Gå til innhold
Rub

motorvask or not

Recommended Posts

Rub    19
Rub

sitat Bilpleiekongen:Ren motor forebygger faren for bilbrann, og bør gjøres minimum 2 ganger i året.
Spurte på merkeverkstedet om dette og de anbefalte at jeg ikke burde utføre motorvask. Evt bare bruke vann hvis motoren har fått mye salt på seg ila vintern.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bsa    289
bsa

Hvis du gjør et søk her er det tonnevis av liknende tråder. Konklusjonen er alltid at det bare er å peise på, hold ht i fornuftig avstand og ikke overdriv vannmengde hvis du bare bruker slange.

Sjekk brukermanual om det står noe om det der og om noe trenger tildekking.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kmr    2
Kmr

skal gi deg noen gode råd etter min erfaring. 
Selv vet jeg godt at man ikke skal stå for nærme å spyle og styre på med HT i alle kriker og kroker. Men trosset dette etter kjøp av en bil uten noen form vedlikehold og vask. motorrommet å ut som ikke hadde blitt vasket siden 99(audi a4 b5) da den var nye. skal også nevnes at dette er 5000 kr'ers bil og ikke veldig nøye med.

MEN, en god runde med sterk hd surfex, og en god runde med BH autofoam oppe i skumkannonen gjorde virkelig susen, ser ut som den kom ut ifra fabrikk nesten, noe olje søl og rester som er inngrodd sitter igjen, men mye av det ble borte da jeg spylte rimelig tett inntil. eneste jeg la plastikk pose over var luftfilter da jeg har åpent filter.
Dette utlaget gjorde den litt tungstartet, men ikke noe stort problem, men det som kunne bli et stort problem er at startsperra begynte å tulle, registrerte ikke programvaren i nøkkelen, men kom seg etter en stund, skal legge til at dreneringen ved batteriet/hjernen var tett. så etter jeg fikk fikset det og etter en stund kom den seg.  

Ellers er det samme prosedyre men med varsomhet.(eller andre midler) er det inngrodd og søl så ikke spyl tett inntil. bruk børste eller noe lignende. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krisse    332
Krisse

Motorer tåler vann, problemet er høytrykk som presser inn vann det ikke hører hjemme. Jeg bruker Prickbort og Surfex, og en børste. Så spyle med masse vann fra hageslangen og lar den gå 15min etterpå. Har aldri skjønt hvorfor folk tar risken med HT i motoren, men de om det hvis d funker for de - for min egen del er det helt unødvendig og øker risikoen sterkt for problemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simen    1 317
Simen

Aldri hatt noe problemer med å bruke HT, selv uten å dekke til noe. Men da spyler jeg så rett ovenfra som mulig og holder veldig god avstand. Funker fett!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig