Gå til innhold
Anders MK

Polering/korrigering(?) av Mitsubishi Galant -02 - ca. pris?

Recommended Posts

Anders MK

God kveld, Norges bilpleieentusiaster :)

Jeg går stadig og oppdager flere småriper her og der på bilen min, og ser jo at den har en del swirls og vaskeriper i sterkt sollys. Det irriterer meg stadig mer etterhvert som jeg ser at "feilfri" lakk faktisk er ganske pent.
Jeg har ikke poleringsmaskin eller planer om å skaffe det i umiddelbar fremtid (mye annet å bruke pengene på), og tenker at det kunne vært fint å få noen andre til å gjøre jobben skikkelig en gang på bilen min, når våren kommer og snø og slaps er borte, for eksempel. Men jeg har ikke ubegrenset med midler hele tiden, og vil gjerne ha et uformelt prisanslag på omtrent hvor mye du ville tatt for å polere/korrigere bilen min (beklager at jeg ikke er helt stø på begreper enda). Jeg aner ikke hvor mye tid den trenger, men tilstanden ser ikke ut til å være så fryktelig ille. Det må være ganske sterk sol for at vaskeripene skal vises i sola, såvidt jeg har kunnet se. Det er en del andre småriper her og der som jeg gjerne skulle blitt kvitt også. 

Lakken er nok myk, etter hva jeg har kunnet lese her og der. Lakkoden er "T08", og den heter tydeligvis "Trigger Mauve Pearl", hvis det er av betydning. Det er en mørk blå-lilla farge (og riper synes godt...)

Jeg er ikke nødvendigvis ute etter folk som kan ta jobben. I første omgang må jeg vite om det i det hele tatt er noe jeg kan ta meg råd til, eller om jeg like greit kan omlakkere... så det er egentlig interessant å høre hva du hadde tatt om du så bor på Nordkapp ;) Jeg er klar over at det en en tidkrevende jobb, og vet at det uansett blir ganske mye penger. Men jeg aner ikke hva som er omtrent pris for de som driver litt med dette. Håper ikke det blir helt "feil" å poste dette her :) 

Uansett, holder til på Notodden i Telemark, ca. 90 minutter vest for Oslo.

Vet ikke hvor hjelpsomme de er, men legger ut et par bilder av lakktilstanden. Bildene er fra taket, og det er fullt mulig det er verre der enn andre steder.

IMG_3913_zpsrdfdgqny.jpgIMG_3917_zpsu9lidteq.jpg

Ripe ved hjulbue fremme

IMG_3957_zpsfenb8y6b.jpg

Stygge merker nederst på dør (blandet med en del skitt fra dagens kjøretur i regnvær!)

IMG_3961_zpspkg2kdxa.jpg

God helg videre!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
griffenfeldt

Hvis du kikker på nettsiden min så ser du hva jeg tar for ulike jobber. Bor i Skien. 

Mvh

Thomas 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Anders MK

Takk, nettsiden din er sjekket ut, Thomas! :) Og så fint at du holder til "rett ved"!

Flere innspill mottas selvfølgelig med takk, hvis noen har en formening ;) 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig