Gå til innhold

GUIDE: Michaels Bilpleieguide A-Å


Michael

Recommended Posts

Stor og nydelig guide Michael. Godt jobbet!

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I forhold til høytrykkspyler, hva er grunnen til at du/dere har valgt nettop den HT som brukes hjemme i dag? For å kunne hjelpe nye folk med å velge riktig HT for dem og deres behov, så trenger jeg litt innspill fra eliten her på forumet :)

Personlig kan jeg tenke meg at blant annet disse punktene er viktig å ta stilling til:

- Budsjett
- Hva slags bil som skal vaskes
- Hvor ofte man vasker med HT
- Hvor ofte bruker man HT til andre ting enn bare bil
- Hvilke andre ting enn bilen kommer HT til å brukes for
- Tilbehør
- Ergonomi

Hva tenker du? 

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden
I forhold til høytrykkspyler, hva er grunnen til at du/dere har valgt nettop den HT som brukes hjemme i dag? For å kunne hjelpe nye folk med å velge riktig HT for dem og deres behov, så trenger jeg litt innspill fra eliten her på forumet [emoji4]

Personlig kan jeg tenke meg at blant annet disse punktene er viktig å ta stilling til:

- Budsjett

- Hva slags bil som skal vaskes

- Hvor ofte man vasker med HT

- Hvor ofte bruker man HT til andre ting enn bare bil

- Hvilke andre ting enn bilen kommer HT til å brukes for

- Tilbehør

- Ergonomi

Hva tenker du? 

En slitemaskin er en slitemaskin. Jeg har en foma 780 som er minst 15 år gammel. Den har aldri fusket eller sett noen form for pleie. Og når da pw c23 1610 aom var på tilbud til 4999,- så klinte jeg til og har den gamle i reserve. 1610 har tett opp mot kranzle ytelser, den trenger ikke legges ned og koster mye mindre. Jeg kjøpte ht med tanke på bil, andre bruksområder er bare en bonus [emoji14]

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte først en Foma 1610, da var spesifikasjone avgjørende til at jeg valgte denne. Den er grei nok, men jeg kom så over et tilbud på en Kränzle 2160 TST som jeg ikke greide å styre unna. Og takk for det, for Kränzle er i en helt annen liga når det gjelder byggekvalitet. Å for ikke snakke om slangen, den er så myk og god å jobbe med. Så med det jeg har erfart så hadde jeg kjøpt Kränzle hvis jeg skulle handlet i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ville dere rangert, på generell basis, Kärcher, Foma, Nilfisk og Kränzle i forhold til ting som drift, pålitelighet, byggekvalitet, ekstrautstyr, "bang for the bucks"?

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Karcher (som jeg har) på bunn. For samme pris og specs (ca) får man nilfisk med stålarmert slange. Det er uansett et stort salgstriks uansett hva du skal bruke den til. Kranzle er vel mer for ihugga pleiere og vil derfor i litt hode falle litt ned. Vet i alle fall selv at det sikkert blir leeenge til jeg ville vurdert og klart å rettferdiggjøre kjøp av en slik maskin

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var det som ante meg, Conkey :) Tenker du på Nilfisk 145? Kärcher har jo mye lett tilgjengelig ekstrautstyr da, som jo er kjekt (?). Men hva med Nilfisk vs. Foma da?

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uten å ha satt meg veldig inn i det ville jeg sagt nilfisk, foma, kranzle og karcher. De 2 siste står kan skje feil ift hverandre. Da er utgangspunktet value for money. Vil si det virker like enkelt å få tak i deler til nilfisk, men jeg personlig har aldri brukt annet extra enn my foamlance (løøøøve it).

Men dette er jo kun min mening og vil sikkert respektere andre som organiserer anerledes ;)

  • DCN Poeng 1

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tips, Conkey :)

Kan noen si noe om hva som skiller Nilfisk og Foma i samme prisklasser, og hva som man sannsynligvis ville endt best opp med?

Alle linker i bilpleieguiden til produkter hos Bilnerden er forresten nå også oppdatert ifht. deres nye og flotte nettbutikk.

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AleksanderRH

Nydelig stykke arbeid! Creds :-)

 

Jeg er helt grønn, og har begynt å gå meg vill i denne fine jungelen av detailing. Det hadde vært fantastisk bra om noen hadde tatt bilder av maskinpolering og vist hvor stor forskjell komboer kan utgjøre - jeg lurer veldig på dette ettersom mange skriver i SS-logger at de prøver forskjellige komboer, det gjør at jeg lurer på om jeg noen gang kommer til å finne "min" kombo. :P 

Endret av AleksanderRH
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ta en titt på disse sidene til maskinpolering som jeg har linket til i guiden:

DA-maskin: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=63859

Roterende: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=66024 

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har skrevet ferdig og utfylt alle delene av denne guiden slik den er satt opp nå tenker jeg at det får holde. Langt om lenge. Tar tross alt nesten halvannen time å lese gjennom.. ^_^

Spørsmålet er; jeg tenkte at neste prosjekt i en ny tråd skulle være en komplett oversikt over poleringsmidler fra ulike produsenter rangert etter grovhet og med litt info. Litt slik den oversikten jeg laget for poleringsputer/pads. Er det interesse for en slik?

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg har skrevet ferdig og utfylt alle delene av denne guiden slik den er satt opp nå tenker jeg at det får holde. Langt om lenge. Tar tross alt nesten halvannen time å lese gjennom.. [emoji5]

Spørsmålet er; jeg tenkte at neste prosjekt i en ny tråd skulle være en komplett oversikt over poleringsmidler fra ulike produsenter rangert etter grovhet og med litt info. Litt slik den oversikten jeg laget for poleringsputer/pads. Er det interesse for en slik?

Ja hadde ikke vært dumt det :)

Kjæreng Bilspa

Max Protect Certified Car Care Center, Max Protect Certified Detailer

Nettside                          Facebook

Min logg                          Min E61

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...