. Trenger absolutt ikke rumle-bass. Vil har rask bass med punch og snert som glir godt inn i resten av lydbilde. Er mest redd for at bassen ikke skal bli godt nok integrert slik at det er kvalitetslyd foran og bare rumling bak.

Der har etter mine ører Dynaudio lykkes godt i de VW jeg har hørt.

TomTom
17.12.2015 at 20.15, hdloop skrev:

Nå har jeg ikke sett bake i e-golf, men den leveres med Dynaudio så antar det er litt bedre plass der. Han som skal installere mener det skal la seg gjøre å få puttet forsterkeren nedi bak. Praktisk iom at 12V batteriet også sitter bak.

Det er bassen jeg er mest usikker på. Trenger absolutt ikke rumle-bass. Vil har rask bass med punch og snert som glir godt inn i resten av lydbilde. Er mest redd for at bassen ikke skal bli godt nok integrert slik at det er kvalitetslyd foran og bare rumling bak.

Der har etter mine ører Dynaudio lykkes godt i de VW jeg har hørt.

Det var en grunn til at jeg ville bytte bass på min Dynaudio eGolf. joda, bassen var greit integrert. Men var jo mest udefinert rumlig ifht de bassene jeg har montert nå. Du har etter det jeg har skjønt vurdert en forsterker med DSP, så rumling m.m. kan du få bukt på med delefilter og lydprosessering for å sikre god integrasjon.

Hvis du har Dynaudio som referanse i Golfen kan du trygt legge lista litt lavere på elementvalg og forsterker. De komponentene du har valgt er etter mitt syn betydelig bedre enn Dynaudio som blir levert i Golfen.

Bor du i nærheten av Oslo kan du sende meg en PM så kan du få hørt på anlegget i min bil. Jeg har Dynaudio med oppgradert bass (foreløpig uten ekstra forsterker).