Gå til innhold
Haugen528

polering med rupes lhr 15es

Recommended Posts

Haugen528

hei :) jeg har netopp kjøpt min første polerings maskin (rupes lhr 15es) og har noen spørsmål.  jeg har gått over hele bilen med rupes din blå pad og blå polish. skal jeg da gå åver med medium pad med medium polish. fin pad med fin polish og ultra fin pad med ultra fin polish?
anbefaler dere og legge på lakkforsegling og voks? eller bare voks? og er det en fordel og legge på voks'en med maskinen?

takker for alle svar. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Conkey

Hva du må over med etter såpass grov kombo er helt avhengig av hvordan lakken nå ser ut. Bruk en god led lykt i et mørkt rom og lys på lakken(etter å ha fjernet evt oljer fra poleringen) for å avdekke evt Hologram/kjørespor. Har du hard lakk på bilen din trenger du kanskje ikke mer, men vil tro du får frem veldig bra glans med f. Eks gul/gul kombo. Men du trenger IKKE gå over med alle de stegene du beskriver

Anbefaler deg å lese litt guider her inne da spørsmålet ditt ikke er så lett å svare eksakt på. Når man polerer kan man regulerer cut med enten (og/eller) pute eller polish. Dvs kanskje man får best resultat med grovere pute og fin polish vs finere pute og grov polish..

Bør alltid påføre noe etter polering. Voks er ofte lett å legge og kan gi relativt lang holdbarhet (f. Eks fusso). Coating finnes det mange generasjoner varianter ter av, noen er enkle å legge andre krever mye kunnskap og ferdigheter. Fusso eller nattys voks er rimelige og gode, samt relative enkle å jobbe med.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Haugen528

ok, skal sjekke ut guidene. eventuelt prøve meg frem med med lit forsjellige puter og polish'er og se

takk for svar :) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig