Jump to content
IceBlitz

Kestrel Deltalyo DAS-6 Pro - Puter?

Recommended Posts

IceBlitz

Har tenkt å kjøpe poleringsmaskinen som er nevnt i emnet.

Men lurer litt på hvor jeg kjøper puter til den?

Bilnerden selger den for 1490,- men da følger det ikke med puter eller andre ting.

Kan man bruke hvilke som helst 15 puter eller må de være laget til maskinen?

http://bilnerden.no/kestrel-deltalyo-das-6-pro-oscillerende#product_tabs_description_tabbed

longbow

Alle puter fungerer, men til den maskinen der så funker det veldig bra med uber puter som de selger hos bilnerden. Det er billige og gode puter. Kjøp gjerne 3-4 av gul og Orange, og ett par grønne, så er du i mål til å begynne med. 160 og 140 mm passer fint på den maskinen, mener at det følger med flere bakplater.

Simenhbe
1 time siden, longbow skrev:

Alle puter fungerer, men til den maskinen der så funker det veldig bra med uber puter som de selger hos bilnerden. Det er billige og gode puter. Kjøp gjerne 3-4 av gul og Orange, og ett par grønne, så er du i mål til å begynne med. 160 og 140 mm passer fint på den maskinen, mener at det følger med flere bakplater.

140 mm er best til DAS6 Pro, standard bakplate er 125 mm.

Men jeg liker maskinen enda bedre som spotmaskin med 75 mm bakplate og spotpads :) Jeg bruker min mindre og mindre, men når den blir brukt er det som regel med liten bakplate.

longbow

Eg har aldrig fått tak i skikkelig bakplate til spot, så eg har brukt den lite til det, ( den ene var vanvittig dårlig klister på, og den andre gikk i oppløsning og ødla en skjerm på en bil )  men den funker fint med både 140 og 160 mm, men 140 mm er mer brukervennlig viss man bare skal ha en størrelse.

Men uansett, både maskinen og uber padder er veldig gode, og en god plass og begynne.

martinsens

Jeg har prøvd liten bakplate og liten pad på DAS 6 pro, men blir alt for mye bevegelse så pad løsner. Da prøver jeg heller å ta det for hånd der jeg ikke kommer til.

Simenhbe

Merkelig. Jeg har ikke hatt noen problemer i det hele tatt med flexipads 75 mm bakplate og 100 mm Uber pads.

Men tilbake til trådstarters spørsmål, så støtter jeg Uber som er foreslått. Gode puter som ikke tømmer lommeboka. Kjøp så mange du vil ta deg råd til, men du trenger flere grove enn fine :) 

smil
On 12/9/2015 at 1:14 PM, longbow said:

Trenger man kjøpe Uber Sort = glans/voks/beskyttelse og Uber blå glans/avsluttende polering puter også. 

longbow
14 minutter siden, smil skrev:

Trenger man kjøpe Uber Sort = glans/voks/beskyttelse og Uber blå glans/avsluttende polering puter også. 

Eg har mangen av alle fargene, men de blå bruker eg bare som finsteg / steg nr 2, og svarte har eg brukt i noen tilfeller på kranglete lakk, men er ikkje nødvendig og ha i sortemanget viss man bare tar egen bil normaltsett.

Spørs litt hvilken bil man  har og hva man vil oppnå, men man klarer seg normalt med grønn, er bare viss man vil hente aller siste finishen eller det er veldig myk lakk man kan trenge blå/svart.

smil
40 minutes ago, longbow said:

Eg har mangen av alle fargene, men de blå bruker eg bare som finsteg / steg nr 2, og svarte har eg brukt i noen tilfeller på kranglete lakk, men er ikkje nødvendig og ha i sortemanget viss man bare tar egen bil normaltsett.

Spørs litt hvilken bil man  har og hva man vil oppnå, men man klarer seg normalt med grønn, er bare viss man vil hente aller siste finishen eller det er veldig myk lakk man kan trenge blå/svart.

Takk for svar :) Leaf 2014 grå og vw touran 2017 grå skal poleres. 2 av hver pute (Gul, Oransje og Grønn ) er kanskje nok til første gangs behandling.

longbow

ville hvertfall tatt 3 av hver, hvertfall gul og oransje. Har du for lite puter så blir de veldig mye fortere slitt, kan fort ryke på en bil da, menst har du flere puter så varer de lengeeee. Så det blir fort billigere og kjøpe flere med en gang.