Gå til innhold
jonkanon

Domenenavn som firmanavn?

Recommended Posts

jonkanon    48
jonkanon

Ser etter noen synspunkter på emnetittelen.

Er det noen fordeler og ulemper ved å ha en .no i det registrerte navnet hvis en eier og har registrert domenet navnet peker til.

Jeg mener det gir gratis markedsføring. jeg har en kamerat som mener at det er "uvanlig og uprofesjonelt"

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Mr. Bean    9
Mr. Bean

Syntes argumentasjonen til kameraten din er underlig, men det kan være noe han vet som ingen andre ser? 

Selv har fra 2000 gjort akkurat som du tenker. Domenenavn og registrert firmanavn hos Brønnøysundregisteret er akkurat det samme

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Autoglaze / polishduden    2 615
Autoglaze / polishduden

Jeg har domenet til a/s liggende klart med samme navn ja

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AppelsinSkall    47
AppelsinSkall

Eneste jeg ser som en ulempe er hvis Google gir meg beskjed om at "knollogtott.no" eksisterer, men at det ikke finnes en webside.

Da ville jeg kanskje dratt tankene mot at det er useriøst, men tror det bør gå veldig bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Haakon O    774
Haakon O

Jeg vil ikke kalle det uprofesjonelt, men i de aller fleste tilfeller vil jeg påstå at det er iallfall unødvendig. 99,9% vil jeg tro finner det helt naturlig å skrive inn firmanavnet med en .no bak om man leter etter websiden til firma. 

Eneste reelle unntak i mine øyne, er om firmanavnet er så kort/generisk at det er identitetsløst uten webadressen i tittelen. F.eks "Felg vs Felg.no". Om noen spør hvor man har kjøpt hjulene på bilen og man sier "Felg" så høres det snodig ut, men "Felg.no" har en sterkere identitet. Problemet er at de aller fleste sånne enkle navn allerede er snappet opp og leder til andre firma. Felg.no leder til Dekk1 f.eks. Et eksisterende firma som passer inn i denne tankegangen er webshopen "surround.no" som selger hjemmekinoutstyr. Hadde blitt litt identitetsløst med bare "Surround"

logo.png

Det høres også ut som firmanavnet beskriver en nettbutikk eller nettportal om webadressen = firmanavnet. Blir kanskje litt feil fokus om firmet hovedsaklig er noe annet. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magne/Otta Detailing    384
Magne/Otta Detailing

Hvis man driver en fysisk butikk/tjeneste er det for meg veldig rart å kalle firmaet "jonkanonsbutikk.no", men dersom det er en ren nettbasert virksomhet ville det derimot være helt naturlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jonkanon    48
jonkanon

Det høres også ut som firmanavnet beskriver en nettbutikk eller nettportal om webadressen = firmanavnet. Blir kanskje litt feil fokus om firmet hovedsaklig er noe annet. 

Vi skal ikke drive en nettbutikk eller nettbasert nå i første omgang. Så det er nok dette det handler mest om hvilket fokus firmaet skal ha på offisielle registre etc.

Hvis man driver en fysisk butikk/tjeneste er det for meg veldig rart å kalle firmaet "jonkanonsbutikk.no", men dersom det er en ren nettbasert virksomhet ville det derimot være helt naturlig.

Navnet på firmaet er ikke mest beskrivende for hva vi driver med, men mitt mål med navnet er at det skal bygges opp til å bli et begrep som kunden kan identifisere seg med. 

Dette er litt kryptisk foreløpig, men det kommer en oppdatering på dette prosjektet om litt som jeg tror kan være at interesse for dette forumet. ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Magne/Otta Detailing    384
Magne/Otta Detailing

Jeg mener at dersom det primært er rettet mot nettaktivitet, bruk gjerne ".no", hvis ikke la være ;)
Det verste er ".no" firmaer som ikke har, eller har en meget dårlig hjemmeside..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    756
Knutis

Jeg mener at dersom det primært er rettet mot nettaktivitet, bruk gjerne ".no", hvis ikke la være ;)
Det verste er ".no" firmaer som ikke har, eller har en meget dårlig hjemmeside..

Amen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jonkanon    48
jonkanon

geocities.org eller myspace bra nok? :D

Endret av jonkanon

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AppelsinSkall    47
AppelsinSkall

nøyaktig dette jeg mente i mitt første (litt klønete) innlegg :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig