Gå til innhold

Recommended Posts

Skrevet

Hei

Fikk plutselig en voldsom "viftereim-lyd" i dag, og når jeg ser ned i motorrommet ser jeg at viftereima er redusert til 1/10 av sin normale tykkelse. Klarer jeg å kjøre bilen til verkstedet i morgen?

Bilen er en 07 Touran. Jeg er ikke videre kjent med hva viftereima gjør på denne bilen, så usikker på hva jeg vil "miste".

Haakon O
Skrevet

Om den ryker så vil du miste servostyring, lading (dynamo) og vannpumpe.. Så ingen videre god ide å kjøre med i tilfelle (ingen aning om hvor langt det er til dette verkstedet). 

Skrevet

Nei det er snakk om noen hundre meter til verkstedet. Så hvis det bare er det så skal det vel gå fint.

Vannpumpe, altså motorkjølingen?

Skrevet

Dette er vel rimelig smal sak å bytte selv? Reima ble byttet av Snapdrive for bare 3 måneder siden, så mener egentlig de burde ta jobben på reklamasjon.. Enig?

Skrevet

Etter min mening skal en slik reim holde lenger enn 3 måneder ja.

Så de burde byttet den kostnadsfritt.

• Moderatorer
Core2Duo
Skrevet

Reima ble byttet av Snapdrive for bare 3 måneder siden, så mener egentlig de burde ta jobben på reklamasjon.. Enig?

Ingen ting å diskutere - få bilen bort på verksted og få bytta til en ny reim, kostnadsfritt for deg. Dette er reklamasjon.

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

AppelsinSkall
Skrevet

Overlever den oppstart, så overlever den turen til verkstedet.

Overlever den ikke oppstarten må du finne på noe lurt :)

En sånn multireim skal holde noen ti-talls-tusen kilometer, så du må ha kjørt aktivt i 3 mnd hvis de ikke mener det er garanti ;)

Skrevet

Men hva skjer om den ikke overlever? Får vel fortsatt start og kan flytte bilen?

Skrevet

Bilen vil nok ikke koke eller ta skade av å kjøre et par hindre meter. Burde gå greit å kjøre til verksted spør du meg.

Å kjøre flere KM derimot hadde jeg ikke risikert:-)

cesandberg
Skrevet

En av mine ansatte blåste motoren på en Nissan vivaro, var vinter, og en isklump kom inn mellom multiremmen, denne ble sporet av og røyk, klarte å komme seg inn til registerkjede, kilte seg inn i runddansen der, 2 sek etterpå var motoren skjært, 4 uker verksted og 60t kr, heldigvis tok forsikringen det.

cesandberg
Skrevet (endret)

Ingen isbit som knuste deksel, den sporet av en "viftereim", som røk og klarte å komme seg inn til registerreima på en eller annen måte, hvordan vet jeg ikke, jeg vet bare at det skjedde :-)

Ser jeg har skrevet registerkjede tidligere, men var nok registereim.

Endret av cesandberg
Skrevet

Nå viste det seg at samtlige Snapdrive i Bergen by holder sommerstengt  :excl:  så da måtte jeg ta ringerunden. Så bilen blir levert Mekonomen som skulle se på dette over helga. Flyttet bilen noen få km, og rett før jeg parkerte stoppet viftereim-lyden. Dvs at den slet seg helt i det jeg parkerte...  :wacko: Så nå skal jeg bestille berging og få den fraktet til rett sted. 

alextech
Skrevet

Nå viste det seg at samtlige Snapdrive i Bergen by holder sommerstengt  :excl:  så da måtte jeg ta ringerunden. Så bilen blir levert Mekonomen som skulle se på dette over helga. Flyttet bilen noen få km, og rett før jeg parkerte stoppet viftereim-lyden. Dvs at den slet seg helt i det jeg parkerte...  :wacko: Så nå skal jeg bestille berging og få den fraktet til rett sted. 

Forstår dette mest sannsynlig er garanti. Men å bytte viftereim klarer du helt fint selv... Spesielt på en VAG. Virker bare som dette ble mye styr for deg.. 

Skrevet

Ingen isbit som knuste deksel, den sporet av en "viftereim", som røk og klarte å komme seg inn til registerreima på en eller annen måte, hvordan vet jeg ikke, jeg vet bare at det skjedde :-)

Ser jeg har skrevet registerkjede tidligere, men var nok registereim.

Du skrev registerkjede i første post. Registerkjede har metalldeksel som beskyttelse, og pga olje der (som regel)

Reisterreim blir noe HELT annet, da det oftes er tynn simpel plast til beskyttelse - og denne kan jeg skjønne ble fort ødelagt da ja.

Greit å ha tungen i rett munn, ellers blir det misforståelser..

Skrevet

Ja kunne nok helt sikkert gjort dette selv, men som han på mekonomen sa; mulig det er noe annet galt, så greit å få fagfolk til å se på det tenker jeg :) Mulig den stramme-dingsen som har gått fløyten?

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Detailers Club bruker informasjonskapsler (cookies) til å måle trafikk, optimalisere siden og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du dette og våre Personvernvilkår