Gå til innhold
Tiller

Injection rens til diesel?

Recommended Posts

Tiller

Noen som har noen formening om hva som er en god rens for diesel injection?

Er så mye forskjellige på markedet

Tenker på sånn mann heller i tanken

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
MRKM

Jeg har brukt noe som heter Tri-pak diesel booster nå i 2 år og syns bilen går "lettere" med enn uten,svigerfar har også brukt denne i mange år på sin gamle og nåværende  Range Rover og fikk det bemerket på verksted at det var veldig lite sot å spore,da på den gamle selvfølgelig. 

Ellers er det sikkert annet brukbart der ute,men hvor mye effekt og virkning det har tror jeg er diskuterbart,det er det sikkert om Tri-pak også,men det er iallefall et produkt som har vært i salg siden 1984,laget i Sverige og selges av bla Flissundet som vel ikke er kjent for å være useriøst.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nordic BilSpa

Som bilmekaniker har jeg erfaring med et produkt som heter TUNAP Microflex 983, blir brukt av de fleste merkforhandlere.Anbefaler den til dieselmotoren,du vil kjenne bedre effekt og at motoren sviver finere.Veldig god produkt.

Her er link om produktet og hvor du kan kjøpe den .

http://www.tunap.no/produkter/cargo/43-tunap-microflex-983

http://www.billigebildeler.no/products/premium-983-systemvirkestoff-for-dieselmotorer

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden

984 er enda litt kraftigere enn 983

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH

Hvis jeg forstår det rett, hvis jeg fyller tanken på bilen full (ca 70L) da kan jeg fint helle på hele Tunap 983/4

Hvis jeg f.eks har halv tank, så kan jeg også helle på hele flasken.

Får jeg da bedre utnyttelse av produktet ved halv tank ?

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nordic BilSpa

Hvis jeg forstår det rett, hvis jeg fyller tanken på bilen full (ca 70L) da kan jeg fint helle på hele Tunap 983/4

Hvis jeg f.eks har halv tank, så kan jeg også helle på hele flasken.

Får jeg da bedre utnyttelse av produktet ved halv tank ?

 

Slik gjør du for best effekt.

Når du har 1/4 av tanken,fyller du på hele flasken først og deretter fyller du full tank med drivstoff.

Da blir dieselrensen blandet godt ut i tanken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Osteduden

Heisann,

Sliter med at Audien A4 Quattro 170HK plutselig går i "nød modus" og klarer ikke lengre å dra. Tennings lampen lyser orange.
Når jeg stopper og starter bilen igjen så er alt ok.

Noen mente at det kunne hjelpe med en Injection rens. Hva tror dere?

 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nordic BilSpa

Heisann,

Sliter med at Audien A4 Quattro 170HK plutselig går i "nød modus" og klarer ikke lengre å dra. Tennings lampen lyser orange.
Når jeg stopper og starter bilen igjen så er alt ok.

Noen mente at det kunne hjelpe med en Injection rens. Hva tror dere?

 

Dieselmotor eller bensin?

Tenningslampen?,mener du motorlampen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif

Skader vel ikkje, men har du hatt bilen på service i det siste? Kan være tett katalysator, dårligt luftfilter, tett DPF, dårligt dieselfilter og sikkert masse andre ting! Har du masse småkøyring? Er det importbil?

Endret av todleif

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis

Heisann,

Sliter med at Audien A4 Quattro 170HK plutselig går i "nød modus" og klarer ikke lengre å dra. Tennings lampen lyser orange.
Når jeg stopper og starter bilen igjen så er alt ok.

Noen mente at det kunne hjelpe med en Injection rens. Hva tror dere?

 

På en såpass moderne bil er det best å bare få lest av feilkoder umiddelbart, før du begynner å bruke penger. :)
Det kan være mange forskjellige årsaker til at den går i nødmodus, for høyt ladetrykk pga sot i VNT-reguleringen på turboer er ikke unormalt.

Men som sagt; få lest av feilkoder først og fremst.

  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst

Benyttet Tunap 983 microflex på min dieselbil for en måneds tid siden. Forbruk har gått ned, og motoren maler penere på tomgang. Jeg benyttet det på halv tank, ca. 40 liter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tiller

Ble innkjøp av Tunap 983 idag. De hadde den på den lokale Bilxtran.

Skal komme tilbake med en tilbakemelding når jeg har fått testet den ut.

Endret av Tiller

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Osteduden

Er svensk diesel bil. Med en del småkjøring. Har hatt service og EU kontroll uten at de nevnte noe der.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingen_fantast

Vi har mest småkjøring til og fra jobb, henting i barnehage osv. Nå sist vinter fikk vi flere varsel om "automatisk rens av partikkelfilter". Motorvarmer brukes så fort det kryper under 5-6 minus, og det regner jeg med hjelper på litt. Det later til at det blir hyppigere oljeskift også, med mye småkjøring.

Den siste tiden har jeg sett litt på tilsetninger i dieselen, og det er mye å velge. Bl.a Prolong sin Diesel+, diverse produkter fra QMI osv. 

Er det noen her som har førstehåndserfaring med disse eller lignende produkter?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
TobiasW

Edit: Slettes, dette ble jo bare helt feil

Endret av TobiasW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
staljin

Har selv opplevd at bilen går i nødmodus på ved sterk akselerasjon i 3 giret. Har en A4 b6 tdi 101hkhk som for det meste brukes til små kjøring.

Forsøkt med forskjellige produkter som tilsettes drivstoff men ingen hadde langvarig effekt. 

Til slutt fant jeg på nettet at en kan bruke rein Molly diesel purge til å rense dyser med. Fulgt denne guide. Brukt drivstoff slanger fra Biltema i stedet for plast slanger. 

Ikke opplevd at bilen går i nød modus etter denne behandlingen for 6 mnd siden. Veldig hyggelig forbruk og ca. 0,7l i byen for en 12 åring som nylig blikka 140 tusen syns jeg er veldig bra dog d kan ha litt med at bilen er chippa til 130hk og har forlenget glødetid.

Staljin

Endret av staljin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Conkey

Noe problem å ha tunap på tanken når det er kaldt? (regner ikke med det men bedre føre var)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tiller
Noe problem å ha tunap på tanken når det er kaldt? (regner ikke med det men bedre føre var)

Det sto ikke noe om det på den flaska jeg hadde ihvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Alfaduden
19 timer siden, Tiller skrev:

Det sto ikke noe om det på den flaska jeg hadde ihvertfall.

Det er jo på tide at du kommer med en write-up her Tiller :)
Hjalp det, har det falt tilbake eller er alt i den skjønneste orden? 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tiller
5 minutter siden, Alfaduden skrev:

Det er jo på tide at du kommer med en write-up her Tiller :)
Hjalp det, har det falt tilbake eller er alt i den skjønneste orden? 

Tok det i sammenheng med rens av MAP sensor og EGR så litt vanskelig å si hva som hjalp... 

Men bedre ble det :thumbup:

Slet med litt dårlig drag under 2000 omdreininger, men nå drar den jevnt og godt

  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×