Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet (endret)

11933398_968784446513091_209513665392097

Begynte på min egen bil i dag, en svart A4 B6 sline. Har aldri polert en hel bil før så var relativt spent. Jeg bruker en DA maskin med vaffelpute fra Menzerna (den svarte) sammen med menzerna powerfinish siden den ikke er så jævelig i lakken. Men så kommer problemet... Jeg tok tak og panser helt fint uten noen hologrammer o.l og det ble relativt bra. Når det kommer til dører og skjermer får jeg hologrammer, og jeg er ikke 100% sikker på hva som forårsaker hologrammer. Jeg går over panelet både  loddrett og vannrett og overlapper med god margin, og prøver å ha likt trykk på makinen overralt men får som nevnt hologrammer. Jeg ga til slutt opp etter å ha gått over bilen og er ikke fornøyd, og er klar til en ny runde i morgen. Noen som kunne evt komme med noen tips på hva jeg evt kan gjøre for å ikke få så mye hologrammer? Det går helt fint å polere rundt listene osv...men det er mest midt på dørflata og der det "buer" opp mot vinduet. 

Takk på forhånd. 

Endret av MariusB
Skrevet

Er ganske ny, men om du mener hvordan jeg går panelet osv: Ligger på mellom 4-5 på maskinen ettersom jeg føler jeg har bedre kontroll da. Begynner øverst på døra (vanrett) der der buer en del jobber meg nedover døra til sline listene for så å starte å gå loddrett opp igjen til jeg har fullført panelet først vannrett så loddrett.

Skrevet

Tenkte egentlig litt på hvordan du buffer/tørker av produkt?

Med den røde mikrofiberen fra Autoglym der den er brettet slik at en ikke blir mettet med polish med engang. Og i sirkel bevegelser.

Skrevet

Ofte er man nøyere med panser enn på sidene, eller det kanskje er mer synlige riper på panser som gjør at man kjører lengre på panser. Det er ihvertfall lettere å skimte riper på panser hvis man ikke har godt nok lys, og da tror man gjerne at panser trenger mer arbeid.

Når du kjører lenge nok, brytes polishen ned til finere slipemidler, og da avslutter man bedre uten hologrammer. Avslutter man for tidlig er polishen fortsatt relativt "grov", og man avslutter med hologrammer. Ta små områder om gangen, beveg maskinen sakte, kjør over mange ganger.

På de to siste passene skal du ha svært lite press på maskinen, gjerne litt lavere turtall på maskinen, og buff veldig forsiktig av med en myk klut. Bruk wipedown (buff forsiktig) og sjekk igjen.

Skift til ren pute noen ganger underveis, eller vask og tørk puten inimellom.

Evt. må du over på finere polish, eks. Menzerna SF4000.

Mange muligheter, men dette kan ofte hjelpe. Det var tipsene jeg fikk her på forumet når jeg slet litt med hologrammer, og det hjalp med i mål :)

Da skal jeg begynne igjen i morgen, tror nok det har blitt litt for store flater på engang :P

Skrevet

Hvor bor du? Kanskje noen kan hjelpe deg?

Jeg holder til på Hadeland (jaren), men ser at jeg har tatt for meg alt for stort området om gangen, jeg har kjørt fra vindu og helt ned listene nesten nederst på døra før jeg har byttet retning. Så Håper på et bedre resultat i morgen med bedre lys og nytt mot :P

Skrevet (endret)

Merket stor forskjell bare på å dele opp døra i mye mindre deler, og kjøre over flere ganger. Takk skal du ha Marius, nå ble det hologramfritt og en blank Audi ;)

Endret av MariusB

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår