Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

I tråden "Liten test av SS rensemaskin" ble plutselig diskusjonen trukket i litt feil retning da jeg spurte etter erfaringer med Kärcher rensemaskin vs RG2000 eller Mimo.

Det ser ikke ut til å være en populær maskin blant medlemmene her inne, men spesifikasjonene så ikke så verst ut, så jeg bestilte meg en. Nærmere bestemt en Kärcher SE 4002 :) 

Mitt førsteinntrykk er at maskinen føles solid og av medium/høy kvalitet. Knappene føles solide, og vannslangen er støpt inn som en del av sugeslangen. Det fulgte med masse munnstykker og poser hvis man vil bruke den som vanlig støvsuger eller grovsuger også. Dysene sprayer masse vann, og forstøver og fordeler veldig godt. Støyen er akseptabel, ca på linje med en vanlig husholdningsstøvsuger, så maskinen kan fint brukes uten hørselvern (i hvert fall utendørs).

Det største minuset er kort sugeslange, men det har ikke vært noe problem for meg så langt i hvert fall. Vi får se når jeg får testet litt mer til bilinteriør.

Den eneste testingen jeg har fått gjort så langt er at jeg renset et saueskinn i går. Sauen er av typen kjempelodden og flokete, så jeg har brukt børste for å gre ut flokene først, og det var nok ull å rense gjennom. Jeg brukte vel mellom 6 og 8 liter skyllevann før jeg var ferdig. Det virker som vanntanken tømmes fort, men den er heldigvis lett å etterfylle :)

Legger ved noen bilder til slutt:

IMG_2197.jpg

IMG_2198.jpg

IMG_2199.jpg

IMG_2200.jpg

Jeg føler ikke dette innlegget kvalifiserer til å kalles en test, så jeg la det inn under produkter. Jeg kan sikkert oppdatere med en mer skikkelig test senere, etter jeg har fått litt erfaring med maskinen.

Skrevet

Hadde sett litt på karcher puzzi 8/1 tidligere, så at de har forbrukervarianter også er interessant. Ser jo i utgangspunktet ut som en direkte konkurrent til mimo dette, og med svært så grei pris. Som en alt-i-ett, burde jeg nok helt klart å ha gått for karcher se 4002 fremfor at jeg kjøpte meg en egen nilfisk til grovstøvsuging og ikke har hverken lagerplass eller burde ta meg råd til egen rensemaskin

Skrevet

Hadde sett litt på karcher puzzi 8/1 tidligere, så at de har forbrukervarianter også er interessant. Ser jo i utgangspunktet ut som en direkte konkurrent til mimo dette, og med svært så grei pris. Som en alt-i-ett, burde jeg nok helt klart å ha gått for karcher se 4002 fremfor at jeg kjøpte meg en egen nilfisk til grovstøvsuging og ikke har hverken lagerplass eller burde ta meg råd til egen rensemaskin

Det var min tanke bak kjøpet også. Jeg var hos Kärcher center Stavanger og forhørte meg litt om priser og tilgjengelighet, men det var ikke aktuelt å gå opp til 5000+ for en proffmaskin jeg ikke trenger. De kunne heller ikke matche nettpris på SE-maskinen, så da bestilte jeg den som cheffen linket til.

Jeg har ikke testet den til grovstøvsuging enda, men vurderer å kjøpe meg eget kassettfilter til det så jeg slipper å bruke pose :)

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår