Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Heisann!

Jeg kjøpte en Stihl RE 129Plus i juli og hadde tenkt å ta terrassen. Så skjedde ingenting og vips så er det oktober. I natt var det forholdsvis kjølig i Bergensområdet og rundt null grader på natten. Var ikke noe is på vei, men hadde frost på ruten på bilen. Spyleren har vært testkjørt så det er nok vann i maskinen.

Spyleren har stått med en grillhette (sånn vinylhette man setter over grillen for å beskytte mot vær og vind) over seg, men har ellers vært utsatt for elementene som regn og vind. Tanken er selvsagt at den fra nå av skal stå inne varmt, men jeg lurer på om den kan ha blitt skadet av kulden i natt eller om det må mer til null grader? 

Den skal inn i oppvarmet kjeller i dag, men lurte på om jeg har gått på en smell når den sto i ute i nær 0 grader en natt.

Talent is nothing without results.

Skrevet

Skal ikke så mye til for at dt fryser, men den eneste måten å finne ut av det på er jo å teste.

Karcher har i alle fall rykte på seg for å fryse bare det er meldt minusgrader :D Vet ikke hvordan det er med Stihl/Nilfisk

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Skrevet

Takker Cheffen. Skal teste!

Talent is nothing without results.

Skrevet (endret)

Du får teste og se. Har det ikke vært under null, bør det vel ha gått greit. Høsten kan være skummel. Plutselig får man en stjerneklar natt og da kryper temperaturen fort nedover. Jeg merket meg at det begynte å rime på gresset i ni-tiden i går kveld. dog i indre deler av Akershus. Nå er det meldt et par-tre blå de neste to nettene.

Endret av cheffen

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

• Moderatorer
Christer
Skrevet

Min Nilfisk E145-2.10 sto i semiisolert bod med et vindu åpent i hele fjor vinter og har ikke tatt skade av det. Jeg vil tro det var minusgrader inne på det kaldeste, og jeg glemte helt av å gjøre noe ekstra for å sikre at spyleren var helt tom for vann; kjørte den bare tom etter bruk og satt den inn. Funker som en kule fremdeles, så det virker å være en rimelig solid konstruksjon.

That said, jeg har store planer om å få den inn i en oppvarmet bod i vinter for sikkerhets skyld. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Skrevet

Min Nilfisk sto ute i hele vinter og da våren kom regnet jeg med at det bar på dynga med den.... men heldigvis testet jeg den først.

tror de tåler mye når de er tømt for vann men mulig det bare var flaks.

hadde en biltema spyler,den tok kvelden på første frost natta.

2015 BMW GT 320d Xdrive

Skrevet

Solgte min trofaste Foma 780S (hadde den i 12 eller 13 år) til ei snerten og blond frøken i sommer. Husk nå på å ta den inn før frosten kommer, manet jeg om. Da smalt det fra henne :"Jeg må kjøpe meg ny høytrykksspyler hvert år. Glemmer å ta den inn hver vinter vet du."

Tok den inn i huset i alle år, med unntak av en vinter uten at det ble trøbbel - så man behøver ikke å ende opp med mat for dynga, selv om den overnatter ute ei natt eller to :)

Alfaduden
Skrevet

Fattern kjører glykol gjennom sin.:blink:

Jeg hadde bare tenkt å sette min i oppvarmet bod.

"Alfa Romeo is for nice people" -J. Clarkson

Magnus Skjølsvik Svendsen

1986 Alfa Romeo 75 QV 2,5 6V Iniezione
2017 Mercedes B250e 

Skrevet

Med bakgrunn som rørlegger og en god del tine oppdrag så tviler jeg på at den har fryst i stykker ved 0 grader, da pleier vannet å få en "slush" lignende konsistens. Men en ting som er greit å ha i bakhodet er at varmt vann fryser til is mye raskere enn kaldt vann☺️

2011 VW Passat 2.0TDI 4-motion, steg 1 tuning, Vossen++

(x)2008 Audi A4 2.0TDI Quattro S-line

(x) 2009 Audi A4 3.0TDI Quattro ATM steg2, DPF delete, S4 diffusor, F1 giring++
(X) 2004 Audi A4 1.8t Quattro O.CT software, Miltek eksos
(X) 2008 BMW 335 DAT
(X) 2001 Audi A4 1.8t Quattro BSR software, BSR eksos

Sensof Chiptuning

Alfaduden
Skrevet

Å kjøre glykol gjennom er ikke noe særlig miljøvennlig emoji16.png

Joda. Går an å gjøre det på en skånsom måte. Ta av lansen eller bare høytrykksdysen og spyl ned i en bøtte ;) 

2017 Mercedes B250e 

Alfaduden
Skrevet

Ja, ofte flere ting som skal ha litt glykol også... Båten blant annet ;)

2017 Mercedes B250e 

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår