Gå til innhold

Legge Fusso voks over "gammel" Collinite voks?

Recommended Posts

Skrevet

Hei kjære godtfolk, jeg trenger noen råd

Tenkte gjøre bilen vinterklar, men har egentlig litt for lite tid til å kjøre en ny runde med maskin nå i høst.

På vårparten kjørte jeg en runde med Scholl S03 gold, med en påfølgende runde S30. La deretter Collinite 915 voks.

I sommer (juli) kjørte kun en runde S30 med Collinite 915 voks.

Har gått til innkjøp av Fusso voks/sealer som jeg tenker å benytte nå i høst/vinter. Men hva bør jeg gjøre? For jeg antar at det fremdeles er rester av Collinite-voksen i varierende grad.

1.Holder det å kjøre en DCN-vask, og deretter legge Fusso'en?

2. Eventuelt holder det å kjøre en runde sterk Surfex-HD-blanding før legging av Fussoen, evt andre "vaskeprodukter" ?

3. Eller "må" man frem med maskin? Jeg kan klare meg uten 100%-finish, 70-90% holder i massevis denne gang, men hvis man snakker om 0-50% i resultat uten maskin, så må jeg kanskje revurdere hele planen.

Skrevet

Ville sagt No2.

Kjør en skikkelig DCN vask, til slutt legger du sterk Surfex over hele bilen og spyl av med HT. Da bør det være bare minnene igjen av Collnite ;)

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Skrevet

Ja, som e30 tic sier, ta en skikkelig runde avfetting og grundig DCN vask før du legger på :) Kjenn etter nupper i lakken.

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Skrevet

Takker for rask respons folkens :)

Med «sterk surfex» så snakker vi ca 1:10? Eller enda sterkere? 

Hva gjør jeg neste gang, hvis jeg om 2-3 måneder føler behovet for en ny runde Fusso. Er det da fordelaktig å legge nytt lag over det gamle, eller blir det på samme måte som nå, med vask og sterk surfex?

Skrevet

Takker for rask respons folkens :)

Med «sterk surfex» så snakker vi ca 1:10? Eller enda sterkere? 

Hva gjør jeg neste gang, hvis jeg om 2-3 måneder føler behovet for en ny runde Fusso. Er det da fordelaktig å legge nytt lag over det gamle, eller blir det på samme måte som nå, med vask og sterk surfex?

Mhm, korrekt. 1:5 brukes også. Du må se det litt ann.

Du skal alltid vaske skikkelig før du legger voks slik at du minimerer risikoen for riper, men om du trenger å bruke ekstra sterk avfetting spørs jo litt på hvor skitten bilen er :) Spesielt om vinteren. Du må bare sørge for å fjerne all møkk og nupper.

Fusso har holdbarhet langt over 2-3 måneder så lenge du er grundig når du legger den på, så det blir vel ikke det helt store problemet.

Ser dere nevner DCN-vask. Hva vil det si?

Del 2, 3 og 5 + evt. 4 --> http://www.detailersclub.no/forums/topic/24989-guide-michaels-bilpleieguide-fra-a-til-å/ :)

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår