Gå til innhold
TobiasW

Frustrasjon etter lakkeringsjobb

Recommended Posts

TobiasW

Hei folkens

Må bare få dele og sutre litt over lakkeringsjobben som er gjort på min BMW 3-Serie. Hadde bilen inne for å bytte bakluke på rustgaranti, og fikk da 2000kr i avslag på å lakkere bakskjermen som hadde en liten skade fra forrige eier som hadde begynt å ruste. 

For det første beholdt de bilen 5 dager lengre enn avtalt, og da jeg fikk tilbake bilen var det lakksig, tectyl over alt i sprekker og kanter, noen "lakkprikker" de ikke hadde slipt ned. I tillegg hadde de klart å ripe opp nylakkerte skjermen ved å kante poleringsmaskinen inntil. På taket hadde de klart å lage riper på ca 30cm etter de muligens hadde lagt verktøy eller lignende på taket. Ga dem klar beskjed om at dette var jeg svært misfornøyd med, så de sa de skulle ta tilbake bilen en uke eller to senere for å rette opp. Nå har jeg nylig hentet bilen og vasket og inspisert den nøye.

Her følger da bilder av ny bakluke (helt ny) og nylakkert bakskjerm. Ser tydelig at de har brukt poleringsmaskinen flittig denne gangen... 

Bakdør for sammenligning av lakktilstand på bilen. Ikke polert siden oktober 2014

E46-2.jpg

Og nylakkert;

E46-16.jpg

E46-15.jpg

E46-14.jpg

E46-13.jpg

E46-12.jpg

E46-11.jpg

E46-10.jpg

E46-9.jpg

E46-8.jpg

E46-7.jpg

E46-6.jpg

E46-5.jpg

E46-4.jpg

E46-3.jpg

Taket glemte jeg å ta bilder av, men det var hvertfall fult av holos. Håper ripene i det minste er borte, og at de ikke har fjernet all lakken.

Måtte bare dele frustrasjonen min her, forhåpentligvis klarer jeg å rydde opp det meste av dette, men frykter de har fjernet mye lakk. 

Endret av TobiasW

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
JGNotland

Kva er greio med lakkerer og poleringsmaskin? Virker som om alle kjører grov combo og roterende, og seier seg fornøyd med det!

Skikkelige kjedelig å få bilen tilbake såpass herja....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TobiasW

Jeg tror de tenker det ja. Tror faktisk ikke det er så utbredt i bransjen med kunnskap om swirls, hologrammer og polering. 

Er ganske oppgitt nå. Er det noe vits å ta med bildene til lakkeringsfirmaet? Veldig usikker på om jeg tør å levere bilen inn en tredje gang. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Buffer

Det der er ikke holbart i hele tatt . Jeg hadde selv min bmw nylig til lakkering av nedre del bakluke pga sinkslepp under lakken.

Jeg hadde kvelden før polert øvre del av bakluken og den var strøken.Lakkeringsjobben var perfekt både i struktur og fargematch,men

de hadde klart å lage en stor ripe ca 45 cm over hele bagasjelokket i lengderetningen som jeg hadde polert kvelden før!!

Jeg gidder ikke å krangle med de om ripen får prøve å våtslipe den og polere på nytt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kaw

Fikk igjen bilen min fra lakkering for ett par dager siden, sammen med flere løse styling deler. Så si spot on på farge, ingen synlig holos, speilblank overflate.

Skal jeg klage på noe er det ett støvkorn på ene øyelokket, ellers perfekt ressultat. Så det går an å få til. Går kun på firmaets yrkesstolthet.

Bilen min har I tiell 3 sjikts hvit perlemor. En beryktet vanskelig farge å lake.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH

Hadde den forrige bilen min inne til lakkering for noen år siden. Fikk et snøras over taket så takplate måtte skiftes, samt at bakskjerm måtte lakkeres på begge sider bak. 

Greit nok det, men når jeg fikk tilbake bilen hadde de ikke slipt ned lakkanter, glemt igjen maskeringstape, lagd masse kjørespor osv.. Kan ikke si at jeg var veldig fornøyd da...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig