Jump to content
Sign in to follow this  
Conkey

Fjerne etsemerker fuglebajs

Recommended Posts

Conkey

Vasket bilen i dag,  ca 5 dager  siden sist.  Fant da en fin presang på spoilere bak,  bæsj på str med et kronestykke.  Surfer løste den greit opp,  svampevask med bathe+ etterpå (kongesåpe!!!) men ser etter tørk at dette har ligget for lenge.  Kjørte over området med gul uber og menzerna  400 uten voldsom effekt.  Våtslip  eneste løsning? (tør ikke helt gå i gang med det før jeg har øvd meg på planlagt panser som skal kjøpes fra skraphandler,  sannsynligvis bare jeg som ser disse merkene også)

Hva tror folket?

Edited by Conkey
Skrivefeil

JonasNordvoll

Jeg har personlig hatt best resultater med å våtslipe med p3000 :)

Conkey

Jeg har personlig hatt best resultater med å våtslipe med p3000 :)

damn .  Jaja,  får skaffe meg noe å prøve meg på først.  Av en eller annen grunn er jeg livredd våtsliping

cheffen

Våtslipte på en liten skavanke for noen uker siden. Hadde aldri prøvd våtsliping før det. Gikk som ei kule. Ikke noe å være redd for så lenge man er litt forsiktig og bruker huet ;) Greit å lese seg litt opp på forhånd.

hmsilset

Du tar ikke mer enn 1-2um eller litt mere ved å pusse med f.eks 2500 papir i ett halvt minutt.så gå over med noe grovt og kjør litt stort område for å ikke få varme i plasten.Det må jo gjøres, så ta sjansen ;) Jeg også syntes det var skummelt første gangene.

Aero

Spoiler er jo perfekt plass å prøve seg på våtslip. Kødder du det skikkelig til så er jo ikke en spoiler det dyreste å lakke :)  Men våtslip er egentlig veldig enkelt. Mer skummelt med heftig maskinkorrigering på plast, en våtslip ;)

Conkey

Får gjøre et forsøk. Uroer meg for å ikke få opp igjen glansen på jævellakken (Panther black) på bilen min. Vil jeg kunne se merkene forsvinne underveis i prosessen? Antar det her er som med polering, begynn med mildeste kombo (3000 papir)

hmsilset

Får gjøre et forsøk. Uroer meg for å ikke få opp igjen glansen på jævellakken (Panther black) på bilen min. Vil jeg kunne se merkene forsvinne underveis i prosessen? Antar det her er som med polering, begynn med mildeste kombo (3000 papir)

Ja, du vil klare å fjerne merkene etter ett par omganger med maskin.Det er viktig å holde papiret godt nedpå uten noe brett.Jeg har slitt flere ganger fordi jeg bare har gnikka hardt og fått dype riper etter kant eller brett på papiret har tatt veldig godt.I min s&s med bmw 635csi(m6) så gjorde jeg det på veldig tynn lakk.Peisa på med lube og holdte stiften med papir på rett og slipte godt utenfor merkene.Fjerna våtslipemerkene helt etter 1,5 min med veldig grov kombo.Du trenger nok 1-3 for å fjerne merkene helt.Finishen kan du ordne etterpå :)

http://www.detailersclub.no/forums/topic/24844-ss108-86-modbmwm6-635-csi/

Edited by hmsilset

Conkey

Kanon. Regner med gul uber og fg400 skal klare biffen da, dog på das6 pro da jeg vil/må bruke spotpad på området. Kanskje tiden er inne for å kjøpe  PTG også så slipper jeg slippe med hjertet i halsen, evt med begrunnet hjerte i halsen.

hmsilset

ptg funker ikke på lakkert plast uansett, så du får spenning :) Kjør ett par padd lengder utenfor etesområdet for å ikke jobbe for lenge akkurat der det er.Tar du det over flere omganger så det er helt kjølna, så risikerer du ikke bobler.

Conkey

Antar jeg bør være forsiktig da dette selvsagt ligger helt ut mot kanten (ser det akkurat i overgangen mellom mørke og lys i refleksjonen).  Vil oppdatere enten med tårer eller jubel ila uken når jeg får gjort dette20150906_120959_zpsuwtyktyq.jpg

Conkey

Mission suksess! Måtte ta en del runder med gul uber og pf400, men ble bra til slutt20150912_205833_zps71c8iabp.jpg

• DCN Point 4

hmsilset

Steikbra :) Kjekt at du klarte å ordne dette på en såpass vanskelig plass!

Conkey

Var litt igjen helt på kanten men turde ikke gå løs på det, samt opplevde dette lite synlig. Takk for god backing før jeg hev meg ut i dette. Gikk jo som dere skrev bra

• DCN Point 1