Gå til innhold

Tips til internett i garasjen?

Recommended Posts

Skrevet

Trenger nett i garasjen, hva er beste og billigste måte å få nett i garasjen?

I bildelen av garasjen har jeg 1-2 wifi streker, på mobilen. Men med iPad har jeg ikke dekning, å inni hobbyboden innerst i garasjen er all dekning borte.

Hadde hvert fint å kunne sett på netflix, når man sitter å sykler på rulla i vinter ;)

Skrevet

kan jeg da sette den i garasjen, der jeg har 1-2 streker i dekning?

• Admins
Skrevet

En annen mulighet kan være denne som gjør at du kan få nett over strømkablene.

http://www.elkjop.no/product/data/nettverk-og-routere/NGXWNB5201/netgear-powerline-500-wifi-nettverksadapter

Bruker selv en slik for å få Internett i garasjen og fungere veldig bra selv med ganske så langt trekk av strømkabler som det er ut i garasjen hos meg. Får 60 Mbit/s hastighet opp og ned som funger bra nok i massevis til Internett.
Men er ikke alltid det funger hvis man har spesielt oppsett med sikringsskap osv.

For min del var det bare å plugge inn i veggen, sette kabel inn fra router, gå til garasjen å sette den i stikkontakt, konfigurere passord og så var the wifi i garasjen :) 

Skrevet
2 minutter siden, J-A-E skrev:

kan jeg da sette den i garasjen, der jeg har 1-2 streker i dekning?

Du setter den på et punkt mellom garasje og ruter, der du fortsatt har godt signal fra ruteren.

• 2 weeks later...
Skrevet

Hvis det er mulig ville jeg satt opp ett aksesspunkt i garasjen :) dvs og legge nettverkskabel ut i garasjen fra router i huset til aksesspunktet. Da vil du opprettholde hastigheten og stabiliteten på nettet mest mulig. En repeater vil ikke være bedre enn signalet det forsterker. Homeplug (nettverk over strømnettet) kan være ustabilt og avhengig av at sender og mottaker er på samme strømkurs. Googler du aksesspunkt, repeater og Homeplug så finnes det mye info ang fordeler og ulemper :)

-Thomas-

2013 Mercedes Benz CLA 220 CDI

2015 Kia Cee'd SW 1.6 GDI Jubileum

Skrevet

Den løsningen har jeg i garasjen, og det fungerer igrunn utmerket.

Eneste "ulempen" er at jeg av og til må bytte nettverk manuelt, da avstanden til routeren i huset ikke er sååå stor.

- 07 Opel Astra 1.4 - 15 BMW X4 30d -

Min garasje - Mine biler

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår