Gå til innhold

Service Volvo S60

Recommended Posts

Skrevet

Da har dagen endelig kommet for at bilen min skal på service. Jeg har aldri hatt bil før og dette er den første bilen min. Det er snakk om en 2011 Volvo S60 og har strengt tatt ikke peiling på hva en service pleier som regel pleier å koster. Har goreløbig fått en pris på 4000 for service og 4000 for flushing av automatkassa. Dette skal vist være kompispris gjennom noen bekjente og alt skal bli gjort hvit med stempel i servicehefte.

Som sagt så har jeg ikke peiling på om dette er en bra pris eller ikke, men tenker å sjekke med Bilia på Økern og Volvo i Strömstad også.

mstrandbo
Skrevet

Serviceprisen virker veldig normal i grunn. Det er litt forskjell etter hvilken kilometerstand du tar servicen på.

Skrevet

Jeg tok mellomservice på rundt 110000 på min Ford Mondeo i sommer. Betalte 4500 hos merkeverksted. Hadde det vært hovedservice ville det kostet 5500.

Sjekket for øvrig priser hos merkeverksted i Sverige. Det var så godt som ingen forskjell på servicen. Sjekket også bytting av to dempere og to sett skiver/klosser. Der kom jeg ut snaut tusenlappen billigere i Sverige enn i Norge. Det er såpass lite at jeg ikke gidder å ta fri fra jobb for å styre med det.

"Polishing paint is an artform, not a grinding process. We're trying to create beauty here". Mike Phillips.

Skrevet

Alltid smart å sjekke med flere, men synes prisen du lister ikke høres ille ut i det hele tatt dersom det vanlige er med: oljebyen, div filter, rust kontroll mm

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]

2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

AppelsinSkall
Skrevet

4000kr for flush er ganske billig. instrulsjoner fra volvo sier at det skal kjøres gjennom 8-12 liter olje, så husk å få kvittering på dette. Hvis det kun står f.eks 2 liter olje, har de bare byttet og ikke flushet. Det hjelper nesten ikke noe. 

Pris på service avhenger av hva som skal gjøres. 4000kr for oljebytte er ikke så billig, mens 4000kr for reg.reim er VELDIG billig... Begge de to tas på service.

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår