Gå til innhold
Alexmos

Flex xc3401

Recommended Posts

ALFRED    187
ALFRED

Ja det vil eg seie. Sjølv begynte eg med Cyclo og Krauss 500 w men har nå 2 stk 3401. Cyclo en bruker eg fremdeles men Krauss solgt. Vil seie det går an å begynne med Flex .hmsilset har erfaring med Flex DA

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hmsilset    3 830
hmsilset

Hei, flex DA er andre maskina jeg kjøpte(har 6 forskjellige maskiner). Den er tyngre å jobbe med enn rupes og andre maskiner med sånne bevegelser, men når den blir brukt så gjør den virkelig jobben effektivt og trygt :) Har brukt min i 5 år nå, og ingen tegn på slitasje etter hundrevis av biler.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bilmagikeren    40
bilmagikeren

Hei, som nevnt kan flex-da være litt "tung" og "kantete" å bruke i forhold til f.eks rupes duetto som er en lek å kjøre.. Men også som nevnt gjør den en veldig god jobb når den brukes :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Keet    15
Keet

Gikk fra Das-6en til flex 3401 for kort tid siden og vil påstå å si det er god maskin å begynne med..Det er litt uvant i begynnelsen kontra vanlig DA, men du kommer fort inn i det..Maskinen skal også være meget robust, så dette er en maskin du har lenge! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Albino    137
Albino

Hvilken hastighet kjører de erfarne med Flex DA? Spre på lavest og korriger på høyeste?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
WernerH    86
WernerH

Bruker XC3401VRG selv, kjempegod maskin selv om den er tung og kanskje litt mer "tungkjørt" enn rupes, bruker å spre på laveste, og opp på maks mos til jeg får opp temperatur og rett friksjon(når polishen går fra grøt til blank) kjører litt på det avhengig av hvor mye som skal korrigeres, kjører så ned hastigheten og letter presset, kjører noen pass med det for så å stoppe maskinen :) er en metode som har fungert utmerket for meg på de fleste typer lakk :) og noen ganger har jeg bare måttet prøvd meg frem :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 911
Christer

Hvilken hastighet kjører de erfarne med Flex DA? Spre på lavest og korriger på høyeste?

Min står konstant på trinn 6 (av 6). Jeg sprer ved å holde triggeren halvveis inne, og så er det helt inn, lock og full spiker. Litt avhengig av lakk kan det være nødvendig å gå noe ned på hastighet, men i 9/10 tilfeller funker det med trinn 6.

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig