Gå til innhold
Skarholm

Test av waxaddict Quartz

Recommended Posts

Skarholm    35
Skarholm

Da var vel tiden min komme for og legge ut mine synspunkter og erfaringer denne voksen

Starter med Quartz, denne har en god men samtidig litt uforklarlig lukt. 

Forarbeid var en god DCNvask etterfulgt av cleanerfluide og silikonfjerner  

Når det kommer til brukervennlighet synest jeg den har liten margin med tanke på hazing og visst man legger for tykt. Men fant ut an ca 2-3 min hazing var toppen før den ble vanskelig og buffe. 

Når voksen var lagt så såg jeg også på om den hadde noen filler egenskaper med tanke på riper noe den ikke hadde. 

Men den hadde upåklagelig beading og vannskrekk. 

Voksen har lagt på mr2'en i 3 uker no og har samme egenskaper som nylagt. 

Fikk også nylig en måsedrit på bilen og når den forsvinner med litt lett yr da er jeg imponert over sheeting egenskapene. 

Alt i alt en god voks men jeg synest den har litt liten tilgivelse med tanke på legging av voks  

holdbarheten vil vi jo se etterhvert  

image.jpg

Endret av Skarholm
  • DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skarholm    35
Skarholm

Glemte å nevne at at vitreoen også ble lagt samtidig på en Opel vivaro. Den er per idag helt død. Quartzen har enda god beading og sheeting. Den har i alt vært vasket 5 ganger og avspylt med avfetting 5 til. Så jeg er fornøyd med holdbarheten på quartz men ikke vitreoen. Mr2en er satt til vinter lagring, så vil utføre ny test på ny bil da jeg merker stor forskjell på forskjellig lakk. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig