Gå til innhold
Thlian

Behandle falmet alulister rundt vinduer?

Recommended Posts

Thlian    1
Thlian

Har en 2007 audi a4 med noen utrolig falma alulister rundt vinduene, skulle nesten tro det var helt syre over den. Ingen avskalling eller noe slikt, bare veldig stygge, brukt en grov rubbepute, for hånd. Og gnukka inn CG Metal Shine, den gjør falminga litt blankere.... Det er det hele, styggheten er der, jeg får bare forfina den litt for å si det sånn.

TIPS?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 911
Christer

Spotpad, grov polish og roterende, samt gangsyn til å gi seg før man går gjennom... :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gunnarmikal    877
Gunnarmikal

Eller bare sjule det :P om man er litt lat, me polishangel honey, de ser nye ut etterpå. :thumbs:

Endret av Gunnarmikal

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

Jeg polerte frontruten på bilene mine med grov polish og PDA-21. Det funket tilsynelatende greit, men det tok ikke alt.

Jeg kjøpte Autofinesse Vision, som jeg polerte rutene med ved hjelp av grønn uber og PDA21. Rutene ble kirurgisk rene av denne, og alle rester av gammel forsegling er totalt borte. Veldig fornøyd med denne. For hånd tok den ikke all den gamle forseglingen og vannflekkene.

Poenget er at den var mye mer effektiv enn polish, og det står på flasken at den også egner seg godt på chrom. Kanskje noe å prøve? Ellers synes jeg collinite metal wax (som også er polish) har fungert supert på mine alu takrails.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 911
Christer

Metallpolish funker faktisk overraskende bra på glass også.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mike    0
Mike

Jeg har hatt det samme på alu-listene på min a4. Jeg fikk bort belegget enkelt med Autoglym Super resin, myk pute og litt fart på maskinen. Dette har funket bra på alle de jobbene jeg har gjort iallefall..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig