Gå til innhold
fredsjo

Dama bulket nybilen

Recommended Posts

fredsjo

Fikk dette bildet av dama nå:

A17B527F-8A64-40DA-93CC-C101894BFF9D_zps49q4ufdq.jpg

Sitter på jobb så får ikke sett så veldig nøye på det, men hun påstår at det "bare" er bulk og ingen riper av betydning. Er dette noe et sånn micropaintverksted kan ta tro?

..det sorte er avskrapning fra støtfangeren til den andre bilen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
stiham

Vil anta dette er en grei jobb for Micropaint på Kokstad. 

Jeg har gode erfaringer fra dem etter å ha levert 2 biler der. 

Rettet og og god fargematch på begge. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel

Er det mulig å demontere skjermen inni hjulbuen og dunke/presse dette ut, for så å polere bort ripene?

Kjipt på nybil, men sånn er det vel alltid. Du blir gjerne ikke fornøyd om du ikke får det 100% heller, siden bilen er så ny?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredsjo
Vil anta dette er en grei jobb for Micropaint på Kokstad. 

Jeg har gode erfaringer fra dem etter å ha levert 2 biler der. 

Rettet og og god fargematch på begge. 

Takk for tipset! De dukket opp da jeg googlet litt ja. Bra med erfaringer! Hva vil noe sånt koste tror du hos dem?

Er det mulig å demontere skjermen inni hjulbuen og dunke/presse dette ut, for så å polere bort ripene?

Kjipt på nybil, men sånn er det vel alltid. Du blir gjerne ikke fornøyd om du ikke får det 100% heller, siden bilen er så ny?

Vurderte akkurat det, men blir vel fort "bulkete"? Og så er spørsmålet om man kan prøve seg på noe slikt før man leverer den til micropaintverksted eller om man gjør jobben vanskeligere for dem da?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
stiham

Uten at jeg har veldig god peiling vil jeg tippe rundt 3500. 

På den ene bilen jeg leverte lakkerte de opp et hjørne på støtfangeren ca 30x30cm og på den andre rettet de opp en knekk nede på hjørnet på førerdøren, sparklet og lakkerte. 

Begge havnet på rundt 3500. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Michael

Kondolerer..

Vil en slik bulk være mer problematisk å rette ut med tanke på at det er kanter og hjørner inne i bildet?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredsjo

Kom hjem nå; er en del verre enn jeg trodde. Er en lang bulk langs hele siden og hun har klart å ta bakfangeren og. Så halve bilen omtrent.... Faen meg helt utrolig!

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AppelsinSkall

Gøy så lenge det varte, kjedelig med tisper som må avlives etter uhell som dette! :D

Sving bortom MicroPaint-gutta alikevel du. Godt mulig de kan hjelpe!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel

Sånt skjer.

Det er bare å punge ut det det koster å reparere, så blir den som ny gjen. Eller ta de på kasko om det var så ille.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
kaw

Den knekken der hulbuen har begynt å bule ut ned dekket kan være vanskelig å ta med micro rep. Når metallet er strekt så mye som på denne er det fort gjort at det revner når en skal ha det tilbake. Mulig bildets vinkel får det til å se verre ut enn det er, så skal ikke svartmale dette.

Håper det ordner seg, så får du sende dama til kjøreskolen en tur. Pluss at hun star I gjeld til deg lenge. Så ta ut frustrasjonen på soverommet I stede :P

Legg gjerne ut et bilde av totalt skadeomfang

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ANM

Sånt skjer.

Det er bare å punge ut det det koster å reparere, så blir den som ny gjen. Eller ta de på kasko om det var så ille.

Det er ikke helt sant dessverre, den blir aldri som ny igjen men tiden leger alle sår...:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
fredsjo

Skal få ut et skikkelig bilde i ettermiddag. Skal vaske over og se skikkelig hva som er hva. Men er en lang bulk langs halve døren og noen småriper på bakfanger. 

Hvis dette ikke er noe for micropaint, er det noen som kan anbefale et vanlig billakkeringsverksted i Bergensområde?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hgnubel

Skal få ut et skikkelig bilde i ettermiddag. Skal vaske over og se skikkelig hva som er hva. Men er en lang bulk langs halve døren og noen småriper på bakfanger. 

Hvis dette ikke er noe for micropaint, er det noen som kan anbefale et vanlig billakkeringsverksted i Bergensområde?

Frydenbø Bilskade på Minde har gitt meg flott service og null stress med reklamasjoner. Kanskje i øvre prissjikt, men jeg fortsetter nok å bruke dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer

+1 for Frydenbø - og jeg har ikke Volvo engang.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ChristerM

Vanskelig å se på bildet, men dersom det ikke er "knekk" i lakken og kun bulk, kan du ta kontakt med MPS Dent Repair - aka bulkedoktoren! :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig