Gå til innhold

Freakshow's E39 530Dat Individual

Recommended Posts

Freakshow
Skrevet
18 timer siden, roddis skrev:

Strøkent 😀

nja, fikk henta fram sinnsykt mye glans, men mye riper igjen. måtte nok ha gitt den en 2 stegs for å fått det 100% strøkent! :P
men svigers var superfornøyd! og jeg var noen erfaringer rikere så var tålig fornøyd og jævlig utslitt kjenner jeg :P
fått to nye jobb tilbud :P får se om jeg tar det, trenger jo treninga men er jo dø sliten xD

• DCN Poeng 1

Max Protect Certified Detailer

Freakshows E39 530DAT

Skrevet
3 minutter siden, Freakshow skrev:

nja, fikk henta fram sinnsykt mye glans, men mye riper igjen. måtte nok ha gitt den en 2 stegs for å fått det 100% strøkent! :P
men svigers var superfornøyd! og jeg var noen erfaringer rikere så var tålig fornøyd og jævlig utslitt kjenner jeg :P
fått to nye jobb tilbud :P får se om jeg tar det, trenger jo treninga men er jo dø sliten xD

Kjøp krakk og bukse med kne-puter. Pass også på å variere stillinger :thumbup:

Det hjalp hvertfall for meg. Kjørte for eksempel fra klokken 8 på morgen til 3 på natten i går uten at jeg var sliten i ryggen. Startet klokken 8 idag igjen, og var ikke mør fra hverken overigår eller i går

:) 

Freakshow
Skrevet
3 minutter siden, overlay skrev:

Kjøp krakk og bukse med kne-puter. Pass også på å variere stillinger :thumbup:

Det hjalp hvertfall for meg. Kjørte for eksempel fra klokken 8 på morgen til 3 på natten i går uten at jeg var sliten i ryggen. Startet klokken 8 idag igjen, og var ikke mør fra hverken overigår eller i går

:) 

takk for tipset! trur det blir neste :P men er faen meg helt gåen i armene også xD i tillegg, trur jeg må få kjøpt meg no spesial stige ellerno xD jeg når jo faen ikke ordentlig opp på taket på en standar v60 engang xD gogo være 169 høy -_-

1 minutt siden, regeli skrev:

Hva brukte du til skinnrens over? Sliter litt med SV Forte ikke tar nok en gang, så har du funnet noe sterkere?

brukt AG sin skinnrens og loation her :P
når jeg går tom blir det nok colourlock sitt sett fra Car-Spa

vil tru SV Forte er sterkere en AG sin skinnrens, du får prøve med no Greenclean eller litt sterk SurfexHD

• DCN Poeng 1

Freakshows E39 530DAT

Skrevet
Akkurat nå, Freakshow skrev:

takk for tipset! trur det blir neste :P men er faen meg helt gåen i armene også xD i tillegg, trur jeg må få kjøpt meg no spesial stige ellerno xD jeg når jo faen ikke ordentlig opp på taket på en standar v60 engang xD gogo være 169 høy -_-

Eventuelt pumpe litt jern :D 

Men ja, polere tak og listene helt nederst på bilen er det jeg synes er mest herk. Benytter en "krakk med to trinn"  når jeg tar tak :P 

Freakshow
Skrevet
Eventuelt pumpe litt jern [emoji3] 
Men ja, polere tak og listene helt nederst på bilen er det jeg synes er mest herk. Benytter en "krakk med to trinn"  når jeg tar tak [emoji14] 

Skal jo ha tid til alt også da xD
Linke bilde av sånn type?
Mye jeg mangler enda xD men får ta litt og litt. Sku også hatt bo skikkelig lamper også. Låner pappa sine men trur han har glemt jeg har de [emoji48]
Sku hatt stol og eventuelt et sånn 2 trins trapp greie xD

Freakshows E39 530DAT

Skrevet
brukt AG sin skinnrens og loation her [emoji14]

når jeg går tom blir det nok colourlock sitt sett fra Car-Spa

vil tru SV Forte er sterkere en AG sin skinnrens, du får prøve med no Greenclean eller litt sterk SurfexHD

Hmmm...så bra ut den Color saken.

Nedenfor ser du mitt problem, det var 3 runder med godt press med vanlig leather cleaner fra SV.

IMG_5476.JPG

Forten tok en del mer i dag, men spørs bare hvor lenge jeg gidder å gnikke :P

Freakshow
Skrevet

2 bilder til.
Spent på hvordan den ser ut i sola xD krysser fingrene for sol i morra.
IMG_4521.thumb.JPG.4c2934154dc47a5a9d791
IMG_4522.thumb.JPG.c7c697e8a11200995e585

Ingen fersig bilder desverre. Da det var bekmørkt når jeg var ferdig. Og dårlig kamera så hjalp ikke veldig mye lys kasterane xD

• DCN Poeng 1

Freakshows E39 530DAT

Skrevet
3 minutter siden, Freakshow skrev:

Skal jo ha tid til alt også da xD
Linke bilde av sånn type?
Mye jeg mangler enda xD men får ta litt og litt. Sku også hatt bo skikkelig lamper også. Låner pappa sine men trur han har glemt jeg har de emoji48.png
Sku hatt stol og eventuelt et sånn 2 trins trapp greie xD

Nesten slik: https://www.esska-no.com/esska_no_s/Folding-trinn-krakk-2-trinns-baereevne-150-kg-rektangulaere-stalror-9065TE902833-23090.html 

Bare mer solid bygd ;) 

Freakshow
Skrevet
Hmmm...så bra ut den Color saken.
Nedenfor ser du mitt problem, det var 3 runder med godt press med vanlig leather cleaner fra SV.
IMG_5476.JPG
Forten tok en del mer i dag, men spørs bare hvor lenge jeg gidder å gnikke [emoji14]

Såpass ja, nei ville eventuelt prøvd no sterk surfex foreksempel :) hvis ikke får du høre med stor gutta ^^

Får kanskje kjøpe noe lignende xD om jeg ikke trenger no litt høyere [emoji85][emoji23]

Men merker jeg skulle hatt en til polerings maskin, med mindre bakplate og eventuelt en ibird hadde ikke gjort no xD
Uff blir dyrt de greiene her xD
  • DCN Poeng 1

Freakshows E39 530DAT

Skrevet

Prøver med Surfex når motovasjonen kommer tilbake :P
Når det gjelder arbeidslamper, så solgte "gamle" Exint noen LED lamper, kjøpte to av dem og solgte den ene. Den siste jeg har nå er fantastisk og angrer på at solgte den andre. Fordi om en har 9 punkter x 2x58W lysstoffrør i tak, så får aldri nok lys ;)

• DCN Poeng 1
Skrevet

APC dude. Test på et lite område og se for deg selv hvordan den løser opp skitten! 

Bruk også gjerne en skikkelig varm fuktig klut eller dampmaskin på forhånd for å åpne struktur i læret:thumbup:

Har ikke vært har på lenge det vært fint å poppe på besøk fine bilder der nylig:thumbup: men ikke noe bilder av bmw i 4 sider eller har jeg feber??:blink:

Not certified at anything really :)

Showcase

Freakshow
Skrevet
32 minutter siden, mikeb skrev:

APC dude. Test på et lite område og se for deg selv hvordan den løser opp skitten! 

Bruk også gjerne en skikkelig varm fuktig klut eller dampmaskin på forhånd for å åpne struktur i læret:thumbup:

Har ikke vært har på lenge det vært fint å poppe på besøk fine bilder der nylig:thumbup: men ikke noe bilder av bmw i 4 sider eller har jeg feber??:blink:

hehe ja slenger inn litt nytt i ny og ned :D
hvis du går 1 side tilbake så er det noen motor bilder av bmw´n xD
e46´n tar jeg skjelden bilder av :P da den er så full av rust :huh:

Freakshows E39 530DAT

Freakshow
Skrevet

Var tom for surfex så etter all godsnakkinga til makki så var det påtide å hoppe på The hype train!

IMG_4526.thumb.JPG.c2427defe3016f305deb3

Også var jeh i Oslo i dag også, å fikk smiska til meg protector coat, en ny type spray coat ala wetcoat. Bare denne blandes 1/200?!?!? Det er bare drøyt xD
Gleder meg til å teste den for å si det sånn [emoji2]
Også måtte jeg ha ny svamp da min ND svamp ble kast etter et møte med undersiden av kanalen på bilen tip bestekompisen min [emoji849][emoji45]
IMG_4535.thumb.JPG.8e0b9dc5018224f792098
IMG_4536.thumb.JPG.c3c54e01debc1f0674b40

• DCN Poeng 7

Freakshows E39 530DAT

• 2 months later...
Skrevet

i dag bytta jeg fuelpressur sensor og fuelrailen. uten hell desverre =/ starta ikke nå heller.
så jekka opp bilen, så skal jeg prøve å bytte føde pumpa under fører setet i morra. kanskje det hjelper :P

ser ut som jeg kanskje må krype te korset å levere bilen på et verksted kanskje de finner ut hva som er gærnt =/

• DCN Poeng 1

Freakshows E39 530DAT

Freakshow
Skrevet

Bruke penger på å fikse bilen?
Neh hvorfor det jeg kan jo heller kjøpe bilpleie produkter [emoji28]

BAM!
IMG_4774.thumb.JPG.dd610cefb9fbd652c3e54

• DCN Poeng 6

Freakshows E39 530DAT

Skrevet (endret)
1 minutt siden, Freakshow skrev:

Bruke penger på å fikse bilen?
Neh hvorfor det jeg kan jo heller kjøpe bilpleie produkter emoji28.png

BAM!
IMG_4774.JPG

Riktige prioriteringer, tenkte samme tanken når servoen min plutselig sluttet å virke :P 

Endret av Runey

Max Protect Certified Detailer.

Tidligere: Opel Astra H GTC 1.7CDTI, Suzuki GSX-R600 K8

Nå: BMW F20 116i Estoril blå II

Biltråd

Instagram: rune_w_h

Freakshow
Skrevet
Riktige prioriteringer, tenkte samme tanken når servoen min plutselig sluttet å virke [emoji14] 

Blir sånn xD jævla detailing xD
I tillegg ble det jo svin kaldt så gidder ikke gå ut og skru :P
  • DCN Poeng 2

Freakshows E39 530DAT

alexanderst
Skrevet

Hva er det som er feil med bilen siden du må skru på den? :)  

Freakshow
Skrevet
Hva er det som er feil med bilen siden du må skru på den? [emoji4]  

Kort fortalt, bilen starter ikke. Feilmelding på fuel pressure sensor. Denne er byttet. Bilen starter fortsatt ikke, så er enten føde pumpe under setet, dyse/ser eller ews trur jeg

Freakshows E39 530DAT

Skrevet

har du sjekket trykk på drivstoffet bak pumpene? Jeg mener begge pumper? I tank og under stolen?

Kranks kranks men no go no go? :P:D

Hvor mye diesel har du i tanksen?

Luft i diesel?

Når ble drivstoff filteret byttet sist?

• DCN Poeng 1

Showcase

Freakshow
Skrevet
20 minutter siden, mikeb skrev:

har du sjekket trykk på drivstoffet bak pumpene? Jeg mener begge pumper? I tank og under stolen?

Kranks kranks men no go no go? :P:D

Hvor mye diesel har du i tanksen?

Luft i diesel?

Når ble drivstoff filteret byttet sist?

pumpen i tanken går, den under setet går, men den bråker no jævlig og det lekker litt diesel.
så skal få bytta den under setet ( har liggende) og da er det litt luft i systemet.
tanken er nesten full.
og disel filter ble byttet i 2014. og bilen har gått 10-15k etter filter bytte :P dette skal bli bytta også etterhvert :) men diesel kommer både til og etter filter i en helvettes fart :P så er ikke no problem der :)

• Liker 1

Freakshows E39 530DAT

Skrevet

aaa Ok😀

det er ikke filteret da🙈 hehe hørtes som "pumpaaaaa er gåen"ut.

kunne vært verre😉. Jeg lekker kjølevæske fra under vannpumpe(eller termostat hus lol eller begge), som betyr at for å bytte så må jeg demontere regreim, blant annet.

så tenker jeg bare...kanskje skal bytte hele pakken??

Showcase

Freakshow
Skrevet
aaa Ok[emoji3]
det er ikke filteret da[emoji85] hehe hørtes som "pumpaaaaa er gåen"ut.

kunne vært verre[emoji6]. Jeg lekker kjølevæske fra under vannpumpe(eller termostat hus lol eller begge), som betyr at for å bytte så må jeg demontere regreim, blant annet.

så tenker jeg bare...kanskje skal bytte hele pakken??

Trur det er ente pumpa under fører stol, dyse/er eller ews :P time Will show :D

Er kaldt ute nå så gidder ikke prøve å bytte pumpa heller.

Hvordan bil da? :o

Freakshows E39 530DAT

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår