Gå til innhold

Alternativ swirlfinder-lykt?

Recommended Posts

KristianLomeland
Skrevet

For min del, så er det bare viktig at lyset er konsentrert. For bredt lysbilde ødelegger. Den du linker til ser ut til å kunne konsentrere lysbildet godt. Jeg liker LED-lys i lykt, og halogen-belysning ellers i lokalet. LED-lykter med konsentrert lysbilde (evt. justerbart) finnes overalt :)

• DCN Poeng 1
hmsilset
Skrevet (endret)

Min beste lykt har ca.300 lumen og lyset/bredden kan en endre størrelse på.Merket er elwis og jeg fikk den for noen år siden.Min dyreste lykt,klarus eller noe til 1000kr kan ikke måle seg med den, selv om sistnevnte er mye kraftigere på 600 lumen.For kraftige lykter gir for mye refleksjon på 1-2 m avstand. Jeg anbefaler helt vanelige lykter med ok lysmengde.

Endret av hmsilset

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-Silset bilpleie 

Skrevet

For min del, så er det bare viktig at lyset er konsentrert. For bredt lysbilde ødelegger. Den du linker til ser ut til å kunne konsentrere lysbildet godt. Jeg liker LED-lys i lykt, og halogen-belysning ellers i lokalet. LED-lykter med konsentrert lysbilde (evt. justerbart) finnes overalt :)

For min del er det omvendt, jeg synes at konsentrert lys ødelegger da jeg kun er ute etter å se refleksjonen av lyskilden for å finne ripene, blir det konsentrert lys da kommer de bare bort i lyset, spesielt med metallic svart f.eks.

KristianLomeland
Skrevet (endret)

For min del er det omvendt, jeg synes at konsentrert lys ødelegger da jeg kun er ute etter å se refleksjonen av lyskilden for å finne ripene, blir det konsentrert lys da kommer de bare bort i lyset, spesielt med metallic svart f.eks.

Det vil jeg heller si går på styrken. Har man en kvass LED-lykt med veldig konsentrert lys, så skjønner jeg hva du mener. Men svakere styrke og konsentrert lys synes hvertfall jeg er fint. Jeg bruker en typisk no-name lykt. Men den har 1 diode og liten utforming mtp diameter på linsen, noe større enn Rupes sin swirlfinder. Da blir det såpass konsentrert som på bildet under, noe jeg mener er perfekt.

IMG_3713_zpsnffcqgvm.jpg

Endret av KristianLomeland

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår