Jump to content
Sign in to follow this  
Conkey

Tips til tetting rundt port

Recommended Posts

Conkey

Har en veldig trang og ufyselig garasje som pga plassering på tomten ikke kan gjøres så mye med.  Men har planer om å tette og isolere slik at det blir litt triveligere der. Begynner med rundt porten hvor det er meget god lufting...

20151213_132003_zpsm8jbqljh.jpg

sånn er det rundt hele veien,  samt nede i ene hjørnet.  I hjørnet tenkte jeg å støpe litt opp for å hindre vann i å renne inn slik det gjør i dag.  Selvsagt det hjørnet som er mest utsatt for vind og dermed mye vann inn når det en gang i blant regner her på vestkysten. 

Porten måler 259bred og 212 høy (indre mål). Som bildet kanskje får frem er det ikke all verdens plass mellom skinner og port.  Har noen tips til hva jeg kan bruke for å tette rundt her? Ingen plan om å skulle holde 20 grader der,  men slik det er i dag er det jo latterlig.

Blankbil / polishduden

Dyttestrimmel eller skum?

Conkey

Skum er jeg redd blir bare gris, basert på tidligere prestasjoner med slikt. Tenker selv det trolig trengs noe gummilist-ish. Men andre her inne har jo tette garasjer, hva har man gjort for å sørge for tight seal mellom port og ramme?

Her er et nytt bilde som viser ca 1-2 cm glipe mellom port og ramme som er jevn hele veien rundt

20151213_131958_zpsvxlsvnw9.jpg

Toalmar
45 minutter siden, Conkey skrev:

Skum er jeg redd blir bare gris, basert på tidligere prestasjoner med slikt. Tenker selv det trolig trengs noe gummilist-ish. Men andre her inne har jo tette garasjer, hva har man gjort for å sørge for tight seal mellom port og ramme?

Her er et nytt bilde som viser ca 1-2 cm glipe mellom port og ramme som er jevn hele veien rundt

20151213_131958_zpsvxlsvnw9.jpg

Hvis du har 1 -2 cm glippe hele veien må det vel være en mulighet med å justere den lenger inn?

Eventuelt legge noe mellom feste og port for å bygge den lengere inn til rammen

Vet det er spesielle tettelister som man kan få kjøpt som brukes på sidene

Conkey

Disse har noen produkter for slikt: http://www.weatherstop.co.uk/

Ikke dumt! Noen som har lagt denne og kan si noe om hvor tett det evt blir? Husker min forrige garasje (som jeg fikk bygget - blir deppa over å å ikke ha den lengre..) hvor det var gummilister rundt åpningen. Disse var såpass stive at det ikke ble nevneverdig tett