Jump to content
Sign in to follow this  
Knuttien

Black Pearl Tire Coating

Recommended Posts

Knuttien

Er det noen som har prøvd denne :  Black Pearl Tire Coating  eller  har noe annet og anbefale til dekk sidene slik at de holder seg svarte og blanke ?

• DCN Point 1

hmsilset

Skal holde lenge den der.Hatt den liggende lenge, men ikke rukket å prøve enda.

truhaa

Dekk har blitt skiftet ut, men holdt ok denne her, har dog ikke bildebevis. Tror nok jeg opprettholder bruken av feks Swissvax PNEU her, er jo litt kos å legge på fersk dekkglans etter en liten prepp av bilen. litt rosinen i pølsa :) 

Tiller

Ser jo spennende ut dette!

Noen som vet hvordan holdbarheten er i forhold til andre dekkfornyere? (Bruker for tiden MG Endurance Tire Gel)

Og hvordan tåler den felgavfetting o.l?

Plenkrutt

Jeg har kjørt én sommer på mine dekk med Black Pearl Black Gloss.
Du får kjøpt denne i 2 typer, Black Gloss og Matte Finish.

Jeg kjøpte den lille flasken (0,12L) som de sier skal holde til ca 12 dekk, og etter påføring av totalt 3 sett med dekk (2 lavprofil og 1 sett med balongdekk) så føler jeg at det er ca 70-80% igjen av flasken. Det er ikke mye produkt som kreves.

I kittet følger det med en flaske med OmniClean som funker veldig bra, virker som det er mye samme guffa som Surfex.

Jeg tok meg tid til å maskere rundt felgene for å slippe å tenke på å tørke etterpå.
Jeg la totalt 2 lag med produktet etter 20-30min tørketid. Personling så jeg lite eller ingen forkjell i farge eller glans ved å bruke 2 lag, men mulig dette vil gi en lengre varighet.
Men jeg tror varigheten har mest å si på prep grunnlaget som blir gjort først, som så mye annet.

Foam rullen som følger med syns jeg var en veldig grei måte å påføre med. Jeg brukte OmniClean/Surfex til å rengjøre denne med etterpå, og da ble den like fin som ny. Jeg var sikker på at foam rolleren var one-time only og at jeg måtte finne på noe annet de neste gangene.

Jeg la på Swissvax PNEU på baksiden av det ene dekket og som dere ser er farge/gloss så og si helt lik som ved Black Pearl, men føler PNEU bare varer en uke eller to.

Nå etter ca 7 mnd er det fremdeles farge igjen i gummien, ikke så intens glossy som den var men mer matt. Men den hold seg mørk glossy svært lenge og det er bare i den seneste tid den har blitt matt.
Gummien holdt seg fri for møkk og jeg tror bare jeg har skrubbet gummien én gang hele sommeren hvis du ser bort i fra den vanlige vasken som bil, dekk og felg vanligvis fikk. Og jeg så aldri noe til at gummien ble brun.

Så alt i alt er jeg utrolig fornøyd med denne gummifornyeren med både farge, glans og mest av alt holdbarhet!

Nå skal jeg si meg enig i at det å legge på et lag med gummifornyer etter en god vask om sommeren er veldig kos, samt den lille prikken over i'en. Og jeg kommer muligens til å fortsette med PNEU eller andre gummifornyere sommerhalvåret, men når det kommer til vinterdekkene er jeg ikke i tvil, der føler jeg selv at holdbarhet er så viktig at jeg vil kjøre Black Pearl på de.

Jeg ser også for meg at det kan fort bli Black Pearl på andre sine biler som ikke er like glad å bruke tid på bilpleie som oss. Nevner i farten bl. annet min far :P Hehe

Siden farge og glans lignet så pass mye på PNEU skal jeg legge PNEU på et dekk snart og sammenligne med hvordan dekkene ser ut nå. Så bilde av det kommer snart.

Bilde nr 4 og 5 viser da altså før/etter PNEU på baksiden av det ene dekket, bare for å demonstrere fargelikheten mellom Black Pearl og PNEU.

Håper dette var litt til hjelp Knuttien :thumbup:

IMG_6777.JPG

IMG_6781.JPG

IMG_6785.JPG

IMG_6884.JPG

IMG_6886.JPG

• DCN Point 5

Tiller

Super info og bilder Plenkrutt!

Spennende å se hvordan det siste "nå" bilde er.

Plenkrutt

Det har blitt dårlig med bildet desverre da jeg holder på med et garasjeprosjekt.

Men i morgen har jeg faktisk litt ledig tid så da kan jeg få fingen ut å ta bilder :P

I mellomtiden kan jeg legge ut et nytt bilde av Black Pearl på vinterdekkene da disse ble klargjort.

51c5ddf6ce8e4db9fe70adb1bad35efd.jpg

e1eca4fe56478d99721000e01b029eb5.jpg

Her ser du glansen på vinterdekkene :)

Dette bildet bildet ble tatt for å dokumentere hvilken voks jeg brukte på vilken felg.

Jeg har lagt 4 forskjellige vokser for å se hva som holder best etter vinteren.

Voksene som ble valgt ut var HD Wax, 845, Fusso og SV Marine Wax.

Teorier var at Swissvax sin Marine Wax'en muligens skulle holde bra mot vintersaltet.

Hvis det noe fornuftig resultater ut av testen så blir det sikkert en post her på forumet :)

• DCN Point 3

Tiller

Spent på resultatet. Lurer veldig på å kjøpe et sett. Hadde du matt eller blank type?

Audi S8

SV Marine voksen er eg spent på, hvordan den oppfører seg, skal ikke se bort fra den skårer bra :)

longbow

Eg har denne, men fikk ikkje med rullen. Hva annet bruker man til å legge med? Har sett litt på små ruller ala biltma sine, men det ser it som de trekker til seg så mye produkt. 

Kan det funke å bruke gule ebay pads for eksempel?

Plenkrutt

Åh? Hvor kjøpte du denne? Hvis du kjøpte kit så skal Omniclean og rullen følge med.

Du får sikkert tak i en lignende rulle andre plasser.

Etter et raskt google søk fant jeg denne:

http://www.hobbykunst-norge.no/vaare-produkter/nettbutikk-navigering/lim--verktoy/pensler/redskap--palettkniv/svamper-til-malingsrulle-5-cm-bredde

Få sikkert tak i andre plasser også. Men ja, gule eBay pads fungerer sikkert veldig bra også.

Men jeg må si at jeg ble overasket hvor enkelt det var å påføre med denne rullen.

Space, du får kjøpt kittet her i to størrelser.

http://detailershop.no/manufacturers/black-pearl-trim-and-tire-armour

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tiller, jeg kjøpte blank type.

Tiller

Da har jeg akkurat bestilt et sett i blank type.

Blir spennende å prøve :)

longbow
7.4.2016 - 20.16, Plenkrutt skrev:

Åh? Hvor kjøpte du denne? Hvis du kjøpte kit så skal Omniclean og rullen følge med.

Du får sikkert tak i en lignende rulle andre plasser.

Etter et raskt google søk fant jeg denne:

http://www.hobbykunst-norge.no/vaare-produkter/nettbutikk-navigering/lim--verktoy/pensler/redskap--palettkniv/svamper-til-malingsrulle-5-cm-bredde

Få sikkert tak i andre plasser også. Men ja, gule eBay pads fungerer sikkert veldig bra også.

Men jeg må si at jeg ble overasket hvor enkelt det var å påføre med denne rullen.

Space, du får kjøpt kittet her i to størrelser.

http://detailershop.no/manufacturers/black-pearl-trim-and-tire-armour

Tiller, jeg kjøpte blank type.

Eg kjøpte det brukt. Men eg la på 2 lag og brukte slike gule padder, og det gikk fint. Dekkene ser veldig bra ut når de er tør, men det er ingen  vannprellende effekt overhode, slik som feks peneu har. Skal det være det? 

Plenkrutt

I see!

Mener å huske at jeg hadde litt i starten, men det kan ikke sammenlignes med f.eks Gtechniq T1

Tiller

Har fått et sett i hus nå.

Skal få prøvd det ut nå i løpet av måneden. Poster litt mer info her etterhvert tenker jeg :)