Gå til innhold
Lafsen

Valg av avfetting

Recommended Posts

Lafsen    66
Lafsen

Hei

Må velge når jeg skal fylle på vaskelageret nå og lurer på hva jeg skal gå for:

Avfetting:

Surfex HD

Britemax Grime Out, 1 Gallon

Nå har jeg ikke prøvd Surfex, men dette produktet blir jo roset opp i skyene, men er litt usikker, da jeg er fornøyd med Grime Out.

Noen meninger ang dette? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Surfex er jo en kurrant avfetting å bruke etter at man har brukt avfetting. F.eks prickbort, autoglaze ultra etc..

Jeg ville derfor anbefalt å ha prickbort eller autoglaze ultra som primær avfetting. 

Surfex HD er veldig fin å bruke til vedlikeholdsvask osv.. :)

Endret av StianMH

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Sigbha    10
Sigbha

Veldig plaget med asfalt der du bor Stian?

Bruker mest Surfex til vask sålenge det ikke er mye asfalt og nupper på bilen til vanlig vask. Prickbort en gang i blant, og Ironx eller lignende ett par gang i året.

Eneste jeg har som minus med Surfex er at den tørker ganske kjapt hvis det er varmt i luften selvom bilen står i skyggen og lakken er "kald".

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ALFRED    187
ALFRED

Begge er vel vann baserte og må blandes ut etter for mål. Men Surfex er jo knall. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lafsen    66
Lafsen

Vurderer og gi den ett forsøk, prøvd Grime out nå og synes den funker knall. men morro og prøve noe nytt også. Så blir vel Surfex på neste bestilling.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sandera    168
sandera

Surfex kan brukes til "alt", og er nesten det eneste jeg vil omtale som et must å ha i samlingen sin. Avhengig av blandingsforhold kan du bruke den til alt fra tepperens til avfetting. Har ingen erfaring med grime out, så mulig den er like allsidig, men Surfex koster ikke mye så er sikkert lurt å ta den med på neste bestilling som du sier.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lafsen    66
Lafsen

Grime out har samme egenskapene som Surfex HD sånn jeg kan forstå det, nå blir det en kjempebestilling hos Bilnerden mtp på kjøp av poleringsmaskin så da blir Surfex med på bestillingen.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig