Gå til innhold
redline

Meguiars MF pad tåler ikke varme

Recommended Posts

redline

Nok en gang så gikk en MF-pad fra Meguiars til h..... etter normal bruk sammen med en Rupes LHR 21 og Rupes blå compound.
Dette er vel min 3 pad fra Megs hvor borrelåsen skiller seg fra skummet, ikke alltid det går bra om man ikke reagerer fort. Brukte ikke mye press, kjørte ikke lange runder og hadde god nok "glid" på lakken.
Kan fort stå igjen med borrelåsen rett på lakken spes på roterende maskiner. 
Har også MF fra Rupes både i 80 mm og 150 mm, synes allikevel at disse er litt skumle å bruke noen steder da den mye hardere bakplaten hvor selve mf'en er limt er såpass hard gummi at jeg er redd den kan skade lakken om man kommer borti noe.

Hva annet som ligner Meguiars sin MF er der ute men med bedre varmebestandig lim enn disse? En combo av Rupes og Megs hadde vært perfekt :)

IMG_4350.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
griffenfeldt

Det inntrykket jeg sitter igjen med er at det ofte er farten som dreper mf pads. Har tilgode å knerte noen av mine med Flex d.a maskin, men har tatt noen med Rupes. Har sluttet å kjøre Rupesen på høyere hastighet enn 4 når jeg bruker mf. 

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
ØHN

Rupes er pad-killer i forhold til FlexDA og roterende. Skal det kjøres hard og grovt med Rupes er de originale blå Rupes med åpen skumstruktur bedre enn mange grove pads av andre merker. De transporterer og ventilerer vekk varmen bedre. Til langvarig hardkjøring er roterende absolutt å anbefale.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
sruben

Har selv fått ødelagt en Meguiars MF cutting pad. De første versjonene som ble solgt hadde en svakhet som Meguiars hvertfall erstatter i USA, vet ikke hvordan det er her. Har selv sendt en mail nå til Norsk Prol for å sjekke. Nå holder ikke jeg på hver dag akkurat, men jeg har ikke ødelagt noen andre pad'er på den måten (borrelåsen løsnet og slapp resten av pad'en). Ellers er Meguiars veldig tydelig på at man ikke skal øke turtallet for å få mer cut med disse, men heller øke presset + tak tak i HELE pad'en når man skal løsne den fra bakplaten. Har inntrykk at folk ellers er veldig fornøyd med disse MF pad'ene (på utenlandske forum).

Here's another little deviation from what is generally done with foam pads on a D/A: if you find you need more cut, do not increase the speed of the tool. That's right – leave it at 4800 opm. To increase cut simply increase the amount of pressure applied, slow down your arm speed over the surface, or both. You can actually use very heavy pressure with this system and still have rotation of the pad. If you do need this extra pressure, however, be sure to finish off with a light pass or two before moving on to the next area.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Johnsen`s  Autospa

Hvordan ser logon på baksiden ut?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
redline

Hvordan ser logon på baksiden ut?

Den ligger i søpla nå hos en kunde så det aner jeg ikke. Har også hørt at det skal være forskjell på eldre og nyere utgaver av disse. Nå er det ikke umulig at jeg jobbet med hastigheten på mellom 4 og 5 på Rupes LHR 21, det ble nok for mye.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
Johnsen`s  Autospa

rupes 21 er killer på de padene hehe, de er jo ikke akkurat laget for så mye kast disse men går brukene på rupes 12 og 75

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren

Hei, jeg bruker disse padsene daglig, og det er nok farten samt stort utkast som ødelegger.. om du går ned litt på farten tror jeg du får de til å holde lenger. Jeg bruker trykkluft etter hvert pass og blåser godt ned i padden for å få litt kjøling, om du skjønner hva jeg mener ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider
redline

Hei, jeg bruker disse padsene daglig, og det er nok farten samt stort utkast som ødelegger.. om du går ned litt på farten tror jeg du får de til å holde lenger. Jeg bruker trykkluft etter hvert pass og blåser godt ned i padden for å få litt kjøling, om du skjønner hva jeg mener ;)

Ja trykkluft benytter jeg mellom hver påføring av produkt på MF

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×