Gå til innhold

Glassplugg vs EU kontroll

Recommended Posts

Skrevet

Viskermotoren på bakruta på min CRV har tatt kvelden, så tanken på å fjerne hele greia og sette inn glassplugg er svært fristende, da jeg ikke bruker viskeren bak uansett...

er det noen her inne som veit om dette kan gi trøbbel på en evt eu godkjenning? 

Nordic BilSpa
Skrevet

Viskermotoren på bakruta på min CRV har tatt kvelden, så tanken på å fjerne hele greia og sette inn glassplugg er svært fristende, da jeg ikke bruker viskeren bak uansett...

er det noen her inne som veit om dette kan gi trøbbel på en evt eu godkjenning? 

Du kan helt fint fjerne viskeren bak, da det ikke er påkrevd å ha visker bak.samme gjelder f.eks. tåkelys foran.

GYEON Certified Detailer

Facebook: Nordic BilSpa

Mine jobber: Nordic BilSpa / Bilpleielogg

Skrevet

Du kan helt fint fjerne viskeren bak, da det ikke er påkrevd å ha visker bak.samme gjelder f.eks. tåkelys foran.

Må huske på å fjerne den helt. Ikke bare viskeren. Har du tatt av bare viskeren vil det bli feil :)

Skjønner jo at Eirik1892 skal fjerne hele greie, men tenkte det var en grei tillegsinfo B)

[x] 1995 Toyota Carina

[x] 1999 Golf MK4 Variant

[x]  1996 Mitsubishi Galant 

[]    2008 Golf MK5

Nordic BilSpa
Skrevet

Må huske på å fjerne den helt. Ikke bare viskeren. Har du tatt av bare viskeren vil det bli feil :)

Skjønner jo at Eirik1892 skal fjerne hele greie, men tenkte det var en grei tillegsinfo B)

Med tanke på at overskriften på tråden var ''Glassplugg'' så forsto jeg det på ingen andre måte enn at han skulle fjerne hele greien bak.

GYEON Certified Detailer

Facebook: Nordic BilSpa

Mine jobber: Nordic BilSpa / Bilpleielogg

• Forhandlere
polishduden
Skrevet

Jeg hadde ringt SVV. Med de nye jævlig sære reglene så tilter de sikkert når du har en spak som tilsier at du skal betjene en visker du ikke har

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

_Makki_
Skrevet

Har hatt S4 gjennom 2 EU kontroll uten visker bak. Aldri noe problem eller spørsmål..

Det er bare å si at det ble fjerner pga ripeangst hos sjåføren. Det å konstant kikke i speilet etter riper i bakruta kan være trafikkfarlig og går utover syken ;)   

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

Skrevet

Jeg hadde Land Roveren på EU uten bakrutevisker, og det gikk helt fint. Viskeren bak er festet bak reservehjulet, så gadd ikke erstatte med plugg, kun armen som var fjernet.

Asbjørnsen Automobilvaskeri

• 1 month later...
Skrevet

Var hele greia, med motor og alt jeg mente ja! Planen er å sette i glasspluggen i romjula.

Å få av viskerarmen var værre enn antatt, motoren fungerte visstnok, men alt hadde irra fast noe grønnjævlig. Uansett, pluggen har ankommet så den skal inn..

Noen som har formening om tørketid på limet osv? Regner med at ruta bør være temperert for at limet skal feste ordentlig? 

Kjartan Sande
Skrevet

0 problem på EU kontroll :-) jeg lot min tørke ca 12 timer og satt på en teip på utsiden et par dager ! 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår