Gå til innhold
Dahlsv1

Lyspærer til Volvo V70 00´

Recommended Posts

Dahlsv1    7
Dahlsv1

Hei!

Jeg har ei gåen pære i bilen og må bytte, men så satt jeg jeg og funderte på hvilke pærer som vil gi best effekt/levetid til en grei pris. Nå sitter det et sett med Osram Nightbreaker Plus H7 som har sittet i neste to år og de har fungert greit. Har sett og hørt litt om H7 LED pærer og lurte på om dere har noen erfaringer rundt dette kontra vanlige halogenpærer?

Lurer på å bytte hele fronten hvis jeg først skal bytte nå før vinteren (nærlys, fjernlys, parklys og grøftelys) så da trenger jeg litt tips! Har hørt at Cree LED pærer skal være så bra, men jeg har ingen erfaringer med dem. Lurer på å kjøpe LED H7 pærer eller Osram Nightbreaker Ultimate. Hjelp? :)

- LED vs. Halogen

- Pris vs. levetid

Tips til evt. alternativer og alle erfaringer er gull verdt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 911
Christer

Ikke kjøp LED. Lysbildet blir helt feil og du ser enda mindre enn før.

Vil du ha mer lys fra halogen, kjøper du Osram Rallye H7. 65W, 2100 lumen. Vanlige H7 yter ca 1450 lumen.

Rallye-pærene er en H9-kapsel montert på H7-sokkel, og gir riktig lysbilde siden kapslene er identiske på H7 og H9.

Jeg kjører med slike pærer nå, og de gir så bra lys at jeg faktisk er fornøyd med lyset fra lyktene mine til en forandring.

...og jeg er i overkant kresen når det gjelder bilbelysning...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 911
Christer

Tror ikke de er tilgjengelige i Norge, men man får kjøpt dem fra CandlePowerStore for $18 stykket. Jeg kjøpte nylig 4 pærer og betalte vel oppunder tusenlappen for dem alt inkludert, så billige er de ikke.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dahlsv1    7
Dahlsv1

Ser at CandlePowerStore skriver "Note: This product has clear glass and is a direct import from Europe. Beware of Ebay product pictured with blue-coated glass as they are not genuine." 

Så jeg tenker automatisk at de må finnes i relativ nærhet :) Takk for tipset, skal prøve disse!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 911
Christer

Se der, ja! Det var jo slett ikke noen upris, heller. Bare synd de ikke sender til Norge...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 911
Christer

Ingen personlig erfaring, men mitt inntrykk er at Philips' pærer varer lenger enn Osram sine. Osram har typisk hatt noe varmere lys enn Philips også, men siden vi snakker om halogen blir lyset gulaktig omtrent uansett.

Xtreme Vision er uansett veldig gode pærer, selv om markedsføringen er helt på tur. Man får ikke 130% mer lys fra en halogenpære som ikke yter mer enn 1400-1500 lumen. Hvis du finner disse til rundt 200-300 for paret er det en kurant pris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 911
Christer

Jaggulainen er det den. Produktnummer 64217 stemmer overens med Osrams produktliste.

De var dyre nok da, men løp og kjøp! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dahlsv1    7
Dahlsv1

Bestilte to stykker i går kveld og fikk hentemelding av Mekonomen Åsane i morges.. synes det lukta litt fisk, men tøffet ut på Åsane og inn døra hvor dama bak disken finner frem bestillingen min..et sett med Osram Nightbreaker Unlimited. Jeg kikker litt oppgitt på henne og sier at jeg ikke har bestilt disse, men artikkelnummer 64217, hvor på hun sier at "ja, men det er disse pærene her". Etter å ha opplyst damen, og nå også to herrer og butikksjef om forskjellen på pærene jeg ville ha, og Nightbreakers, ble det bestilt inn Osram Rallye H7 fra Sverige, så nå har de muligens flere på lager til uka også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
stiham    13
stiham

Kunne også tenke meg å teste disse. 

Vil disse være trygge å koble på eksisterende ledningsnett på eksempelvis Skoda Octavia?

Tenker da spesielt på om ledningsnettet vil tåle wattstyrken?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 911
Christer

Jeg kjører med dem på ytterst ynkelige originalledninger i Galant, og det går fint. Jeg tenker å legge opp et ledningsnett for å få mer og jevnere strøm til pærene, og da vil originalpluggene kun fungere som en trigger for releene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
605    140
605

Takk for tips, bestilte akkurat ett par til Focus'en på Amazon, men ser at det også står 80 watt lengre ned, håper det er trykkfeil. 208 NOK for 2 stk inkl frakt syns jeg var ok. 
Forresten er det H7 i projektorene på Cougaren også, kanskje disse kunne kompensere for litt slitte 16 år gamle reflektorer?

osram65wH7.jpg

Endret av 605

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 911
Christer

Usikker på hvem som har rotet i beskrivelsene der, men hvis 62261sbp er riktig, så er det en longlifepære og ikke Osram Rallye (64217). Bildet ser dog riktig ut i forhold til pærene jeg har.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Har vært ganske fornøyd med Osram Nightbreaker Ultimate, men levetiden er ikke mye å skryte av mener jeg. 

Setter det på bilen til samboeren nå i vinter, samt noen LED ekstralys. Men neste år så skal jeg få tak i et par lamper og sette inn retrofitkit og xenonpærer... :)

Synd at Christer bor i utlandet..! :(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
605    140
605

Jeg får vente å se hva som kommer. Det er tydeligvis noe rot i beskrivelsen, for om det er LongLife-pærene, så er de vel ikke 80W vil jeg tro.
Blir spennende pakke å få dette da :)

Har brukt endel Nightbreaker, men har hatt variable resultater. Noen av dem lyser bare litt bedre enn vanlige (kvalitets)pærer men varer lenge.
Andre (f.eks de jeg har kjøpt fra UK) har lyst veldig intenst, men har hatt tilsvarende kort levetid.

Etter at datteren plutselig mistet begge nærlysene med ett par minutters mellomrom på en kjøretur i mørket med slike intense pærer er jeg blitt litt skeptisk, hun syntes ikke noe om det iallefall. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 911
Christer

Har vært ganske fornøyd med Osram Nightbreaker Ultimate, men levetiden er ikke mye å skryte av mener jeg. 

Setter det på bilen til samboeren nå i vinter, samt noen LED ekstralys. Men neste år så skal jeg få tak i et par lamper og sette inn retrofitkit og xenonpærer... :)

Synd at Christer bor i utlandet..! :(

Posten leverer til utlandet også :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig