Gå til innhold
Dysan

Fjerne vindu visker merker på front ruten

Recommended Posts

Dysan    0
Dysan

Hei,

På frontruten er der merker etter vindu viskerne. Tidligere eier har ikke byttet viskere og kjørt på gamle harde viskere som har laget merker. Får det ikke bort? Har prøvd å polere det bort med maskin, men kan ikke se at jeg har klart å få bort noe. Metall polish Autosol går det ann å bruke tro? Glass er jo stein hard og en klarer vel ikke å lage merker med Autosol på ruten? 

Ser for meg at det må være noe slipe middel som jeg kan bruke. Er der noe vidunderstoff som kan hjelpe meg.

Alle råd taes mot med takk 

Arne

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Laurel1988    43
Laurel1988

Du kan prøve ceripro glass polish på tilhørende pad

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 912
Christer

Jeg har hørt om folk som har brukt Autosol på glass tidligere med godt resultat, men har aldri prøvd det selv. Ut over det er det vel CeriGlass glasspolish eller 3M Glass Polish som gjelder. Vær forberedt på mange timers arbeid og lite synlig resultat hvis ripene er dype.

I verste fall sprekker ruten, så da må du ha ny, men det må du vel kanskje uansett...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dysan    0
Dysan

Hei igjen,

takk for svar og har bestilt Ceriglass. Timer med polerings er nok det så må til. Jeg polerte i 30 min og passet på at ruten ikke ble alt for varm. Følte at det ikke hjalp, men jeg satse på nytt produkt og lenger tid. Skal prøve først med Autosol og når jeg får det Ceriglass kjører jeg på med det.

takk igjen for hjelpen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cheffen    237
cheffen

Man kan vel også risikere å endre de optiske egenskapene/lysbrytingen i glasset ved for heftig polering. Kan være verdt å være obs på.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dysan    0
Dysan

Obs, takk. Det er viktig å ta hensyn til det ja. Er det varme som er den største faren her?, eller er det polerer over lengre tid som er mest risiko. Det er en Porsche 996 som jeg har og har ikke ruteforsikring på den. Vil bli dyrt for meg å bytte ja...........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cheffen    237
cheffen

Jeg TROR problemer med de optiske egenskapene oppstår hvis man ikke klarer å polere/slipe helt rett. Det virker for så vidt også logisk ettersom en ujevn flate/rute vil bryte lyset annerledes enn en jevn flate/rute. Og det er nok verre enn riper i ruta.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 912
Christer

Nå er glass såpass hardt at man virkelig skal holde på en stund om man skal klare å forandre overflaten i noen vesentlig grad. Overdreven varmeutvikling og sprukket rute er vel de største faremomentene ved glasspolering, såvidt jeg har skjønt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
cheffen    237
cheffen

Nå er glass såpass hardt at man virkelig skal holde på en stund om man skal klare å forandre overflaten i noen vesentlig grad. Overdreven varmeutvikling og sprukket rute er vel de største faremomentene ved glasspolering, såvidt jeg har skjønt...

Det er vel kanskje særlig ved våtsliping av glass man kan få problemer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dysan    0
Dysan

Glasset er jo stein hard og det skal vel ganske mye varme for å klare å forandre på strukturen i glasset slik at det får en defekt eller hur?? 

Skal prøve å ta noen bilder før og etter polering. Egentlig er det ikke det store problemet, men nå som jeg har begynt å irritere meg på disse stripene så blir det ikke bedre. Føler jeg ikke ser noe annet en disse stripene fra vindu viskerne:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
roadrune    21
roadrune

Så forrige eier hadde råd til en 996, men ikke nye viskere??? Folk altså....:blink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hgnubel    334
hgnubel
Det er en Porsche 996 som jeg har og har ikke ruteforsikring på den. Vil bli dyrt for meg å bytte ja...........

Ruteforsikring får du jo til en viss grad med både delkasko og kasko... hvis du er "heldig" og har noen steinsprutskader som ikke kan slipes kan du slippe unna med en egenandel. Skulle jeg tro?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Dysan    0
Dysan

Jo i Norge så, men jeg Franske skilter på den og der fungerer ting litt annerledes.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
hgnubel    334
hgnubel
Jo i Norge så, men jeg Franske skilter på den og der fungerer ting litt annerledes.

Aha :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig