Gå til innhold
v50'en

Spørsmål rundt polering

Recommended Posts

v50'en    0
v50'en

Hei,

Har to spm rundt polering av bilen. Tenkte jeg skulle gå over bilen med clay, og så leser jeg at dette kan gi behov for korrigering i etterkant. Er dette såpass minimalt at det kan gjøres for hånd eller blir det evighetsprosjekt? Tenkte å bruke Megs UC, så alternativet blir da å gå til anskaffelse av DA maskin.

Videre så har bilen fått litt appelsinhud. Er det kurrant å ta for hånd? Er egentlig ganske fornøyd med lakken på bilen, har ikke funnet vaskeriper ell., så det er mest for å bringe frem litt mer glans igjen at jeg vil ta bilen nå før vintersesongen.

Har v50 med titaniumsgrå metallic lakk hvis det spiller noen rolle :)

Mvh

Christer

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cheffen    237
cheffen

Generelt bruker man mye krefter for lite resultat når det gjelder håndpolering, men jeg vet ikke hvor enkelt eller vanskelig det er å ta marring etter clay for hånd.

For å bli kvitt appelsinhud/appelsinlakk bør du våtslipe og polere opp igjen med maskin. Jeg ville ikke ha prøvd meg på våtslip uten å ha maskin tilgjengelig for å polere opp igjen i etterkant.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sruben    16
sruben

Spørs nok litt på hvilken clay du bruker og hvordan du bruker den. Meguiars sin forbruker clay for eksempel kan du bruke uten å lage merker hvis du forvarmer den i vann og har god clay lube. Skulle du få noen bittesmå merker av den likevel bør det være null problem å fjerne de med UC for hånd.

Endret av sruben

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Steinagard    9
Steinagard

Om du bruker alle de anbefalte kjemikaliene til vasken før clay trenger det ikke og bli så mye og rydde opp i. Bruk godt med clay lube / quick detailer når du jobber med clayen og vend og vreng ofte på den ;) 

Når det kommer til appelsin lakk er det over hode ikke kurant og ta det for hånd ! :P Jeg hadde tanker om og fjerne appelsin lakk selv så jeg kjøpt et panser jeg fikk testet på, og det viser seg at slipe jobben gjøres mest skånsomt med oscillerende slipemaskin ( faktisk ). Men det er rimelig mye arbeid uansett hvordan du gjør det xD Jeg kan ikke tro at du klarer og hente opp glansen etter våtsliping for hånd... Om du avslutter våtslipingen med P3500-4000 klarer du nok og fjerne slipesporene med en DA maskin men jeg ville hatt en roterende for hånd.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Conkey    682
Conkey

Klarer fint å fjerne slipespor fra 2500 papir med DA, sjekk loggen min. Brukte Das6-pro som ikke er noen monsterkorrektør (heter det det??) på første runden etter våtslip og fikk tilbake 80-85% av glansen og fjernet tilsvarende med slipespor

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
v50'en    0
v50'en

Da høres det ikke ut som om jeg skal prøve å fikse appelsinhud på egenhånd :) takk for svarene. Kjemikaliene er i hus så da blir det lørdagskos på bilen i ettermiddag

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig