Gå til innhold

Vanne ut Jif bilshampo til skumpistol?

Recommended Posts

Alfaduden
Skrevet

Siden jeg ikke er noen erfaren ringrev når det kommer til skum ønsker jeg litt input.

Jeg har Jif bilshampo i flaska. Har fylt ren shampo på til nå, men så har jeg plukket opp her inne at flere har vannet ut såpen i skumpistolen. Er dette tilfelle? Skal jeg vanne ut Jifen jeg har i flaska til skumpistolen min? 

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

Magnus Skjølsvik Svendsen

1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

♛

hmsilset
Skrevet

Tror jeg brukte maks 1 dl jif shampoo på 1 litersflaske.Tok kjempegra og skummet meget godt fordi :)  Vansligvis bruker jeg 2-3 cm shampoo i glaska og varmt vann.Gir tykt skum.

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

Alfaduden
Skrevet
9 minutter siden, hmsilset skrev:

Tror jeg brukte maks 1 dl jif shampoo på 1 litersflaske.Tok kjempegra og skummet meget godt fordi :)  Vansligvis bruker jeg 2-3 cm shampoo i glaska og varmt vann.Gir tykt skum.

Så jeg er litt i overkant "raus" med andre ord? ;)

2017 Mercedes B250e 

♛

hmsilset
Skrevet
8 minutter siden, Alfaduden skrev:

Så jeg er litt i overkant "raus" med andre ord? ;)

Ja, det er jeg ganske sikker på :) Prøv med mye mindre neste gang.Skum blir det med veldig mild blanding.Men uansett skal renseeffekten med jif bilshampoo,bilt hamber(tror jeg) autofoam mm også være bra med mild blanding.f.eks 1:10 eller 1:20.

Facebook-Silset bilpleie 

Alfaduden
Skrevet
7 minutter siden, hmsilset skrev:

Ja, det er jeg ganske sikker på :) Prøv med mye mindre neste gang.Skum blir det med veldig mild blanding.Men uansett skal renseeffekten med jif bilshampoo,bilt hamber(tror jeg) autofoam mm også være bra med mild blanding.f.eks 1:10 eller 1:20.

Takk for svar. Skal huske på det til i morgen. Skal ta bilen til en kompis. Prøver meg på en Silset "spessial" med enstegs på en "arbeidsdag" ;) Eier av bilen skal også være med, så da burde det gå :)

• DCN Poeng 1

2017 Mercedes B250e 

♛

hmsilset
Skrevet
2 timer siden, Alfaduden skrev:

Takk for svar. Skal huske på det til i morgen. Skal ta bilen til en kompis. Prøver meg på en Silset "spessial" med enstegs på en "arbeidsdag" ;) Eier av bilen skal også være med, så da burde det gå :)

Lykke til! Kunsten er å piske eieren som er med skikkelig og kun konsentrere deg om lakk etter vasken og gi korte forklaringer om hva eieren skal gjøre :)

• DCN Poeng 1

Facebook-Silset bilpleie 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår