Gå til innhold

GUIDE: Eksos Shine


truhaa

Recommended Posts

jeg brukte den på stussene mine sist...

Spurte om den var god på metall jeg da... Trenger ikke all de andre informasjonen din.

Skotner Autospa - detailing since 1998

Member International Detailing Association, Certified Detailer - Skills Validated
Exint Premium Detailing Center | Rupes Certified Detailer | Colourlock Certified | AutoGlym Certified | Nanolex Approved Detailer | 3M Auto Car Care Center | Waxaddict Professional

 

Følg på Facebook!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Såså, den funker til det meste den vettu... Du må bli litt flinkere til å prøve ut litt forskjellig, ikke bare sitte foran pc'n...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

du får ikke noe polish eller voks til å henge på så lenge uansett, men du før røra rene og det er bra nok ofte til å holde de i strekk så fremt du vasker mer en 1 gang i månden.. NXT skal være bra den, Autobahn er ikke så mye alupolish, Duragloss sin all metal polish og NXT fresher opp mer, så kan du ha på Autobahn om du vil etterpå...

P21s polishing soap er også bra saker om du skal shine alu eller stussen

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...
Sindre2

Har fått min nye bil og prøvde med Autosol på stussen. Det ble litt blankere, men ikke slik jeg vil ha den. Når jeg drar fingeren over kjennes det nesten ut som stussen har en litt ru overflate.(dette er ikke fastbrent møkk, men stussen er ru i seg selv). Noen som har noen tips til å få denne skikkelig blank å fin? Er det våtsliping som må til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

kan teste med clay også..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AndersB

Har fått min nye bil og prøvde med Autosol på stussen. Det ble litt blankere, men ikke slik jeg vil ha den. Når jeg drar fingeren over kjennes det nesten ut som stussen har en litt ru overflate.(dette er ikke fastbrent møkk, men stussen er ru i seg selv). Noen som har noen tips til å få denne skikkelig blank å fin? Er det våtsliping som må til?

Bilde?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tips fra denne tråden har jeg brukt SV Auobahn på eksos stussene mine. Kan absolutt anbefale det. Kjører alltid rundt med blanke eksos rør. Enkelt og vedlikeholde. Litt avfetting (prickbort) før vask og de er helt fine igjen. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

ja jeg trenger vel strengt tatt hjelp, med det er jeg heldigvis ikke alene om her inne....he he

Man er ikke totalt bilpleie-gal før man:

Avfetter rompa med prickbort.

Bader / dusjer i Swissvax car bath.

Fjerner skitt fra tåneglene med felgrens.

Clayer ansiktet for å fjerne kviser / skitt.

Vasker håret i Quick Detailer

Tørker seg med MF kluter

Og bruker Divine voks i håret for styling :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...
Vegar Sleire

Hehe, gjorde det for noen mnd siden jeg.. Var på vei å lage review av det, men det ble bare litt for dumt kanskje :P

Eksperimenterte med masse rart, prøvde rubbing + ullpad, og masse kombinasjoner..

Men det endte opp med Autosol og som jeg jobba ut med stålull, med hardt press.

Så en runde med Autosol + papir.

DSC00414.jpg

DSC00415.jpg

Smurte også på litt liquid souveran oppi der, men den holdte ikke så lenge :P

Swisswask...!? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Kristian Nafstad

Hm .. tja .. kanskje "good old fashion way" er greit? :) Jeg pleier å bruke felgbørsta om vinteren. Poleringsduk og garn syns jeg også fungerer greit på eksos for å få vekk dritt.

Endret av kristian_

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...